Onkyo TX-NR708 eller Yamaha RX-V1067 til XPA-2 + RF-82 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR708 eller Yamaha RX-V1067 til XPA-2 + RF-82 ?

Hei

Per dags bruker jeg en Harman/Kardon 255 til pre for xp2'en, men syns høytallerene blir veldig skarp i toppen når jeg spiller høyt. Har faktisk måttet sette treble til -6 for å kunne leve med lyden.

Watt-styrke har ikke noe betydning for meg iogmed at jeg blir og kjøpe meg en XPA-3 til, for og drive center og bakhøytallere når jeg får råd.

Videre har jeg 2x suber ifra fence audio, en på 12" og en på 15". (som skal byttes ut med 2x XTZ 99W12.18 ICE når jeg får råd til det)

Så jeg trenger en receiver med 2 sub utganger, og kalibering på begge disse. Noe som både Yamaha og Onkyo har etter hva jeg har klart og lese meg fram til.

Begge to skal vist passe bra til Klipsch lydmessing etter hva jeg har klart og lese meg fram til på dette forumet.

Så jeg lurer egentlig på hva du ville valgt av disse 2 ?

Rommet dette står i er på ca 18kvm, 3*6m. Hører mest på techno/trance/rock/metal/rap/pop, men ikke noe klassisk/jazz.

For øyeblikket har jeg ikke noe cd/dvd/bluray spiller. Så all musikken kommer ifra Winamp/Spotify igjennom HDMI ifra pcen.

mvh Erlend Olsen

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha. Liker lyden mye bedre, og mulighetene for manuelle instillinger er langt bedre IMO. Har hatt Yamaha før, har Onkyo nå. Vil ha Yamaha neste gang.

Har forresten ingen erfaring med disse to modellene. Hadde Yamaha 657 før, har Onkyo 608 nå.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde også gått for yamaha, bytter nå fra min onkyo 707 til yamah 2067, har ogsp klispch og xtz, blir god som gull dette, yamaha har en mye mer inbbydende og god lyd min mening hvertfall

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Onkyo 708,så kjøpte jeg Yamaha 2067 og prøvde den et par uker,
    men jeg brukte angrefristen på den da jeg likte bedre lyden på Onkyoen.
    Så nå har jeg Onkyo 808 som jeg bruker på Klipsch`ene mine og er
    kjempefornøyd8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •