Mer effekt til Yamaha rx-v767 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 67 av 67
    Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1510 burde ikke ha problemer med å drive dine ht. Dempningsfaktoren til 1510 er vel f.eks høyere enn Parasounden som blir anbefalt. Hvis du ikke vil bruke mer en 4k på effekt tor jeg du skal lete lenge for å finne noe bedre (ny) enn 1510'ern :smile:

Det er selvfølgelig begrensinger på hvor høyt du kan spille, men selv 1510 burde kunne klare å generere et lydtrykk opp mot 95db - det er høyt. ( SPL kalkulator)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sws
    1510 burde ikke ha problemer med å drive dine ht. Dempningsfaktoren til 1510 er vel f.eks høyere enn Parasounden som blir anbefalt. Hvis du ikke vil bruke mer en 4k på effekt tor jeg du skal lete lenge for å finne noe bedre (ny) enn 1510'ern :smile:

Det er selvfølgelig begrensinger på hvor høyt du kan spille, men selv 1510 burde kunne klare å generere et lydtrykk opp mot 95db - det er høyt. ( SPL kalkulator)
    Takk skal du ha. Muligens litt flaut å spørre om dette; men hvordan kobler jeg da denne Rotellen til min Yamaha 767? Hva trenger jeg av ledninger?

Bruker jeg fortsatt fjernkontrollen til 767 for å justere volumet?:?

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Takk skal du ha. Muligens litt flaut å spørre om dette; men hvordan kobler jeg da denne Rotellen til min Yamaha 767? Hva trenger jeg av ledninger?
    Fra pre-out front (767) til innganger på rotel - standard signalkabel (phono).
    (Nede til høyre på bildet RXV 767 Så kobler du front høyttalerene til Rotelen i stedet for 767. Bruker du kalibrering så må du kjøre den på nytt etter at du har "byttet" effektforsterker.

Bruker jeg fortsatt fjernkontrollen til 767 for å justere volumet?:?
    Ja. 767'en kontrollerer alt - bare "driften" av fronthøttalerene som går via effektforsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sws
    Fra pre-out front (767) til innganger på rotel - standard signalkabel (phono).
    (Nede til høyre på bildet RXV 767 Så kobler du front høyttalerene til Rotelen i stedet for 767. Bruker du kalibrering så må du kjøre den på nytt etter at du har "byttet" effektforsterker.

Ja. 767'en kontrollerer alt - bare "driften" av fronthøttalerene som går via effektforsterkeren.
    Tusen takk for god hjelp/forklaring. Nå skal vel til og med jeg klare dette her...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Rotel 1510 bestilt fra Hordaland Hi-Fi. De var den eneste butikken som hadde en sort til overs.

Gleder meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Rotel 1510 bestilt fra Hordaland Hi-Fi. De var den eneste butikken som hadde en sort til overs.

Gleder meg.
    Ble du fornøyd med matchen med Rotelen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman kardon
    Ble du fornøyd med matchen med Rotelen?
    Heisan. Rotelen utgjorde veldig stor forskjell både i stereo og surround - kanskje mest i surround. Vil også påstå at selve lydklangen ble "renere" liksom. Litt vanskelig å beskrive det, men musikken ble ikke så anstrengt som den var tidligere. Og volum: ja takk. Kan spille øredøvende høyt dersom behovet skulle være der!!!

Er kjempefornøyd med totalpakka; både høyttalere og receiver m/effekt. Ikke "verdens dyreste anlegg", men en veldig god pakke under kr 20.000,-. Kan i alle fall anbefales...

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •