Pioneer VSX-1025-K eller Yamaha 767?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-1025-K eller Yamaha 767?

Hei,

følger opp min tidligere tråd "Stereoforsterker eller receiver", og har nå landet på at jeg kjøper en receiver.

Fikk i den forrige tråden anbefalt Yamaha 767 som var på tilbud til 3990, og som tilfredsstille mine behov som er:

Bra lyd i stereo (hører mest musikk, og vil kun ha to høytalere)
    Platespillerinngang (har en fin platespiller skjønner dere :-D )
    Kunne koble til BR spilller, CD spiller, Altiboks, og evt. en Playstation på litt sikt

Nå var det en som opplyste om at Pioneer VSX-1025-K er på tilbud også til 3333 NOK.

Spørsmålet er da: Hvem skal jeg velge?

Takker for alle svar :-D

mvh Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter erfaringen min med PIoneer LX53/2020 vil jeg ikke gejtte at du får imponerende musikk fra 1025 modellen.Med blir Yamahaen mye bedre? Njahhhh....blir mye og mindre like, tror jeg.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har pre-out slik at du kan koble på en effektforsterker, noe som kan være lurt siden receivere i denne prisklassen ikke har noe særlig effekt å skryte av. På Pioneer må du opp på VSX-2020/LX53 for å få pre-out, og da blir det fort dobbelt så dyrt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor kresen du er, men når du spiller mest stereo er det bedste å gå for en integrert stereoforsterker med prosessorinngang, og en billig receiver med preout, evt. en brukt.
    Da bruker du den integrerte som effektforsterker når du ser film, i stereo fungerer den som en normal stereoforsterker.
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...orinngang.html
    Når du bare skal ha to høyttalere, hvorfor da kjøpe en receiver? Er det pga hdmi osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Når du bare skal ha to høyttalere, hvorfor da kjøpe en receiver? Er det pga hdmi osv?
    Det var det som var tanken ja. Jeg har jo en TV, BR spiller og en Altiboks som jeg kunne tenkt meg å koble sammen i en receiver. Mulig det ikke er så forbasket viktig egentlig. Kan jo koble det rett til TV'en og sikkert være greit fornøyd med det. Men det har vel sine sider å bruke en receiver til denne jobben også, eller?

Må innrømme at jeg ikke er vel bevandret innenfor dette området. Er det noe poeng overhodet med en receiver når du bare skal ha to høytalere? Så lenge det er nok HDMI innganger på 'TV'en så går vel det helt greit?

Trodde jeg hadde klart å bestemme meg for en receiver, men dengang ei..:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mcslu
    Det var det som var tanken ja. Jeg har jo en TV, BR spiller og en Altiboks som jeg kunne tenkt meg å koble sammen i en receiver. Mulig det ikke er så forbasket viktig egentlig. Kan jo koble det rett til TV'en og sikkert være greit fornøyd med det. Men det har vel sine sider å bruke en receiver til denne jobben også, eller?

Må innrømme at jeg ikke er vel bevandret innenfor dette området. Er det noe poeng overhodet med en receiver når du bare skal ha to høytalere? Så lenge det er nok HDMI innganger på 'TV'en så går vel det helt greit?

Trodde jeg hadde klart å bestemme meg for en receiver, men dengang ei..:-?
    Om du ikke skal ha surround, er det muligens bedre med stereoforsterker.
    Du kan kjøre alle hdmi inn i tv og så kjøre lyden ut til forsterker fra tven.

Jeg gjorde dette med den gamle recieveren min (pioneer vsx-1016-k), pga. den tok ikke lyd over hdmi.. så kjørte jeg alle hdmi inn i tven og optisk ned til reciever. Nå kjører jeg alt via recieveren (harman kardon avr 355).

Ulempe med alt gjennom reciever:
    * Du må av og til justere lip sync, men de fleste recievere kan ha dette definert per input, så ikke et problem egentlig.
    * Man kan ikke da ha forskjellig "scene"-valg basert på input (man bruker jo da bare en input) Dog., kan mange recievere behandle bilder også (per input)...

Fordeler med alt gjennom reciever:
    * Det er som regel kjappere å bytte inputs, enn om tven skal bytte
    * Recieveren støtter flere formater enn tven
    * Færre ledd = i teorien bedre lyd
    * Digital-overføring av lyd
    * Muligens bedre prosessering enn tven har (om man ikke har en helt moderne tv, men har en nyere reciever).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •