5.1 kino med B&W CM-serie. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 99
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg har vel "svart" på dette før...
    Har aldri hørt den Marantz'en din, eller noe av Marantz bortsett fra et eldgammelt anlegg vi hadde hjemme...

Men skulle jeg tippe - basert på Marantz sitt rykte, hva jeg har lest om denne og ikke minst vekten - så skulle man tro at denne kunne gjøre en veldig god jobb på CM8... :-)

Jeg driver faktisk selv å tenker "mindre kraft og mer detaljer" kontra "masse kraft i mangel av detaljer" selv om dagen... Jeg syns det er veldig kult å dra på litt innimellom, men detaljer og "holografi" imponerer meg mye mer. :-)

Dog er det en del instrumenter som ikke kan gjengis "riktig" uten en del kraft... Så man må finne det beste kompromisset...

Har du ikke tatt den med til HFK og testa enda ?

Stemmer, mulig du har svart før på det:-D Men er stadig noe usikker, all den tid jeg ikke gidder/ønsker ta den med til HFK for å lytte.Så i så måte kan jeg takke meg selv, og kanskje er det dumt å la være. Det er litt for mye pes syns jeg. Men har hørt Cm7 tidligere med pma 1500 fra Denon, og det låt helt greit. Og pma 1500 er merkbart mindre kraftig enn Marantzen min. Så jeg håper og tror at min vil punche godt i cm8 (eventuelt Cm7 hvis jeg finner en billig på brukten).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, huff.. Tenk å ta med den digre forsterkeren for å teste ordentlig når man skal bruke 14 lapper... ;-)

Er jeg nødt til å nevne igjen at jeg dro med laptop, signalkabler, prosessor og effekt for å teste mine... ;-)

Jeg synes bare 14 lapper er veldig mye penger, og kunne aldri brukt så mye uten å være helt sikker på at det tilfredsstiller meg.. :-(

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Ja, huff.. Tenk å ta med den digre forsterkeren for å teste ordentlig når man skal bruke 14 lapper... ;-)

Er jeg nødt til å nevne igjen at jeg dro med laptop, signalkabler, prosessor og effekt for å teste mine... ;-)

Jeg synes bare 14 lapper er veldig mye penger, og kunne aldri brukt så mye uten å være helt sikker på at det tilfredsstiller meg.. :-(

Hahaha, helt utrolig at du dro med deg alt det utstyret :-D Altså, 14 lapper er mye for meg også men jeg vet at blir fornøyd uansett med B&W sålenge jeg har hørt såpass mye av merket med mye annen elektronikk. Design og følelser rundt elektronikk/høyttalervalg har utrolig mye å si for meg. Blant annet kjøpte jeg Marantzforsterkeren min uhørt på brukten for over 5 laken

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hahaha, helt utrolig at du dro med deg alt det utstyret :-D Altså, 14 lapper er mye for meg også men jeg vet at blir fornøyd uansett med B&W sålenge jeg har hørt såpass mye av merket med mye annen elektronikk. Design og følelser rundt elektronikk/høyttalervalg har utrolig mye å si for meg. Blant annet kjøpte jeg Marantzforsterkeren min uhørt på brukten for over 5 laken
    Ja, det kan jeg forstå at du gjorde.. Der fikk du på en måte ikke trådd feil.. :-)
    Men hvis du er det minste i tvil om den skulle være en god match - eller kraftig nok - så hadde hvertfall jeg gjort det... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 5x200w, ja Fikk nesten brokk da jeg bar den i hus. Har ikke fått testet ordentlig enda, da jeg ikke har funnet ut hvilken forforsterker jeg skal kjøpe. Jeg trenger litt hjelp på det punktet. Hadde en pma-1500 ae, men den ble solgt (var jo ikke akkurat aktuell i oppsettet lenger). Sitter på gjerdet og venter på noe fint brukt (rc 1082, 1090, 1580), eller noe annet dere kan foreslå. Naim? Parasound? Tenkte jeg skulle legge litt penger i en god preamp, så har jeg noe å vokse med Har som sagt ambisjoner om den mektige 800-serien etterhvert (om det blir 803/804D eller 803/804S spørs litt på hva som kommer på brukten til en god penge). CM8ene virket forresten mer lettdrevne enn CM1.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns forresten du burde gå for CM8, ikke CM7... Da må du få de billig i hvertfall!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en ren forforsterker kan man jo alltids sjekke ut Parasound NC2100.
    Bør tilføre litt varme til Rotel. Den har jo prosessor-inngang.

Roger_Waters her på forumet har jo denne på Helicon, så bør absolutt være god nok hvis man liker lydsignaturen.

Ellers hadde jeg vært spent på hva Cambridge kunne gjort med Rotel. Hadde vært en interessant combo.
    Både 740A, 840A og 840E(ren forforsterker) har jo mulighet for "fixed-level". Dvs du låser den kanalen du velger til et bestemt volum, som du videre kalibrerer hjemmekinoen i. Funker like bra som ren pass through. Jeg klarer hvertfall ikke høre forskjell i film på prosessor og fixed-level.. :-)

PS: 840E har jo også balansert pre-out. For Rotelen hadde vel balanserte innganger ?

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Amunds(og eventuelt andre) : Tror du min Marantz pm15s1 med 90 watt i hver kanal og solid strømforsyning vil dra cm8 godt? Det må da være mer enn bra nok på disse?Duden jeg snakka med på HFK i Oslo for noen dager siden mente iallfall at denne ville sparke godt liv i Cm8, men greit å høre fleres meninger.

Rimelig sikker på den ikke kan drive cm8 til det de er gode for..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82

Nei, det er jeg inneforstått med forsåvidt. Hadde jeg hatt en 2 ganger 150 watter for eks med solid strømforsyning ville den spilt enda bedre/større antagelig. Men den er ikke underdrevet med Marantzen min heller kanskje? Fyren i HFK mente som sagt at den ville sparke solid liv i Cm8 og ikke ha noen problemer med de, men det var kanskje bare for å forsøke selge meg et par av de på stedet?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AMKrok
    Syns forresten du burde gå for CM8, ikke CM7... Da må du få de billig i hvertfall!

Jepp, enig. Cm8 er førstevalget absolutt. Men den koster tross alt 14 laken og jeg har mye jeg vil bruke penger på i sommer. Skulle jeg få tak i Cm7 til rundt 6 laken for eks på brukten er det under halvparten i prisen, altså mye penger spart

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotelen har balansert inn, ja, men den er ikke balansert innvendig. Hørt litt rundt på et rotel forum, og der var mange enige i at de balanserte inngangene var DÅRLIGERE (i hvertfall på rb 1090). Balansert inn på forforsterkeren er så klart et pluss, slik at jeg kan bruke balansert ut fra dacen min. Var det med varme som var grunnen til at jeg kikket litt på v3... Kjøper vel på elkjip, også returnerer jeg hvis det ikke blir bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ligger et par CM7 på hifisentralen til rundt 6000k. I rosenut.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ligger et par CM7 på hifisentralen til rundt 6000k. I rosenut.

Takker for tipset, har sett den men ligger litt vent. Er veldig usikker på valget nemlig mtp Cm7 brukt/CM 8 ny. Men hvordan syns du den låter? Cm8 altså? Du er happy med valget formoder jeg?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Vil tippe den klare å drive de rimelig bra, som Gilmour spør om. Men får nok ikke maksimalt ut av de, det kan vi være enige om.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Vil tippe den klare å drive de rimelig bra, som Gilmour spør om. Men får nok ikke maksimalt ut av de, det kan vi være enige om.

Geir Arne

Da har jeg landet på Cm7 som skal hentes til uka. Hvordan tror du forsterkeren takler dem? Noenlunde samme casen som Cm8?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som om CM7 er en veldig vanskelig høyttaler. Det eneste jeg har å utsette på dem er at de ikke spiller skikkelig høyt på basstung musikk. Første gang jeg hørte den var på en middels Denon receiver for 3-4år siden. Låt ikke feil den gangen.

Marantzen din er i en helt annen klasse, så dette kan du ta med knusende ro. Stiller meg mer tvilende til lydsignaturen, da jeg har lest at Marantz er like behagelig som jeg har opplevd CM7. Får håpe det ikke blir for mye.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Virker ikke som om CM7 er en veldig vanskelig høyttaler. Det eneste jeg har å utsette på dem er at de ikke spiller skikkelig høyt på basstung musikk. Første gang jeg hørte den var på en middels Denon receiver for 3-4år siden. Låt ikke feil den gangen.

Marantzen din er i en helt annen klasse, så dette kan du ta med knusende ro. Stiller meg mer tvilende til lydsignaturen, da jeg har lest at Marantz er like behagelig som jeg har opplevd CM7. Får håpe det ikke blir for mye.

Geir Arne

Det er godt, låt det bra med en middels denonreceiver for 3-4 år siden bør Pm15s1 gjør jobben greit ja

Er også spent på komboen, og om hvordan det vil låte på ulike typer musikk. Men har jeg hatt Cm7 noen uker og jeg føler jeg ikke er 100 prosent fornøyd så er det ikke verre enn at jeg selger de igjen,- antagelig med minimalt verditap. Så føler ikke at risikoen er altfor stor forsåvidt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fine ht Hvor mye måtte du betale?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fine ht Hvor mye måtte du betale?

Takk for det! Betaler 6200 kr for. Etter hva jeg har fått med meg av bruktmarkedet er det en meget god pris:-D Skal hente de imorgen da, så ser frem til å få de i hus.

Du koser deg med dine høyttalere også vil jeg tro?8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei Har jo ikke forforsterker enda Kikker litt på en EC 4.7 nå, så får se om jeg får ordnet det ASAP. EC bør tilføre Rotelen mer enn nok varme.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •