5.1 kino med B&W CM-serie. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 99 av 99
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Leit de ikke har den i Norge. I brosjyrene til B&W står det at subben kommer i wenge og rosenut også (er til og med bilder av de), men har aldri sett noen som faktisk har ASW10CM i wenge.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det er jo en ganske heftig påstand så lenge man ikke har hørt ASW12CM. :P

Hørte rykter om at 12'ern ikke var CE-godkjent, det kan forklare en del. Hvorfor den i såfall ikke er CE-godkjent er en gåte. Men mye utstyr som sliter litt om dagen siden det er et <1watt-standby krav i EU(mulig andre plasser også).

Geir Arne
    Langt i fra en heftig påstand Heller en realistisk påstand..
    P.g.a de to nevnte subbene er av samme merke..

Db1 har tross alt: dobbel effekt, dobbelt så stort membranarealet, går dypere, spiller høyere, har innebygd rk og ser mye bedere ut.. ( har vel å merke ikke sett asw12, men utifra bildene ser den ut som asw10, bare større)

Skal moderere meg til at: Db1 er naturlig nok foran cm subben på det aller meste..

Vet dette bare blir i teorien når det gjelder asw12 som jeg ikke har hørt, men som jeg nevner: p.g.a subbene er fra samme produsent mener jeg at det blir litt tryggere å påstå som jeg gjorde/gjør..
    Hadde nok vært litt mer varsom om asw12 hadde vært fra en annen levrandør

Asw12 bruker 0.8w i standby..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Langt i fra en heftig påstand Heller en realistisk påstand..
    P.g.a de to nevnte subbene er av samme merke..

Db1 har tross alt: dobbel effekt, dobbelt så stort membranarealet, går dypere, spiller høyere, har innebygd rk og ser mye bedere ut.. ( har vel å merke ikke sett asw12, men utifra bildene ser den ut som asw10, bare større)

Skal moderere meg til at: Db1 er naturlig nok foran cm subben på det aller meste..

Vet dette bare blir i teorien når det gjelder asw12 som jeg ikke har hørt, men som jeg nevner: p.g.a subbene er fra samme produsent mener jeg at det blir litt tryggere å påstå som jeg gjorde/gjør..
    Hadde nok vært litt mer varsom om asw12 hadde vært fra en annen levrandør

Asw12 bruker 0.8w i standby..
    Tenkte to ASW12CM mot en DB1. Da er prisen ca lik, effekten lik, hvilken som er flottest kan diskuteres, men DB1 har som du nevner romkorreksjon.

Man har jo også flere muligheter med 2 suber.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Tenkte to ASW12CM mot en DB1. Da er prisen ca lik, effekten lik, hvilken som er flottest kan diskuteres, men DB1 har som du nevner romkorreksjon.

Man har jo også flere muligheter med 2 suber.

Geir Arne

Burde kanskje forstått du tenkte på 2 asw12
    Da blir saken straks en annen..

Hvem som ser best ut er ferdig diskutert for min del

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Burde kanskje forstått du tenkte på 2 asw12
    Da blir saken straks en annen..

Hvem som ser best ut er ferdig diskutert for min del
    Hehe. Ser den.

Signaturen din setter to streker under det svaret. Man kommer heller ikke bort ifra at DB1 har RK som nevnt, men også Roachell elementer. Så holder en liten knapp på DB1, som deg.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg nøyer meg med sub KUN til film, har dere noen spesifikke forslag (SVS/XTZ)? Hadde jo vært gøy med litt ekstra trykk i de dype tonene på musikk, men CM8 skal vel holde i en 30kvm stor stue, sånn rent lydmessig. Hvis du har lyst til å selge DB1en din billig, Merik, så er jeg helt med på den, men kan vel tenke meg at det blir litt uaktuelt

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AMKrok
    Hvis jeg nøyer meg med sub KUN til film, har dere noen spesifikke forslag (SVS/XTZ)? Hadde jo vært gøy med litt ekstra trykk i de dype tonene på musikk, men CM8 skal vel holde i en 30kvm stor stue, sånn rent lydmessig. Hvis du har lyst til å selge DB1en din billig, Merik, så er jeg helt med på den, men kan vel tenke meg at det blir litt uaktuelt
    Begge deler(SVS og XTZ) fungerer nok bra når man bare bruker de på film. Som nevnt før er min personlige favoritt i prisklassen fra Velodyne.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir nok desverre uaktuelt ja

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Den CHT-serien til Velodyne så ikke dum ut. Er jo greit med RK. I et middels stort rom (30kvm) ville du valgt 10" eller 12". Tror jeg utelukkende kommer til å bruke den til film. Kommer sikkert til å bruke den litt til musikk når jeg skal imponere div venner som ikke er så interessert i hifi (mye bass = bra, for mange). Bruker du din DB1 til musikk, Merik? Eller syns du det holder med CM9? Hvor stort lytterom har du?

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Den CHT-serien til Velodyne så ikke dum ut. Er jo greit med RK. I et middels stort rom (30kvm) ville du valgt 10" eller 12". Tror jeg utelukkende kommer til å bruke den til film. Kommer sikkert til å bruke den litt til musikk når jeg skal imponere div venner som ikke er så interessert i hifi (mye bass = bra, for mange). Bruker du din DB1 til musikk, Merik? Eller syns du det holder med CM9? Hvor stort lytterom har du?

Subben blir vel egentlig mest brukt til musikk..
    Man må vel ikke ha subb!
    Men det gjør jo lydbildet mer komplett, spesielt med tanke på den tidlig avrullingsfasen til cm9.. (56hz om jeg husker riktig)

Hadde et lytterom på ca 25kvm før, men nå er det nærmere 50kvm..
    Men for all del! Cm9 fungerer veldig bra i det sistnevnte rommet uten sub også, det blir bare en del bedere med sub

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du stilt delingsfrekvensen til det samme som avrullingsfrekvensen (56hz), eller litt lavere?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville gått for 12" fra Velo, prisforskjellen er ikke voldsom.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du stilt delingsfrekvensen til det samme som avrullingsfrekvensen (56hz), eller litt lavere?

Deler på 80 nå..
    Høytalere på smal i reciver, så avrullingen begynner vel på 80 nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da blir det en tur ned på den lokale Soundgarden-sjappa i morgen, så får jeg se om det blir Velodyne som får ansvaret for å plage naboen når jeg skal se på film.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne gjør definitivt en god jobb når det kommer til å sette ting i sving skal ikke si så mye om cht-serien, men dd er fantastiske woofere. Lett å integrere pga romkorreksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan det ha seg at CM1 har lavere frekvensrespons enn CM8? Høres da ut som CM8 går lavere...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan det ha seg at CM1 har lavere frekvensrespons enn CM8? Høres da ut som CM8 går lavere...
    Kan ha noe med kraftigere avrulling på CM1. CM8 kan være tunet til å gå dypere med en slak avrulling. Da får man roomgain i bunnen så "in-room" måling vil gjøre at CM8 går dypere.

Sier ikke at det er slik i dette tilfellet, men ser på det som en mulig årsak.

Når du ser på spec så er +-3dB en grei pekepinn, men se gjerne også på -10dB for å se hvor mye dypere det punktet er. Jo lenger ned -10dB er, jo slakere avrulling, som igjen kan dra nytte av roomgain hvis det er målt i ekkofritt rom.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med å gå for en brukt ASW10XP som sub. Et "problem" løst fører fort til flere spørsmål: Burde jeg dele suben til 80Hz og sette høytalerne til small (80Hz) på forsterkeren min (jeg kan gjøre dette på NC2100), eller burde jeg dele der hvor høytalerne begynner å rulle av (69Hz)? Har ikke hentet suben enda så har ikke fått prøvehørt, men blir så nysgjerrig at jeg prøver å spørre her før jeg får prøvd det ut selv

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med å gå for en brukt ASW10XP som sub. Et "problem" løst fører fort til flere spørsmål: Burde jeg dele suben til 80Hz og sette høytalerne til small (80Hz) på forsterkeren min (jeg kan gjøre dette på NC2100), eller burde jeg dele der hvor høytalerne begynner å rulle av (69Hz)? Har ikke hentet suben enda så har ikke fått prøvehørt, men blir så nysgjerrig at jeg prøver å spørre her før jeg får prøvd det ut selv

Er ikke noe fasitsvar på dette etter min mening..
    Men komponenten man har, bestemmer i stor grad hvor man deler..
    Har forøvrig delt ved begge de frekvensene du nevner, å for min del fungerte 80hz og ht smal best..
    Men det trenger ikke gjelde for deg, bare for å ha det sagt
    Man må nesten bare prøve seg frem..

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •