Onkyo TX-SR607 spørsmål...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR607 spørsmål...

Dette er sikkert lett å finne svar på ved å søke, men jeg tar sjansen og spør.. Hvordan får jeg den til å spille uten å legge til "egen" "forbedrende" lyd? Altså, jeg vil at det skal spille lyden som f.eks er på en bluray disc eller en dvd, men ikke superbass, pop, rock osv.. hva er det den skal stå på? Pure Audio? Direct? Takker for hjelp=)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du bitstream eller pcm?
    Fra min gamle ps3 har jeg den på Multich som betyr at den sender lyden tvers igjennom uten å tulle med signalet og EQ, bare rom korreksjon, på musikk er pure direct klart best, men da bare 2ch. Bruker du bitstream vil den dekode automatisk og lydformatet kommer opp automatisk.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Kjører du bitstream eller pcm?
    Fra min gamle ps3 har jeg den på Multich som betyr at den sender lyden tvers igjennom uten å tulle med signalet og EQ, bare rom korreksjon, på musikk er pure direct klart best, men da bare 2ch. Bruker du bitstream vil den dekode automatisk og lydformatet kommer opp automatisk.
    Å herlig.. du skjønte hva jeg mente!! Men hva slags lydinnstilling har du på i receiver når du bruker f.eks surround? Da bruker du ikke pure direct?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, pure direct brukes bare med stereo musikk. Med surround vil enten lydformatet poppe automatisk opp når du starter avspilling (dts, DD osv) hvis du sender bildet med bitstream, ellers setter du forsterkeren på "Multich" som jeg tror kommer etter "Direct" hvis du sender bildet i PCM.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 står på datastrøm under lydinnstilling tror jeg det var. Hva er riktig på receiver da? Jeg vil ha lyden som er på dvd, bluray, spill. Vil ikke at receiver skal legge til effekter o.l

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Nei, pure direct brukes bare med stereo musikk. Med surround vil enten lydformatet poppe automatisk opp når du starter avspilling (dts, DD osv) hvis du sender bildet med bitstream, ellers setter du forsterkeren på "Multich" som jeg tror kommer etter "Direct" hvis du sender bildet i PCM.
    I menyen til Onkyo så kan du velge for hver enkelt: DVD, CBL, VCR osv hva slags surroundmodus eller stereomodus den skal bruke? Jeg kjører med datastrøm fra slim ps3 med hdmi kabel. Er dette riktig? Da lurer jeg på hva jeg skal be receiver velge slags modus? Jeg vet ikke hvordan jeg skal få den til poppe opp automatisk når jeg først har køddet det til innpå der.. du skjønner hvor i menyen til receiver jeg mener?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde jeg gjør om til pcm i PS3? Spiller den HD- formater da a?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo trykke på Movie og game knappene midt på kontrollen for å endre modus. Det enkleste vil være å velge PCM på slim'en, da får du ikke lydformatet opp på skjermen på onkyo men setter du den på multich vil den sende ut surround.

Edit: Hva sender du lyden gjennom, HDMI? Husk også at når du velger lydformater under audiomenyen i ps3 hu av på alle

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Bruker hdmi og har huket av alle. Hva skjer med lyden hvis jeg bruker datastrøm på ps3 og multich på receiver? Jeg prøvde det i går og fikk en mye bedre lyd på alle måter. Mere punch og mye mere aktive bakhøyttalere. Likte lyden veldig godt. Har alltid brukt direct før, men det er da så tamt i forhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du mest sannsynlig gjort det rett, det var det samme jeg opplevde 8) Har så si ingen praktisk erfaring med datastrøm (bitdtream) på 607, bare lest litt om det...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jeg kuppe tråden litt og spørre hvordan lyden høres ut i pure audio? Jeg prøver kjøre det, men synes det er altfor mye bass.. kjører bare fronter uten sub, og cut off skal ikke ha noe å si når den er i pure audio.

En annen ting jeg opplever, er når jeg spiller av hd filmer i mkv format bl.a så får jeg knitring/spraking i høyttalerne.. gjør ikke d ved musikk og andre typer filmer. Har dere opplevd det samme og eventuelt har noen løsning på det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •