Pioneer SC-LX83 og B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer SC-LX83 og B&W

Hei!

Planlegger nytt surround anlegg i nybygget TV stue, noen som har testet eller har formeninger om disse komponentene skulle duge sammen? TV stue ca. 20 m2.

Reicever: Pioneer SC-LX83
    Front: B&W CM9
    Senter: B&W CMC
    Bak: B&W CM1 eller CM5 (litt usikker her, tips mottas med takk)
    SUB: Litt usikker på om jeg trenger, B&W ASW, B&W PV1 eller eventuellt siden?

Fersk i dette gamet, men ønsker meg et anlegg jeg kan fylle stuen med god lyd til film og musikk. Vil vel hovedsakelig bli benyttet til film

Hva sier dere?

- oddggrin -

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddggrin
    Hei!

Planlegger nytt surround anlegg i nybygget TV stue, noen som har testet eller har formeninger om disse komponentene skulle duge sammen? TV stue ca. 20 m2.

Reicever: Pioneer SC-LX83
    Front: B&W CM9
    Senter: B&W CMC
    Bak: B&W CM1 eller CM5 (litt usikker her, tips mottas med takk)
    SUB: Litt usikker på om jeg trenger, B&W ASW, B&W PV1 eller eventuellt siden?

Fersk i dette gamet, men ønsker meg et anlegg jeg kan fylle stuen med god lyd til film og musikk. Vil vel hovedsakelig bli benyttet til film

Hva sier dere?

- oddggrin -
    Hei

Er endel på dette forumet som kjører Pioneer SC-LX og B&W CM-serie.
    Selv har jeg SC-LX83 og CM9, CMC, CM1 og ASW10CM og er meget fornøyd.
    Litt avhengig av hva du vurderer som viktigst, musikk eller film, ville jeg nok komplimert med subwoofer og muligens gått for CMC2 senterhøyttaler hvis film er priotert. Gikk selv for CMC pga. plassmangel. Ville også vurdert CM8 og ASW10CM som en bedre løsning enn "bare" CM9 og ingen subwoofer. Som bakhøyttalere mener jeg CM1 er mer en god nok. Ville heller da lagt de pengene du sparer og gått for den største senterhøyttaleren. Er selv meget fornøyd med oppsettet mitt og kan ikke annet enn å anbefalle det. Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Dette høres jo lovende ut:-D Anlegget vil vel bli brukt til 80% film, når det kommer til musikk er vi så å si altspisende her i huset. Var faktisk CMC2 jeg hadde tenkt på ser jeg;-) Regner med å gå for en SUB, men budsjettet tror jeg ikke helt rekker frem i første omgang. Redd for at hvis jeg går for CM8 og SUB nå vil jeg angre meg senere. Mener da det er bedre å gå for CM9 nå uten SUB for så å kjøpe SUB innen rimelig tid. Enig? Sitter idag med et Bose Lifestyle V30 så vil tro at en slik kombinasjon som dette har bedre trøkk enn det, selv uten SUB?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hvorfor ikke gå for et vienna oppsett. Prismessig ligger disse på ca samme pris, men synes selv det er bedre lyd i Vienna Acoustic . F.eks Vienna Acoustic mozart grand front, Vienna Maestro Grand senter, vienna Waltz Grand bak. og klemme til med Jl Fathom F110 eller vienna Principal Grand som subb. Synes alle disse er smykker av ht. Ta kontakt med Alan på x3mhc kan jeg garantere deg at du år et godt pakke tilbud.X3MHC - Komponenter
    Dette er en veldig god kombinasjon sammen med lx83. Lykke til:-D

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke oppsettet mye til film kommer du ikke utenom en sub. Støtter forslaget som CM8 og sub, og tror ikke dette er noe du til angre på.

Av bakhøyttalere tror jeg at jeg ville skippet CM1/5 og heller gått for DS3 for å få en skikkelig surround-høyttaler. Alternativ kan du få mere trykk ved å velge 684 eller et sett brukte CM7. Gulvstående bakhøyttalere er morsomt.

For å kutte pris merker du nok ikke om du velger 685/686 istedenfor CM1/5. Men du mister muligheten for pianofinish om det er viktig.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddggrin
    Takker for svar! Dette høres jo lovende ut:-D Anlegget vil vel bli brukt til 80% film, når det kommer til musikk er vi så å si altspisende her i huset. Var faktisk CMC2 jeg hadde tenkt på ser jeg;-) Regner med å gå for en SUB, men budsjettet tror jeg ikke helt rekker frem i første omgang. Redd for at hvis jeg går for CM8 og SUB nå vil jeg angre meg senere. Mener da det er bedre å gå for CM9 nå uten SUB for så å kjøpe SUB innen rimelig tid. Enig? Sitter idag med et Bose Lifestyle V30 så vil tro at en slik kombinasjon som dette har bedre trøkk enn det, selv uten SUB?
    Hei

Gå for CM9 hvis det er den du har lyst på, men vil nok anbefalle deg subwoofer også siden det blir mye film. Og som sagt, CM1 er mer enn nok til bakhøyttaler etter mitt syn, bruk heller pengene som du da sparer på sub, eller kansje noen B&W M-1 til høydehøyttalere i front.
    B&W M-1 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Faktisk noe jeg vurderer selv. Du kommer nok til å bli meget fornøyd med oppsettet du har tenkt deg. Har du ikke råd til alt med det samme, ta det litt og litt, gjorde det selv.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvis du skal bruke oppsettet mye til film kommer du ikke utenom en sub. Støtter forslaget som CM8 og sub, og tror ikke dette er noe du til angre på.

Av bakhøyttalere tror jeg at jeg ville skippet CM1/5 og heller gått for DS3 for å få en skikkelig surround-høyttaler. Alternativ kan du få mere trykk ved å velge 684 eller et sett brukte CM7. Gulvstående bakhøyttalere er morsomt.

For å kutte pris merker du nok ikke om du velger 685/686 istedenfor CM1/5. Men du mister muligheten for pianofinish om det er viktig.

Geir Arne
    Hei

Eller rett og slett, CM8 fronthøyttalere og bakhøyttalere, eller CM9 fronthøyttalere og CM8 bakhøyttalere.
    Skal innrømme at jeg selv har lekt med tanken om å bruke B&W CM8 som bakhøyttalere, men synes det blir litt "overkill" her i hjemmet.
    Men den tar faktisk ikke "større plass" enn CM1 på stativ.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Eller rett og slett, CM8 fronthøyttalere og bakhøyttalere, eller CM9 fronthøyttalere og CM8 bakhøyttalere.
    Så var det budsjettet da.

Men CM9, Center 2, CM8 og dobbel ASW-12CM = vil jeg tro.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takker for mange gode tilbakemeldinger!

Bruken av DS3 som bakhøyttalere istedenfor CM1 kan kanskje være en god tanke. Soffa vil stå ganske nærme bakvegg i den nye stua og da vil kanskje DS3 være et bedre valg enn å henge CM1 på veggen?

Ser kanskje ut til at jeg må bite i gresset og overstige budsjett når jeg nå først er igang og kjøre på med SUB sammens med CM9:-D

Bør en forresten tenke på noe når en skal henge bakhøyttalerne på vegg? Vil bli brukt MDF plater på veggene og tak i stua, parkett på gulv med trinnlydplater under. Ikke helt optimalt, men skal være en stue for daglig bruk. Eventuelle tips til oppbygging her mottas også med takk:-)

- oddggrin -

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for cm9! Du kommer til å angre seinere om du går for cm8 eller cm7..
    Subb kan du kjøpe ved en seinere annledning..
    Jeg ville i hvertfall gjort det sånn, om det hadde gjeldt meg..

Har selv cm5 som bakhøytaler, å det fungerer utmerket, men det funker sikkert veldig bra med ds3 eller cm1 også

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes fortsatt at du bør høre på vienna acoustic før du bestemmer deg for b&w. Hvis ikke du absolutt har bestemt deg for b&w da!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i at du bør gå for cm9 når du først kliner til! hvis ikke så angrer du... du får hvertfall nok trykk og dynamikk med cm9 men sub er nok noe jeg også ville hatt i tillegg men da får du anlegg som også spiller nydelig på musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da er valget tatt:-D

Var på HiFi Klubben og fikk demonstrert CM9 idag og jeg ble overbevist, selvsagt ramla det på noe ekstra også når jeg var der så dette ble dagens varp og voldtekt av konto8)

Utstyret som er blitt bestilt er som følger:

• B&W CM9 - Front
    • B&W ASW10 - Sub
    • B&W DS3 - Bak
    • B&W CMC2 - Senter

Alt i pianolakk sort selvfølgelig8)

Fikk forresten i forrige uke en pakke det stod Pioneer på, SC-LX83 og BDP-LX54 så nå mangler det bare kabler så skal alt være på plass. Skjerm blir i starten Pioneer PDP-LX508d, men håper å få tilgivelse for å anskaffe meg en 63/65" en dag.

Nå er det bare å henge i og få isolert og klargjort stua så jeg får montert opp utstyret, kan ikke vente:-D

Bilder kommer når alt er på plass!!!

- oddggrin -

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det bare å kline til med en effektforsterker i tillegg nå så... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel det også etterhvert, blir vel hekta når jeg får opp utstyret tenker jeg;-)

- oddggrin -

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.. Ingen tvil om det! :-)

CM9 er også så fantastiske (i mine øyne) at de fortjener skikkelig saft!

Men den Pioneeren du kjøpte er vel ganske så maskin ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgitt til 7x190W, men kommer vel an på hvordan de måler. Er vel ingen merker som oppgir samme måling så en kan sammenligne? Mener å ha lest at den har litt mere saft enn Denon AVR-4311 uten at jeg skal være for bombastisk i mine utalelser. Under demo idag på HiFi klubben ble det brukt en Denon AVR-3311 og synes allerede at denne spillte gangske så bra:-)

- oddggrin -

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig godsakene pakket ut og innspilling av HT er igang:-D Ikke helt imål med stereo rack enda, kommer en skuffe seksjon i midten som senter skal stå på, men veldig godt fornøyd så langt!

(Dårlig mobilbilde, bedre bilder kommer når alt er oppmontert)

Trenger noen tips til hvilke innstillinger jeg skal benytte før jeg kjører rom korreksjon. Bør jeg sette alle høyttalerne til "Small" på Pioneeren, eller bør jeg gå for andre innstillinger. Hvordan bør jeg sette delingsfrekvensen på sub/front HT?

Takker for alle gode tilbakemeldinger:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ingen rolle om det er dårlig mobilbilde når alle komponentene er så fantastiske! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Spiller ingen rolle om det er dårlig mobilbilde når alle komponentene er så fantastiske! ;-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •