Bladelius Thor mk III og VA Mozart Grande

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bladelius Thor mk III og VA Mozart Grande

Har tidligere spurt her på forumet om en forsterker (2 kanal) som kan gi mine VA Mozart Grande en rimelig perfekt match. Etter å ha lest på forumet og undersøkt nærmere har jeg landet på at jeg vil se nærmere på Bladelius Thor mk III. Skal forsøke å låne meg en slik hjem noen dager og prøvespille litt før jeg gjør et endelig valg.. Alle signalkilder på 2 kanal (CD og streaming fra nett og filserver via toslink) er tenkt koblet direkte på bladeliusen. For film (DVD og BD) vil jeg bruke Bladeliusen som effektforsterker kobliet til pre out på min Onkyo 807..

Noen her som har VA Mozart Grande og Bladelius som kan si noe om deres erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har ikke dette selv, men har prøvd thorIII på VA bethoven grande. Dette spiller helt fantastisk. Oppløsning og fastheten i bunnen blir noe helt annet enn jeg hadde med parasoundA21. Dette er komb jeg absolutt anbefaler deg å prøve.
    LYKKE TIL

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hei.
    Har ikke dette selv, men har prøvd thorIII på VA bethoven grande. Dette spiller helt fantastisk. Oppløsning og fastheten i bunnen blir noe helt annet enn jeg hadde med parasoundA21. Dette er komb jeg absolutt anbefaler deg å prøve.
    LYKKE TIL
    Da ble det en Bladelius Thor mk ii til 12.000 på brukten - er på vei i posten nå..

mvh
    thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Dette er et oppsett du virkelig kommert til å trives med. Vet ihverfall at jeg hadde gjort det.:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Dette er et oppsett du virkelig kommert til å trives med. Vet ihverfall at jeg hadde gjort det.:smile:
    Takker for det - antar at fredags kveld blir en lyttekveld ;-) Gleder meg til den kommer i hus..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da regner jeg med at det blir oppdatering her i løpet av helgen

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Jeg har samme kombo, og er meget fornøyd. Blir spennende å høre hva du synes. Rapporter gjerne i Vienna-tråden også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasev
    Takker for det - antar at fredags kveld blir en lyttekveld ;-) Gleder meg til den kommer i hus..
    Håper du får lagt ut noen bilder og kansje litt om lytte inntrykk..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Bladeliusen kommet i hus og jeg har fått lyttet til noen CDer før kveldens TV program begynte (Roger Waters sin Amused to Death, Monster Magnet sin Mastermind og et par andre). Det første jeg legger merke til er at Bladeliusen har krefter i massevis. Den er utrolig presis og jeg har aldri opplevd bassen så bestemt og kontrollert som nå. Jeg har koblet min Onkyo 807 (pre out) til Bladeliusen i et 5.1 oppsett med Bladeliusen som effekt (for å se film i kringlyd). Jeg testet samme CD - koblet direkte til Bladeliusen (CD spiller via RCA) og streamet (loseless) via Onkyo i 2.1 (med SVS sub) og Bladelius som effekt. Switchet litt frem og tilbake og det er veldig mye mer fylde/oppløsning i lydbildet med en CD spiller direkte koblet til Bladelius. Man er selvfølgelig litt preget når man har kjøpt ny receiver, man vil helst ikke si at det ikke fungerte særlig bra. Men Bladeliusen oppleves som en meget bra match på mine VA er. Lydbildet er stort, det er krefter i massevis, bassen er meget kontrollert og presis. Det neste jeg planlegger nå er å kjøpe den nye Hegel HD20 får å koble mine streamede kilder til Bladeliusen. Oppsummert - føler at jeg nå har en receiver og høytalere som matcher og spiller helt fantastisk ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra at du ble fornøyd. Mange av di samme inntrykkene jeg satt igjen med, da jeg prøvde bladelius. Mangler bare litt bilder nå.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra at du ble fornøyd. Mange av di samme inntrykkene jeg satt igjen med, da jeg prøvde bladelius. Mangler bare litt bilder nå.:-D
    Bilder kommer i løpet av dagen/kvelden ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt ved noen bilder av min hjemmekino/stereo. Har lyttet litt mer til Bladeliusen i dag og den briljerer stort med sine krefter. Jeg er imponert over hva mine VA Mozarter klarer å prestere sammen med den forsterkeren. Det neste som nå står for tur er en DAC som jeg skal koble mine streamede kilder til via den balanserte inngangen. Det blir nok muligens å se nærmere på den nye Hegel HD20...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo et virkelig bra oppsett her! Den er jo råflott den Baldeliusen..
    Hvit Vienna. Mmmmmmm! Men du må få byttet senter da gutt. Vienna Maestro Grand!!!
    Har du prøvd å vinkle frontene litt mere ut. Synes dette spiller bedre her hjemme.
    Du burde forresten lage deg en Min hjemmekino tråd, med dette oppsette!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...
    Hvit Vienna. Mmmmmmm! Men du må få byttet senter da gutt. Vienna Maestro Grand!!!
    Har du prøvd å vinkle frontene litt mere ut. Synes dette spiller bedre her hjemme.
    Du burde forresten lage deg en Min hjemmekino tråd, med dette oppsette!
    Jeg hadde et Dali oppsett tidligere, senteren er den eneste som er igjen. Det kommer nok en Maestro Grand med tiden og - vil prioritere en ny DAC før senter byttes ;-) Har et par andre relativt dyre hobbier som og krever litt kapital. Skal nok få laget en hjemmekinotråd, må få ryddet i alt kabelrotet først (bygge en kasse eller noe slikt).. Frontene er vinklet litt mindre for test..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Hegel HD20 dac kommet i hus og.. Mangler nå bare en XLR kabel mellom balansert utgang dac og balansert inngang Bladelius.. Da begynner det vel å bli en brukbar "konfigurasjon" ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasev
    Da var Hegel HD20 dac kommet i hus og.. Mangler nå bare en XLR kabel mellom balansert utgang dac og balansert inngang Bladelius.. Da begynner det vel å bli en brukbar "konfigurasjon" ;-)
    Det blir nok strålende. De hvite Viennaene var lekre.
    Men er det ikke litt lite lufting for Bladeliusen da DVD spilleren står oppå?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fugazi
    Det blir nok strålende. De hvite Viennaene var lekre.
    Men er det ikke litt lite lufting for Bladeliusen da DVD spilleren står oppå?
    Var litt usikker til å begynne med angående hvite ht, men det fungerer faktisk veldig bra. Bladeliusen er gansk dyp og kjøleribbene begynner vel ca 1/3 inne på toppen og går helt bak. Har vært inne på tanken om det kan komme litt lite kjøling til, så det blir nok til at den får stå uten noe på toppen..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •