Hvilken stereo forforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken stereo forforsterker

Har nylig kjøpt Rotel RB-1080 til mine B&W 604S3. Så er spørsmålet hvilken stereo forforsterker velger jeg til dette. Har hatt Denon PMA 1315R i mange år på disse høytalerne og har vært relativt fornøyd med Denon forsterkeren. Men synes den spiller litt tamt på lave volum er helt avhengig å ha lundnessknappen på.

Så tenke da jeg skulle prøve noe nytt. Så ble det brukt Rotel RB-1080 siden mange anbefaler denne til 604S3. Budsjettet mitt er ca 5K for ny forforsterker, og satser på brukt for å få mest mulig for pengene. Budsjettet kan strekkes noe hvis jeg må he he. Skal brukes til både musikk og film i to kanaler. Kunne også tenke meg display visning av volum. Spiller det meste av musikk fra klassisk til metallica ikke jazz. Dire straits er referansemusikk for meg. Alle forslag mottas med takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon Pra 1500 som jeg har :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar. Jeg er usikker på om rørbaserte forsterkere er noe for meg. Jeg liker ikke utpreget mørktklingende lyd. Høytalerne mine kan på enkelte typer musikk låte litt flatt og innestengt. Så jeg må ha forsterker som eventuelt kan motvirke dette. Jeg liker mer nøytral lyd med god utklinging på akustisk musikk. Hva med Parasound P3? Har ikke hørt noe fra Parasound Halo, men det er jo en forsterker som er på bruktmarkedet med jevne mellomrom.

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opoidos
    Takk for alle svar. Jeg er usikker på om rørbaserte forsterkere er noe for meg. Jeg liker ikke utpreget mørktklingende lyd. Høytalerne mine kan på enkelte typer musikk låte litt flatt og innestengt. Så jeg må ha forsterker som eventuelt kan motvirke dette. Jeg liker mer nøytral lyd med god utklinging på akustisk musikk. Hva med Parasound P3? Har ikke hørt noe fra Parasound Halo, men det er jo en forsterker som er på bruktmarkedet med jevne mellomrom.
    Jeg tror ikke at noen av dine nevnte behov skulle diskvalifisere rør, snarere tvert om. Kan ikke huske å ha opplevd "mørk" lyd på rør jeg. Den største forskjellen slik jeg erfarer det, ligger i mellomtonen og mindre tendenser til skarpheter i diskanten. Ulempen er gjerne begrensninger i bassområdet, noe som ofte er effekt-relatert. Der får ikke du noen problemer. Men det er selvfølgelig vanskelig å gi noe fasitsvar her, da det er mange variabler inne i bildet.
    Akustisk/vokal er fantastisk på godt rør-utstyr. Men for all del, det kan være fantastisk på annet utstyr også. Hvis du har mulighet for å få lånt med deg hjem synes jeg du bør prøve litt forskjellig.

Har heller ingen erfaring med Halo, men det jeg har hørt av Parasound har vært bra. Rotel bør også vurderes.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    Cambridge står på listen over kandidater. Har hørt 840V2 å likte lyden:smile: Må da eventuelt bli brukt 840E, men den er ikke ofte på brukten. Eller ny og havregrøt uten syltetøy en tid framover

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •