Jeg har idag et par JMlab Cobalt 816, drevet av en Nad c370. Nad'n driver dem veldig bra når det gjelder kraft. Men lydkvaliteten er nok ikke helt bra nok i mine ører. Koblet opp en Onkyo TX-DS494. Dette er en mye svakere forsterker, men den låter med oppløst og snillere i toppen. Litt mer spilleglede i den.

Er nok redd Onkyo'n blir litt for svak over tid, så håper på at dere kan komme med gode forslag til en ny forsterker til mine JMlab høyttalere.

Mine krav:
- Krefter nok
- Litt mørkklang, snilt i toppen, da jeg ikke klarer skarpe skrikende diskanter.
- Fornuftig pris. Vet Cobalt 816 fortjener bedre enn noe billigsaker, men vet det finnes produkter der ute som spiller som mye dyrere produkter. Trenger deres hjelp til å finne dem
- Musikken det blir spilt mest av er Rock. Stort sett veldig heavy, men spiller alle sjangere også, så det må være noe med bunndrag og detaljer.

Pris jeg er villig til å betale er 3000-5000, og jeg er mest interessert i brukt.
Og det er bare en sånn "har lyst på" tanke dette med ny forsterker. Ikke noe garanti for at det skjer med det første, men om det skjer snart så er det greit å vite litt om alternativene