Fence Audio Stage-250P integrert forsterker, hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fence Audio Stage-250P integrert forsterker, hjelp!

Kan denne Home > Professional > Amplifiers > Stage-250P - FenceAudio
    brukes som vanlig forsterker? Asså kan jeg bare kjøpe den og 2 speakers så har eg et anlegg, eller må jeg bruke en anne forsterker også?

P.S har en Argon HA2 DAC med preput visst d hjelper

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en forforsterker også....der du kan koble kilder til og styre volum. Du kan da bruke din Argon jo, men bare med èn kilde.
    Hvorfor ser du på Fence fortsatt?? Hvorfor ikke kjøpe kvalitet? Der lå en Rotel RB-1510 på bruktbørsen....men den er jo solgt nå.
    Litt erfaringer med den her: Rotel RB-1510, oh yeah.
    Ikke kjøp noe ræll bare fordi det er billigt, du vil angre....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo bruke den, men du trenger noe som du kan justere lyden på. Forforsterker. Men det er jo en PA forsterker da. så lyden kommer sånn passe grovkornet ut! Har du ikke mulighet gor å gå for noe annet å. Spesiet om det ikke skal brukes til disko etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var bare pga d var så billig, men holder på og kjøpe en NAD 352 for 2000. Ville denne vært bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    var bare pga d var så billig, men holder på og kjøpe en NAD 352 for 2000. Ville denne vært bedre?
    JAaa....

PA hjemme er veldig skjelden heldig. Nad er kjent for å levere mye krefter til antall angitte watt. Og oppløsningen kontra PA er gull.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da regner jeg med at det er denne du snakker om.http://www.hifiklubben.no/produkter/...erker_graa.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Da regner jeg med at det er denne du snakker om.http://www.hifiklubben.no/produkter/...erker_graa.htm
    Få bare denne beskjeden når eg går inn på linken din

*Vi er lei for det. Siden du søker er forsvunnet, flyttet eller har fått nytt navn, -med mindre du har tastet feil?

Vi håper du finner det du er på jakt etter!
    Bruk søkefeltet nedenfor.*

Men unasett så er det den jeg holder på og kjøpe ja, hvordan kobler jeg forresten subwoofer til på den?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har en Pre out som du bruker til dette. Denne setningen er tatt fra hifiklubbens side.
    Et spesielt kjennetegn ved alle NADs integrerte stereoforsterkere er at det på baksiden har en såkalt pre-out – main-in kobling. Dette er faktisk bindeleddet mellom for- og effektforsterkeren inn. Når forsterkeren kommer fra fabrikken er det satt på to metallbøyler her som sørger for at signalet går gjennom hele forsterkeren.
    I tillegg til dette har C352 også en helt vanlig pre-out utgang. Denne kan du bruke hvis du skal koble til en aktiv subwoofer (dette gir bedre lydkvalitet enn å bruke høyttalerkabel, og det er ikke alle subwoofere som tillater dette heller) eller hvis du vil koble til en separat effektforsterker med bedre lydkvalitet, mer effekt eller til å drive et par ekstra høyttalere i et annet rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Få bare denne beskjeden når eg går inn på linken din

*Vi er lei for det. Siden du søker er forsvunnet, flyttet eller har fått nytt navn, -med mindre du har tastet feil?

Vi håper du finner det du er på jakt etter!
    Bruk søkefeltet nedenfor.*

Men unasett så er det den jeg holder på og kjøpe ja, hvordan kobler jeg forresten subwoofer til på den?
    Mann må være innlogget på hifiklubben for å komme inn på arkivet skjønte jeg nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, høres veldig bra ut, skal skal subben min fungere bra med den forsterken

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg dine egne høyttalere:SEAS fulltoner
    Med disse får du super lyd, og trenger bare en liten god forsterker, 20 rørwatt holder i massevis, avhengig av konstruktion jo. Med en XTZ 10" subwoofer har du da nesten highend lyd for ingen penge.
    En subwoofer har linjeinngange, da kobler du fra preout på forsterker til subben. (Det vet du vel fra din Fence sub eller hur?)
    Har subben HiLevel Input har den også høyttaler terminaler, da bare kobler du på et sett kabler fra forsterkerens høyttaler terminaler til subben og bruker ikke linjeinngangen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •