5.1 kino med B&W CM-serie. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 99
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AMKrok
    Nei Har jo ikke forforsterker enda Kikker litt på en EC 4.7 nå, så får se om jeg får ordnet det ASAP. EC bør tilføre Rotelen mer enn nok varme.

Stemmer det, sorry my bad. Men fornuftig å ta seg så god man klarer også for å velge så riktig som mulig, selvom jeg vil tro du begynner bli utålmodig med så lekre høyttalere i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på det du skrev, Amunds, og har lett etter varme forsterkere en liten stund. Har bl.a. funnet en 9 år gammel EC 4.7 til en grei pris på brukten. Tror det kan matche greit, og da får jeg også muligheten til å kjøre balansert fra dac til forforsterker. Er det noen som vet om det går an å modde denne slik at jeg får et unity-gain stage på en av kanalene? Eller kan jeg bare kalibrere kinoen med volum satt på "full pupp" på preamp og fortsette å bruke dette seinere?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hvertfall erfart at det er forforsterkeren som "setter" lydsignaturen.
    I mitt oppsett hører jeg ikke noe særlig forskjell på lydsignaturen om det er Rotel eller Parasound som er koblet til.

Det går fint å kalibrere et hjemmekinooppsett på et volum - men er vel volum på omtrent "kl 12" som går for å være 0 db påvirkning fra forforsterkeren.
    Om dette er tilfellet på den du nevner vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gutset jeg litt og avtalte kjøp av en nc 2100 av en hyggelig fyr her på forumet. Uhørt. Håper det blir bra Håper det blir en grei match med rotelen. Har lest det motsatte noen steder, men får satse på at jeg syns det låter bra. Det er nå dere kan skrive at jeg har gjort et bra kjøp Hvordan er cm7ene så langt forresten?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gutset jeg litt og avtalte kjøp av en nc 2100 av en hyggelig fyr her på forumet. Uhørt. Håper det blir bra Håper det blir en grei match med rotelen. Har lest det motsatte noen steder, men får satse på at jeg syns det låter bra. Det er nå dere kan skrive at jeg har gjort et bra kjøp Hvordan er cm7ene så langt forresten?

Gratiss med forsterkerkjøp! Selvom jeg ikke kjenner noe særlig til nc 2100, hva slags merke er det? Fikk du en god pris?

Cm7 er jeg strålende fornøyd med, har aldri spilt så mye musikk som jeg nå gjør for tiden. Så sant jeg er hjemme så stor anlegget på, man blir avhengig av den gode lyden i CM serien

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Selvom jeg ikke kjenner noe særlig til nc 2100, hva slags merke er det?
    Parasound er merket bak NC2100. NC står forøvrig for new classic om jeg ikke husker feil.

Geir Arne

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres meget bra ut

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Parasound er merket bak NC2100. NC står forøvrig for new classic om jeg ikke husker feil.

Geir Arne

Aha, takk for oppklaringen. Da lærte jeg noe idag også

Edit: Såvidt jeg husker brukes vel Parasound med hell på B&W CM serien av diverse debattanter på forumet, blant annet Amunds?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var han som nevnte forsterkeren.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var han som nevnte forsterkeren.

I see, han har fått lurt deg med på dumhetene sine skjønner jeg Neida, fra spøk til Halvor så blir det spennende å se hva du syns om lyden når du får denne i hus. Forsterkervalg på CM serien er noe jeg syns er meget interessant og lærerikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det spørsmålet om subwoofer...

Sub til både musikk og film, eller bare film? Dette må jeg vel teste en del og finne ut av (vil tippe jeg klarer meg med bare fronter til musikk da jeg nesten ikke hører på veldig basstung musikk, med unntak av bittelitt Prodigy og Daft Punk en gang i blandt). Forforsterkeren jeg har kjøpt har analog bass-management så blir kanskje til at jeg bruker suben av og til når jeg lytter til musikk, men skal hovedsaklig brukes til film.

Kikker både på B&W ASW10CM/ASW610XP (får se om jeg er villig til å betale for finish) og B&W PV1, men jeg er helt åpen for andre forslag fra andre produsenter.

Noen idéer?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel 610(ikke XP), eller min favoritt til prisen; dobbel Velodyne CHT-12Q.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du ville ikke gått for dobbel PV1/ASW610XP? Tenkte uansett å kjøpe én først for så å supplere med en til senere. Kjøper også helst brukt

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du ville ikke gått for dobbel PV1/ASW610XP? Tenkte uansett å kjøpe én først for så å supplere med en til senere. Kjøper også helst brukt
    Jo, for all del. Men da er man nesten oppe i prisen til en DB1.

I prisklassen til de du nevner har B&W voldsomt mange gode konkurenter. Men skal du ha stram, tørr og dyp bass til musikk kan dette være veien å gå.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DB1 hadde vært noe... Men har enda ikke sett en på buktmarkedet, så blir nok noe annet. Hvis jeg skulle gått for B&W, ville du valgt PV1 eller ASW10CM? Hjemmekinoen skal stå i en forholdsvis liten stue, og med CM8 og CMC blir det vel ikke noe megatrykk uansett, men det hadde vært fint å supplere med litt ekstra bass til frontene når jeg hører på musikk hvis jeg skulle ønske det. Ligger en PV1 til 7000,- på Finn nå, så jeg vurderer sterkt å legge inn et bud på den.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DB1 hadde vært noe... Men har enda ikke sett en på buktmarkedet, så blir nok noe annet. Hvis jeg skulle gått for B&W, ville du valgt PV1 eller ASW10CM? Hjemmekinoen skal stå i en forholdsvis liten stue, og med CM8 og CMC blir det vel ikke noe megatrykk uansett, men det hadde vært fint å supplere med litt ekstra bass til frontene når jeg hører på musikk hvis jeg skulle ønske det. Ligger en PV1 til 7000,- på Finn nå, så jeg vurderer sterkt å legge inn et bud på den.

Visuelt vil asw10cm matche best om det betyr noe..

På den andre siden fikk jeg en veldig "wow" opplevelse da jeg hørt den lille basketballen (pv1)..
    Hadde ikke forventet et sånt trykk fra en så liten sub!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det visuelle betyr selvfølgelig litt, men får ikke ASW10CM i matchende farge uansett (jeg har wenge), så det blir litt samme for meg rent utseendemessig -begge ser helt fantastiske ut.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ASW610 kan fåes i wenge. 610XP derimot står bare oppgitt til sort.

Veldig synd at ASW10CM kun finnes i sort, og nesten like synt at ASW12CM ikke finnes for det europeiske markedet. ASW12CM i rosentre hadde gjort det lettere for meg å velge B&W i allefall, men da er en DB1 uansett ganske nære, både mtp pris og trykk. Finesse er nok den et par hakk over CM-serien.

Geir Arne

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    ASW610 kan fåes i wenge. 610XP derimot står bare oppgitt til sort.

Veldig synd at ASW10CM kun finnes i sort, og nesten like synt at ASW12CM ikke finnes for det europeiske markedet. ASW12CM i rosentre hadde gjort det lettere for meg å velge B&W i allefall, men da er en DB1 uansett ganske nære, både mtp pris og trykk. Finesse er nok den et par hakk over CM-serien.

Geir Arne
    Db1 er naturlig nok et godt stykke foran cm subben på alt..

Har lenge lurt på hvorfor man ikke får asw12 i norge (europa)?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Db1 er naturlig nok et godt stykke foran cm subben på alt..

Har lenge lurt på hvorfor man ikke får asw12 i norge (europa)?
    Det er jo en ganske heftig påstand så lenge man ikke har hørt ASW12CM. :P

Hørte rykter om at 12'ern ikke var CE-godkjent, det kan forklare en del. Hvorfor den i såfall ikke er CE-godkjent er en gåte. Men mye utstyr som sliter litt om dagen siden det er et <1watt-standby krav i EU(mulig andre plasser også).

Geir Arne

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •