Budget forsterker til B&W CM1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av EspenB89
    Hei.

Har prøvd høytalerene med en Denon forsterker, dog ikke akkurat den modellen, men en denon forsterker til ca 10000kr. Det var ut i fra det jeg fikk den følelsen om lyden som jeg nevnte tidligere. Jeg hører litt på andre sine meninger, men prøver alltid å få testet de å lager min egen mening.

Men er der ingen som kjenner til XTZ forsterkeren?

Ellers blir det antagelig vis en rotel 1070/2 forsterker. Har hørt begge, og likte begge veldig godt, men har ikke råd nå og da er det jo masse tid til tester før valget tas :-D
    Hei

Du har fått deg en kjempehøyttaler! Jeg hadde selv et par CM1 et par år, og jeg må vel innrømme at jeg angrer litt på at jeg solgte de...

Jeg prøvde et par ulike forsterkere, bl.a. Yamaha AS700 og Atoll IN100. Med sistnevnte ble det en helt "magisk" kombinasjon...eneste ankepunktet var litt mindre kontroll i bassen enn med Yamaha. Kan nevne at Atoll-forsterkeren har 660 VA strømforsyning, som sikkert ikke er negativt mht. til å drive CM1. Høyttaleren er som nevnt ganske så tungdreven, og den har 1.ordens filter med relativt store impedansesvingninger. Så uten at jeg har prøvt det selv, så virker det ikke unaturlig at XTZ-forsterkeren kanskje kan være en grei kombinasjon med CM1... står mye om denne forsterkeren rundt om på forumet her, viss du leter.

Uansett, lykke til videre med forsterker-jakten!

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Syntes ikke Denon er stram og fin i bassen. Ikke 2010 i allefall, og det er vel den kraftigste. Syntes også bassen er det svakeste punktet i de rimlige B&W seriene og da gjør Denon det ennå værre syntes jeg.

Den siste kommentaren din underminer forøvrig innlegget ditt også. Men likevel helt korrekt påpekt.

Når ble 84dB lettdrevent?

På generell basis syntes jeg de rimlige B&W liker seg best med en god del effekt. Vincent som er nevnt ville jeg kikket på. Også en av de største fra NAD(356/375?). I tillegg kan du jo snuse på en Rotel kl.d.

Geir Arne
    Enig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes cayin 153b er en meget god forsterker til prisen. Brukt har de ligget på ca 4k.
    Hadde den sammen med b&w cm7 og det spilte meget bra.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 740A eller 840A v2 ?

Hei

Hvorfor ikke bare klinke til med Cambridge 740A eller 840A v2?
    Disse skulle være kraftig nok til å sparke liv i B&W CM1.
    Nå har jeg ikke fått med meg hvor grensen på budskjettet går, men både 740A og 840A v2 gir meget god valuta for pengene.
    Ellers har man jo Hegel H70.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet mitt ligger hovedsaklig på en maks 4000. Satser på å få meg noe brukt. Har sett litt på Cambridge Audio og finner ikke ofte de på bruktmarkedet :???: :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe NAD kan også være en vei å gå. Enten C372 (C375BEE blir nok litt for dyr) eller de nyere C355BEE eller C356BEE.... :-)

En god kilde i dette oppsettet vil gi deg mange fine stunder!

Noe fra Rotel kan også vurderes til CM-serien.
    Denne testen er fin informasjon for deg i din prisklasse:
    7 Stereoforsterkere

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EspenB89
    Budsjettet mitt ligger hovedsaklig på en maks 4000. Satser på å få meg noe brukt. Har sett litt på Cambridge Audio og finner ikke ofte de på bruktmarkedet :???: :???:

Har lagt merke til det samme,lite Cambridge som du sier på brukten. Kan være flere grunner til dette, men jeg vil gjette på at mange er så fornøyd med produktene sine at de ikke vil selge, og det forteller jo isåfall endel:-D

Men som Amunds foreslo, hva med Nad? Der kan du få en meget habil forsterker på brukten for 4000 kr.

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde jo egentlig gå for noe slikt til disse for og få utbytte av de flotte høytallerne
    NAD C356BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    Du burde jo egentlig gå for noe slikt til disse for og få utbytte av de flotte høytallerne
    NAD C356BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Støttes! Noe lignende på brukten skulle absolutt være mulig å finne fine eksemplarer på brukten til rundt 3500 kr, altså 500 kr under budsjettet ditt.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 740A & B&W CM1

Hei

Ser at du har satt en grense på 4000,- i budskjett, men vil allikavell råde deg til å høre kombinasjonen B&W CM1 og Cambridge 740A.
    Tror det kan være verdt å "sprenge" budskjettet med 1500,-
    Som skribenten i testen i Lyd & Bilde også nevner, dette er en forsterker som fort kunne kostet enda et par tusen lapper mer.
    Men ja, du kan jo også finne mye bra brukt, samtidig er det noe eget med et helt nytt produkt/forsterker, både med garanti og at du vet med sikkerhet hvordan produktet/forsterkeren er brukt. Synes også at en høyttaler som B&W CM1 fortjener noe annet enn NAD budskjett klasse, men det er da min mening.
    Lykke til med valget !

CAMBRIDGE 740A Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

http://www.hifiklubben.com/files/Tes...lde_201103.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt CM1 med noe NAD som HiFi klubben anbefalte, fungerte helt greit på pop/rock, men jeg følte hele tiden det manglet noe da vi spilte av mine klassike orkester cder... Det var ikke som om jeg satt i orkestersalen, noe jeg bl. annet har opplevd med CA 840A. Med NAD forsterkeren følte jeg at jeg hørte på ett veldig bra cd opptak, men det var det.... Tror den forsterkeren var C356BEE

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Ser at du har satt en grense på 4000,- i budskjett, men vil allikavell råde deg til å høre kombinasjonen B&W CM1 og Cambridge 740A.
    Tror det kan være verdt å "sprenge" budskjettet med 1500,-
    Som skribenten i testen i Lyd & Bilde også nevner, dette er en forsterker som fort kunne kostet enda et par tusen lapper mer.
    Men ja, du kan jo også finne mye bra brukt, samtidig er det noe eget med et helt nytt produkt/forsterker, både med garanti og at du vet med sikkerhet hvordan produktet/forsterkeren er brukt. Synes også at en høyttaler som B&W CM1 fortjener noe annet enn NAD budskjett klasse, men det er da min mening.
    Lykke til med valget !

CAMBRIDGE 740A Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

http://www.hifiklubben.com/files/Tes...lde_201103.pdf

Skal man først sprenge budsjettet er denne Cambridgeforsterkeren verd å gjøre det for, helt enig i det Nad er mer ren power, mot Cambridge mer oppløste detaljerte stil. Så det koker ned til prioriteringer som så mange ganger ellers, hehe.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •