Mer effekt til Yamaha rx-v767 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 67
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    2x8" i hver ja..... Trenger overskudd av juice for å få fin dybde på lave volum.

Hadde egentlig sett meg ut c272 faktisk ja, men den er jo vesentlig dyrere...Har sett den til 3500 på finn, mens c352 går for rundt 2 laks... Men klart , gir den merkbart mer saft så ... 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Om de er tunge å drive går vel mer på impedanskurven enn følsomheten tror jeg.
    Dog vil jo lav følsomhet begrense hvor høyt du kan spille med en såpass rimelig reciever.

Cozmo: Du kan bare sammenlikne vekta på recievere med effekttrinn som oppgir omtrent det samme i watt, så skjønner man at recieveren ikke gir i nærheten av effekten den oppgir.
    Dali 808 er 8" elementer ? Tror du vil få enda mer glede med en C272 f.eks.
    Takk for svar, men har ikke blitt noe smartere. Er trikset å kjøpe en effektforsterker, f.eks Rotel 1510, eller vil det være lurest i å investere i en større receiver? Mulig jeg er treg, men kan ikke se at jeg har fått svar på spørsmålet mitt...

Beklager dersom jeg har gått glipp av ett eller annet

Tusen takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye lurere å legge penger i effektforsterker til frontene, enn
    større reciever. Vil få mye mer kraft for pengene med en effektforsterker!
    I tillegg trenger jo ikke senter(ikke heelt sant) og bakhøyttalere så mye kraft. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei sliter med samme problem selv... endte på nad 272c selv og oppgradert til 275bee...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye lurere å legge penger i effektforsterker til frontene, enn
    større reciever. Vil få mye mer kraft for pengene med en effektforsterker!
    I tillegg trenger jo ikke senter(ikke heelt sant) og bakhøyttalere så mye kraft. :-)
    Takk igjen amunds. Da blir det nok det, men som jeg har nevnt i tidl post må en evnt effektforsterker ikke ta allverden av plass. Og i den anledning har jeg sett meg ut en Rotel 1510. Denne er veldig lav, samt at den ikke blir varm.

Vil denne sørge for en betydelig oppgradering av lyd til frontene - både i stereo og surround?

Takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil hvertfall være en oppgradering i surround.
    Men er ikke veldig mye kraft til doble 8" det heller.
    NAD C372/Rotel RB-1070 er de to jeg kommer på som er billige og bra.

Om den du nevner er oppgradering i stereo: Jeg har ikke hørt Yamaha'en din. Men "problemet" med såpass "rimelige" recievere er at forforsterkeren i stereo ikke er prioritert overhodet, så uansett hva man setter på av effektforfsterker, så vil det høres slapt og uengasjerende ut.

Jeg har opplevd dette selv med reciever til 6000 og C372 som effekt. Dog er dette noen år siden, og ting kan ha blitt mye bedre. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har ikke doble 8". Elementene i minte ht er mye mindre. Nå koster vel ikke en Rotel 1510 all verden, så det blir kanskje ikke verdens undergang, dersom det ikke skulle "passe". Mulig jeg også kan finne en ok på brukten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Takk for svar. Har ikke doble 8". Elementene i minte ht er mye mindre. Nå koster vel ikke en Rotel 1510 all verden, så det blir kanskje ikke verdens undergang, dersom det ikke skulle "passe". Mulig jeg også kan finne en ok på brukten.
    Slags høyttalere har du ?

Brukt er jo alltid mest for penga, hvis man ikke bryr seg om at det er brukt.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slags høyttalere har du ?

Brukt er jo alltid mest for penga, hvis man ikke bryr seg om at det er brukt.. :-)
    Jeg har Pioneer S-31-LR Gulvhøyttaler - Lys bøk bare mine er i sort :-D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    2x8" i hver ja..... Trenger overskudd av juice for å få fin dybde på lave volum.

Hadde egentlig sett meg ut c272 faktisk ja, men den er jo vesentlig dyrere...Har sett den til 3500 på finn, mens c352 går for rundt 2 laks... Men klart , gir den merkbart mer saft så ... 8-)
    Du trenger ikke overskudd for å få fin lyd på lavt volum, du trenger en kvalitetsforsterker. Der er stor forskjell på hvordan forsterkere spiller sammen med høyttalerne på lavt volum.
    Ser der er Rotel RB-1510 til salgs av og til, den er virkelig god, og billig.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare antall elementer som avgjør om man trenger ekstra effekt. Mine enkle 6,5" er veldig glad i strøm og jeg merket stor forskjell når effektforsterker er ble koblet til. En effektforsterker kan vare i mange år, mens receiveren går gjerne ut på dato etter noen få år.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg i dag vært på Soundgarden og "nesten" bestilt en sort Rotel 1510, samt Nordost Wyrewizard Spellbinder Signalkabel - 1 meter RCA De hadde også en rimeligere kabel til kr 395,- - men som alle vet her inne har kvalitet på kabel "alt og si" (hi hi hi).

Håper de har den i sort, for da venter en liten gavepakke til meg selv!!!

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med en Nad c272 fra finn.no ..... Første oppkobling og test for 30 min siden....Jeg kan bare si en ting:

Wooooooooooooooooooooooooooooooooooow - for en FORSKJELL!!!

Skjønner nå at jeg har levd i lyd-slummen helt siden jeg kastet ut Denon forsterkeren min og erstattet den med receiver.

Men med NAD'en koblet på recieverenes pre-out er moroa tilbake. Høyttalerne pumper igjen seriøst med luft, og det er en helt annen dybde i lydbildet. Var som å gå fra ******* til himmel dette - sånt liker vi

Eneste skåret i gleden er at NAD'en er koksgå, mens resten av utstyret i racket er _svart_ . Men det får være inntil videre. Nå er det jaggu moro å høre på musikk igjen :-D

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste investering blir en boks med svart spraylakk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uff og uff.... Har ennå ikke anskaffet no mer effekt. Rotel 1510 er ute av produksjon.

Ser det ligger en billig Nad C355BEE på Avtorget. Kan denne benyttes som effekt på min Yamaha 767?

Takk.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan bruke den.
    Ellers, der dukker jo opp 1510`ere på brukten av å til....kom over denne om det er interessant:Meridian 557 effekt trinn.

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være at noen har 1510 på lager selv om det er utgått - sjekk dynabel.no f.eks.

Vurder evnt å gå et steg opp til Rotel 1562 (også en klasse d forsterker som bare blir "lunken"). Jeg bruker 1562 selv - den driver mine System Audio Mantra 60 uten problemer og vil tro både 1510 og 1562 vil fungere helt greit med dine ht.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Parasound til 5590,-:

Parasound NewClassic Model 275

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hva med Parasound til 5590,-:

Parasound NewClassic Model 275
    Takk for tipset AV-Fallet. Denne så veldig interessant ut, men hadde vel i utgangspunktet ikke tenkt å bruke så mye gryn. Var i kontakt med L-sound som påpekte at en Rotel 1510 muligens ville bli for svak for mine høyttalere, og at jeg burde satse på noe "større". De henviste da til Adcom GFA-5400 til kr 4.667,-.

Dette er vel ikke en klasse D forsterker, og blir vel da relativt varm? Noen som har erfaring med denne forsterkeren?

Muligens denne blir for stor for benken den skal stå i så jeg får vel lete litt til på brukten.

Kan skaffe en Rotel 1510 til kr 3.990,- for de er visst ikke helt utsolgt ennå - selv om de er sluttprodusert. Vil denne Rotel'n virkelig være for liten til mine Pioneer høyttalere?

Takk - og beklager maset!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Der er en laaang tråd på hifisentralen om denne lille vellydende saken, og folk overraskes over hvor bra den driver selv tunge høyttalere, så jeg ville si go for it.
    Uansett er den kjempelett å selge igjen om du ikke syns om den.Rotel RB-1510, oh yeah.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •