Effektforsterker for JBL LS80, sammen med pioneer LX53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Deathrock sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker for JBL LS80, sammen med pioneer LX53

Kan begynne med at jeg er relativt ny på HT og HIFI fronten. Jeg fikk en Pioneer VSX LX53 til jul, og fant ut eg trengte nye høytalere, så jeg kjøpte meg komplett JBL sett, av LS serien;

JBL LS80 fronter
    JBL LS 120P sub
    JBL LS center
    JBL Sythesis P52OWS surround (pga plass falt valget på desse i stedet for LS typen)

Sånn film messig så driver pioneeren dette meget tilfredsstillende, men til musikk, så er den ikke like god, og LS80 frontene fortjener nok en god effektforsterker.
    Med pioneeren så låter musikken flat, mangler detaljer, bassen i frontene blir for svak. Også i filmsammenheng ville nok LS80 frontene ha godt av mer kraft.
    Jeg hører hovedsaklig på rock av alle sjangrer, men og heavy metal, black metal, prog osv, og foretrekker ofte live musikk. (en av grunnene til at valget falt på JBL)

Jeg trenger forslag til effektforsterker som vil passe godt ilag med oppsettet mitt. Pris: opp til 15K(max 20). Setter pris på alle forslag, gjerne de med erfaring fra JBL og/eller Pioneer.
    8) :twisted: :-D

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme settet selv, nesten i allefall.

Bruker selv kl.D fra Primare med OK resultat. Men veldig mange anbefaler kraftige kl. A/B, selv om JBL ikke er oppgitt til å spise så mye effekt.

Kanskje det også vil hjelpe med en sub til og dele LS80 på musikk. Da vil du også få en bonus på film.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Har samme settet selv, nesten i allefall.

Bruker selv kl.D fra Primare med OK resultat. Men veldig mange anbefaler kraftige kl. A/B, selv om JBL ikke er oppgitt til å spise så mye effekt.

Kanskje det også vil hjelpe med en sub til og dele LS80 på musikk. Da vil du også få en bonus på film.
    bare ok? :P hvilken Primare er dette? Dette med de forskjellige klassene til effektrinn, hva er bra og hva er mindre bra? Slik jeg har forstått er det mye tap i kl A, mye mindre tap i kl B, kl D, som du har, har nesten ikke tap? whats the deal?

Ja en ekstra sub hadde vore artig, blir sikkert naboene og fornøyd :P (bor i 4mansbolig)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deathrock
    bare ok? :P hvilken Primare er dette? Dette med de forskjellige klassene til effektrinn, hva er bra og hva er mindre bra? Slik jeg har forstått er det mye tap i kl A, mye mindre tap i kl B, kl D, som du har, har nesten ikke tap? whats the deal?

Ja en ekstra sub hadde vore artig, blir sikkert naboene og fornøyd :P (bor i 4mansbolig)
    Bruker SP32 og A307. Men det finnes nok ting som fungerer bedre. Har dog ikke testet så mye på disse ennå så jeg vil ikke gi noen konkrete tips.

Med LS80 i flott driv blir naboene lite fornøyd uansett.

Geir Arne

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Bruker SP32 og A307. Men det finnes nok ting som fungerer bedre. Har dog ikke testet så mye på disse ennå så jeg vil ikke gi noen konkrete tips.

Med LS80 i flott driv blir naboene lite fornøyd uansett.

Geir Arne
    Allright, litt dyrere en det jeg hadde tenkt Og hadde tenkt meg 2 kanals. Men takker for forslag Ja jeg tror at LS80 skal klare å invitere sinte naboer på besøk Da får jeg ha kjeks og saft klart, å invitere de inn på morroa! 8)

Øystein

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med stereoforsterker med prosessorinngang? F.eks. Hegel H200, hørte denne komboen hos Soundgarden i Trondheim, syntes det var direkte festlig
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva med stereoforsterker med prosessorinngang? F.eks. Hegel H200, hørte denne komboen hos Soundgarden i Trondheim, syntes det var direkte festlig
    Takk, blir absolutt vurdert, tenker jeg tar meg en tur til soundgarden og tester

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •