During i forsterker/høytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

During i forsterker/høytaler

I det siste har jeg fått en during i høytalerne jeg tror kommer fra forsterkeren.
    Det er en slags jevn during/knittring i begge høytalere. Lyden er konstant og blir ikke sterkere eller svakere når jeg justerer volumet på forsterkeren. Høres på en måte ut som "elektrisk støy" uten at jeg helt klarer å forklare hva jeg mener med det. Den er ganske svak, men høres godt når jeg skrur lyden helt ned.

Noen som har noen forslag til hva dette kan komme av? Feil i forsterkeren? feil på strømnettet?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeger68
    I det siste har jeg fått en during i høytalerne jeg tror kommer fra forsterkeren.
    Det er en slags jevn during/knittring i begge høytalere. Lyden er konstant og blir ikke sterkere eller svakere når jeg justerer volumet på forsterkeren. Høres på en måte ut som "elektrisk støy" uten at jeg helt klarer å forklare hva jeg mener med det. Den er ganske svak, men høres godt når jeg skrur lyden helt ned.

Noen som har noen forslag til hva dette kan komme av? Feil i forsterkeren? feil på strømnettet?
    Prøvd å nappe ut tvsignalkabelen.

Det kom en ekstrenm during i mine høyttalere når tvsignalkabelen var koblet til i veggen. Tok ut og alt ble stille. Hjalp med et galvanisk skille.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve det, men har hatt samme oppsettet hele tiden, mens duringen har kommet nå i det siste. Men mulig noen (kone/barn) har gjort noe med ledningene bak der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •