MCACC ved bruk av effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MCACC ved bruk av effektforsterker

Jeg har en Pioneer LX-52 receiver og har planer om og oppgradere til B&W 600 serien med DM683 som fronthøyttalere. Jeg har hørt at de er ganske tungdrevne og sannsynligvis blir LX-52 litt for klein.

Hvis jeg bruker pre out og ekstra forsterkere for frontene, vil da automatisk romkorreksjon (MCACC) for 5.1 eller 7.1 fremdeles fungere som det er tenkt?

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg har aldri satt meg inn i dette med ekstra effekttrinn men vet at der er mange her på forumet som kan gi meg svar, og kanskje forslag til type/modell som effekttrinn :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja MCACC vil fungere som normalt når du har koblet på ekstra effekt trinn. Har gode erfaringer med Rotel mot Pioneer selv.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg har en Pioneer LX-52 receiver og har planer om og oppgradere til B&W 600 serien med DM683 som fronthøyttalere. Jeg har hørt at de er ganske tungdrevne og sannsynligvis blir LX-52 litt for klein.

Hvis jeg bruker pre out og ekstra forsterkere for frontene, vil da automatisk romkorreksjon (MCACC) for 5.1 eller 7.1 fremdeles fungere som det er tenkt?

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg har aldri satt meg inn i dette med ekstra effekttrinn men vet at der er mange her på forumet som kan gi meg svar, og kanskje forslag til type/modell som effekttrinn :-D
    Som det nevnes over her,så fungerer Mcacc også med effekttrinn,og Mcacc MÅ kjøres på nytt etter at effektrinnet er koblet til,hvis du har kjørt HT direkte på receiver tidligere!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •