Hvordan koble/bruke Canal Digital sin PVR til Harman Kardon 460.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble/bruke Canal Digital sin PVR til Harman Kardon 460.

God kveld!

Nabo'n har kjøpt seg HK 460. PVR er koblet med hdmi til HK'n i HDMI 2, og tv går selvsagt fra hdmi out fra HK til tv'n. Problemeter at han ikke kan se tv via pvr dersom HK'n er avslått.

Er det noen som kjenner til en løsning på dette?

Det er muligens en innstilling i HK'n som må krysses av...?

Takk for hjelpen.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se etter i manualen eller on screen menyen etter "stand by" bypass eller noe i den duren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi setter den i bypass on kommer det opp et skjermbildet fra pvr-dekoderen der vi må sette oppløsningen og trykke "ok". Dette gjøres og lyd og bilde er bra. Når vi så slår av HK'n forsvinner tv-bildet, og kommer ikke igjen før vi slår HK'n på igjen.

???

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Når vi setter den i bypass on kommer det opp et skjermbildet fra pvr-dekoderen der vi må sette oppløsningen og trykke "ok". Dette gjøres og lyd og bilde er bra. Når vi så slår av HK'n forsvinner tv-bildet, og kommer ikke igjen før vi slår HK'n på igjen.

???
    Jeg har hatt både HK AVR 255 og AVR 460....og når man slår av forsterkeren
    så forsvinner bildet..og lyden...perfekt logikk i min verden....
    Hvis man vil se på TV uten å bruke receiveren som er hjertet i hele opplegget, så kan man bare dempe lyden...eller som på AVR 460 bruke Dolby Volume....:-)
    Eller som tredje alternativ, skru ned lyden og ettersom HK AVR viderefører lyden inn i TV'en så kan man bruke de fantastisk flotte høyttallerne i Tv'en...

Min nye Yamaha RX-V 2067 tillater at man skrur av receiveren og den slipper bildet igjennom, men jeg kommer aldri til å bruke den funksjonen.....og skjønner den heller ikke...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg har hatt både HK AVR 255 og AVR 460....og når man slår av forsterkeren
    så forsvinner bildet..og lyden...perfekt logikk i min verden....
    Hvis man vil se på TV uten å bruke receiveren som er hjertet i hele opplegget, så kan man bare dempe lyden...eller som på AVR 460 bruke Dolby Volume....:-)
    Eller som tredje alternativ, skru ned lyden og ettersom HK AVR viderefører lyden inn i TV'en så kan man bruke de fantastisk flotte høyttallerne i Tv'en...

Min nye Yamaha RX-V 2067 tillater at man skrur av receiveren og den slipper bildet igjennom, men jeg kommer aldri til å bruke den funksjonen.....og skjønner den heller ikke...
    Takk, men i en annens verden er det dessverre ønskelig med en annen løsning - dersom den eksisterer.

Så; jeg lurer på om løsningen finnes for HK receivere?

Tusen takk for svar rettet til spørsmålet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Takk, men i en annens verden er det dessverre ønskelig med en annen løsning - dersom den eksisterer.

Så; jeg lurer på om løsningen finnes for HK receivere?

Tusen takk for svar rettet til spørsmålet.
    You are welcome....men etter å ha hatt en 460 i et år, så tror jeg nok det ikke går....men er nysgjerrig på hvorfor man ønsker det...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk.

Noen andre som har samme erfaring med HK? Går altså ikke ann å se tv m/dekoder dersom receiveren er slått av?

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke to hdmi fra tuneren. En til HK og en til tv. Går ikke å sende noe igjennom hk'n når den er slått av. Det er det jeg endte opp med på min ihvertfall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •