Pioneer vsx 1017 av k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer vsx 1017 av k

Godt folk 8-)

Har nettop kjøpt meg en pioneer vsx 1017 av k forsterker, og har i den anledning bygget mitt første hjemmekinoanlegg.
    Har da et par fronthøytalere, senter, og to bakhøytalere. Sub kommer om et par ukers tid :twisted:

I denne lydrusen er det ikke bare grønne enger og evig lykke, men noe frustrasjon som har oppstått proposjonalt med hvor mye jeg har lest i medfølgende bruksanvisning.
    Jeg er ganske n00b når det kommer til hjemmekino og surround, og sliter derfor litt med å stille inn, samt forstå hva det er som står i manualen.
    Denne manualen er elendig skrevet, og oversettelsen er en skamplett!:evil:

Er det noen her som har litt erfaring med denne forsterkeren, eller noen som kan fortelle meg litt om hvordan jeg skal stille inn et par ting :

Innstillingene gjelder surround.

1. Hvilken innstilling skal jeg bruke for de bakre surround høytalerne i menyen?
    Normal ( SB ) eller Speaker B?

2. I manuelt høytaleroppsett kan jeg velge LARGE eller SMALL for høytalerne Front, Center, Surr. SUB har jeg satt til off.
    Hvis jeg velger Normal ( SB ) som ovenfor, kan jeg i tillegg velge SB, hvor jeg da velger hvor mange bakhøytalere som skal brukes.
    Men hvis jeg velger sistnevnte forsvinner DIGITAL i displayet på forsterkeren, og erstattes med DIGITAL EX.

3. På frontpanelet velger jeg hvilket høytalersystem jeg skal bruke.
    SP>A , SP>B eller SP>AB.

Hvordan skal jeg stille inn disse tingene for å få vanlig 5.1 surround!

Håper dette er nok forståelig til at noen kan hjelpe litt

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spjutnik
    Godt folk 8-)

Har nettop kjøpt meg en pioneer vsx 1017 av k forsterker, og har i den anledning bygget mitt første hjemmekinoanlegg.
    Har da et par fronthøytalere, senter, og to bakhøytalere. Sub kommer om et par ukers tid :twisted:

I denne lydrusen er det ikke bare grønne enger og evig lykke, men noe frustrasjon som har oppstått proposjonalt med hvor mye jeg har lest i medfølgende bruksanvisning.
    Jeg er ganske n00b når det kommer til hjemmekino og surround, og sliter derfor litt med å stille inn, samt forstå hva det er som står i manualen.
    Denne manualen er elendig skrevet, og oversettelsen er en skamplett!:evil:

Er det noen her som har litt erfaring med denne forsterkeren, eller noen som kan fortelle meg litt om hvordan jeg skal stille inn et par ting :

Innstillingene gjelder surround.

1. Hvilken innstilling skal jeg bruke for de bakre surround høytalerne i menyen?
    Normal ( SB ) eller Speaker B?

2. I manuelt høytaleroppsett kan jeg velge LARGE eller SMALL for høytalerne Front, Center, Surr. SUB har jeg satt til off.
    Hvis jeg velger Normal ( SB ) som ovenfor, kan jeg i tillegg velge SB, hvor jeg da velger hvor mange bakhøytalere som skal brukes.
    Men hvis jeg velger sistnevnte forsvinner DIGITAL i displayet på forsterkeren, og erstattes med DIGITAL EX.

3. På frontpanelet velger jeg hvilket høytalersystem jeg skal bruke.
    SP>A , SP>B eller SP>AB.

Hvordan skal jeg stille inn disse tingene for å få vanlig 5.1 surround!

Håper dette er nok forståelig til at noen kan hjelpe litt
    Så lenge du ikke har sub,så settet du HT til "large"!
    Surr back utg. bruker du ikke i et 5.1 oppsett,så dem kan du evt sette som speaker B,none el evt. bi-amp av front HT

Med speakers knappen i front,så velger du normalt SP A ! Speaker B,er hvis du har kobleet til et par ekstra HT i f.eks et annet rom!

Når du får sub,så kan det lønne seg å sette alle HT til "small",og x-over 80 hz!
    Og du bør kjøre MCACC auto oppsett,med medfølgende mic!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar 8)

Hva mener du med dette :
    " Surr back utg. bruker du ikke i et 5.1 oppsett,så dem kan du evt sette som speaker B,none el evt. bi-amp av front HT" ?

Er bakhøytalerne i mitt oppsett SURROUND LEFT(SL) & SURROUND RIGHT(SR)?

Hva bør crossoverinnstillingen min stå på nå da jeg ikke har fått sub enda?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar 8)

Hva mener du med dette :
    " Surr back utg. bruker du ikke i et 5.1 oppsett,så dem kan du evt sette som speaker B,none el evt. bi-amp av front HT" ?

Er bakhøytalerne i mitt oppsett SURROUND LEFT(SL) & SURROUND RIGHT(SR)?

Hva bør crossoverinnstillingen min stå på nå da jeg ikke har fått sub enda?
    Det stemmer ja - i et 5.1 oppsett bruker du ikke surr.back utgangene!

Crossover bruker du ikke,så lenge du ikke har sub - hvertfall ikke for fronter!
    Hvilke høyttalere har du?
    Har du veldig små bakhøyttalerer,kan det lønne seg å sette disse til small,og x-over til 80 hz!
    Da går den dypeste bassen kun til frontene!
    Hvis alle HT står som large,så spiller det ingen rolla hva x-over står på!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ålright 8)
    Har da byttet fra surround back til surround utgangene, tror det gjorde susen.
    ( men opplever at lyden kansje blei noe lavere, men kan jo være jeg som er blitt døvere :-D )

I fronten har jeg Celestion f-38 , f-48c senter og et par Energy C-100 bak.

Kan sistnevnte stå bak, eller må disse stå ved siden av meg?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ålright 8)
    Har da byttet fra surround back til surround utgangene, tror det gjorde susen.
    ( men opplever at lyden kansje blei noe lavere, men kan jo være jeg som er blitt døvere :-D )

I fronten har jeg Celestion f-38 , f-48c senter og et par Energy C-100 bak.

Kan sistnevnte stå bak, eller må disse stå ved siden av meg?
    Da er du på god vei ja:-D
    Du kan ha bakhøyttalerene fra rett ut på siden,til rett bak deg!

Du får prøve deg frem,og hva som passer rommet ditt best!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for hjelpen!
    Har sittet her noen dager med svetting, banning og stereo

Mcacc micen er på vei i posten, så blir vel litt lettere å få stillt inn høytalerne i forhold til hvordan de er plassert da.

Vurderer å gå for en XTZ 99 W10.16 sub, og da blir det krig i stua 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •