Budget forsterker til B&W CM1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budget forsterker til B&W CM1

Hei.
    Var nettopp i London på studietur med noen fra skolen min. Kom hjem med ett sett med B&W CM1 høytalere.:smile: Og enda bedre. Splitter nye for 3600kr :lol::lol::lol:.
    Kjører de nå sammen med en Philips cdspiller med rms 100w(tror på 6ohm) forsterker i ett som ble kjøpt på ekjøp 7-8 år siden :roll:. Ikke ment som annet enn en midlertidig løsning, men fantastiske høytalere dog.

Vet at de er forholdsvis insensitive med 84db... Og det krever jo enn kraftigere forsterker så vidt jeg forstår. Eller tar jeg helt feil...? Har dog ikke alt for mye penger siden jeg er en fattig student :|

Har sett litt på ny NAD C316BEE som har passiv effekt på 40 men dynamisk på 95watt ved 8 ohm(som høytalerene kjører) Er dette en mulighet.

Har og sett på litt brukt på ebay. blandt annet en arcam alpha 9 på 75w. Er dette bedre?

Hvordan er det å kjøpe slikt utstyr brukt? Risikabelt? eller er det utstyr som holder seg bra i 10-20år?

Har noen eventuelt noen andre budgetklasse forsterkere som kan fungere og dere kan anbefale?

Takker så meget for hjelpen.
    Espen

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse snacks på bruktbørsen både hær og på hifisentralen.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør se etter en brukt Denon pma1500ae, det er en god forsterker til dine CM1