Yamaha RXV-1800 VS Denon AVR-2311?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RXV-1800 VS Denon AVR-2311?

Ser på hifiklubben sine sider at de selger avr-2311 for 5 lapper om dagen.
    Jeg har ifra før rxv-1800 og lurer på om overgang til Denon vil gi meg bedre lyd mtp mer avansert romkorreksjon og flere justeringsmuligheter?
    Kjører effektforsterker på fronter så effekten har ikke all verden å si da den kommer til å drive htm62 center og 685 bak høyttalereB&W)
    Men på sikt er planen å ha egen effekt på alle kanaler.

Den støtter jo også HDMI 1.4, selv om jeg ikke har bruk for det akurat nå kan jeg få det senere ved oppgradering av tv osv.

Noen som har erfaring med 2311 og kan si litt om hva de syns om den?Hva som er bra og evt dårlig?
    Er veldig fornøyd med lyden i rxv-1800`n selv om jeg kansje savner litt mer innstillinger og bedre muligheter for integrering av sub til tider.
    Er absolutt ikke nødt til å bytte ut noe men som dere vet, spøkelset banker på døra til alle tider...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller ville det vært mer fornuftig å bevegd seg opp på 3311?
    Ser ikke ut som om det er all verdens forskjell på disse to bortsett ifra at 3311 har 20w mer pr kanal noe som er uvesentlig i grunn siden jeg har effekt ved siden av.

Og den har audyssey multi eq XT, er det stor forskjell på det og audyssey multieq?
    Eller kan 2311 oppgraderes til XT den også?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha em mer merkbar oppgradering er nok AVR-3311 tingen, forskjellene fra 2311 er mere en kun strømforsyning.

Audyssey er da som alt sagt mere avansert. ( ikke mulig å oppgradere til XT på AVR-2311. )

Du har AL24 upsampling i alle kanaler.
    Airplay for trådløs funskjonalitet samt nettverkstilkobling og støtte for DNLA.
    Flere tilkoblingsmuligheter, bla: 2 HDMI utganger.
    Jitter reduskjon.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2311 er jo billig nå da.....

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Eller ville det vært mer fornuftig å bevegd seg opp på 3311?
    Ser ikke ut som om det er all verdens forskjell på disse to bortsett ifra at 3311 har 20w mer pr kanal noe som er uvesentlig i grunn siden jeg har effekt ved siden av.

Og den har audyssey multi eq XT, er det stor forskjell på det og audyssey multieq?
    Eller kan 2311 oppgraderes til XT den også?
    Jeg regner med 3311 har overbelastningsværn, noe som 2311 ikke har.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audyssey er en stor del av grunnen til at oppgraderinga har meldt seg, siden den er mye mer avansert enn den YPAOen jeg har på v1800`n min.
    Jeg har lest litt mer og funnet ut at det er en del forskejller på 2311 og 3311 på det punktet og på flere andre punkter.
    Airplay er ikke så interesant da jeg streamer lyd og bilde med WD tv live og bruker egentlig ikke itunes til så veldig mye annet enn å laste ned apps....

Overbelastningsvern har jeg heller ikke bruk for da jeg sjeldent spiller så høyt at det er fare for verken det ene eller det andre.
    Men, det er dette med alt det andre som er bedre, feks 2 HDMI utganger er kjekt å ha da jeg har planer om projektor etterhvert. Og 3311 kan vel kansje oppgraderes til audyssey XT32 som er ute på noen receivere nå?
    Men som nevnt, 2311 er jo veeeldig billig nå da
    Men jeg tror nok jeg heller venter litt til og heller går for 3311 eller ser om det skulle komme ett knalltilbud på den også.

Takker for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •