Dårlig lyd i Rxv 2067

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig lyd i Rxv 2067

Har nettopp fått i hus en ny Yamaha RXV 2067. Har tidligere hatt en rxv 663. Etter å ha kjørt automatisk romkorreksjon er bassgjengivelsen i 2067 vesentlig dårligere enn i rxv 663. Dette skal da ikke være mulig..??
    Jeg bruker sub i oppsettet, og det virker som det ikke er noe sprut i denne når 2067 er koblet til i forhold til 663..
    Kan jeg ha gjort noen feil i tilkoblingene eller oppsettet..?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Nissan
    Har nettopp fått i hus en ny Yamaha RXV 2067. Har tidligere hatt en rxv 663. Etter å ha kjørt automatisk romkorreksjon er bassgjengivelsen i 2067 vesentlig dårligere enn i rxv 663. Dette skal da ikke være mulig..??
    Jeg bruker sub i oppsettet, og det virker som det ikke er noe sprut i denne når 2067 er koblet til i forhold til 663..
    Kan jeg ha gjort noen feil i tilkoblingene eller oppsettet..?
    Nå er det jo ikke 2067 som gor deg bassen, men subben...sjekk at høytt. er satt til riktig størrelse osv....og du kan jo bare skru opp nivået...er vel en fase korreksjon også.....veldig fornøyd med min 2067..."testet" 667 og 1067 først....men jeg liker lyd med bass, ikke bass med lyd..:-)

Kan også anbefale Disney's World Of Wonder Blu-ray test dic...fåes hos Axel Music :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig lyd i Rxv 2067

Jeg har brukt auto romkorreksjon på begge receiverne. Har satt suben på samme innstilling ved begge oppsettene. Det er stor forskjell på bassen i 663 sin favør. Jeg heller liker ikke overdrevenbass, men det må jo være litt kraft i bassen når det blir brukt en så kraftig receiver, og attpåtil større en 663..
    Kan du si meg hvordan du har koblet din receiver i forhold til innstillinger og kabelkoblinger? Jeg må ha gjort noen feilinnstillinger i oppsettet..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du da Front, Flat eller Natural når den korrigerer... ?

Gjør du forholdsinstillinger angående Størrelse på høytalere (x-over) og hvor høyt du setter nivå på sub kanalen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt både front, flat og natural uten at det utgjore den store forskjellen. Jeg har også forsøkt både small og large i høyttalestørrelse. Det er akkurat som det mangler punchen i bassen. Jeg koblet tilbake for moro skyld min gamle 663 og det ble vesentlig kraftigere bass..
    Noe galt må jeg ha gjort i forhold til innstillinger..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner også det lille ekstra trykket i subben ved min 2067 ved musikk og sånt.
    Men på BR-film så kommer lyden mye kraftigere fram og slik den skal være i subben.

Så, vil tro det er dekoderen som ikke er den beste på alle lydformat.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan da ikke være dårligere elekronikk på 2067 enn på 663..??
    Er det neon som har en 2067 som kan oppgi hvilke innstillinger dere har foretatt i oppsettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nødvendigvis dårligere, men anneledes iforhold til hva man er vant med.
    All elektronikk låter jo anneledes, og billigere receivere har det med å låte mer bruktalt enn korrekt iforhold til dyrere.
    Og vil tro det er der mye av forskjellen ligger, lyden er mer korrekt, og man opplever den som unormal.
    I tillegg så kan den dekode lyden anneledes iforhold til tidligere dekodere.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Kan da ikke være dårligere elekronikk på 2067 enn på 663..??
    Er det neon som har en 2067 som kan oppgi hvilke innstillinger dere har foretatt i oppsettet?

Nå står det i bruksanvisningen at man skal sette subben på max delefrekvens...prøvde det og gikk tilbake til det jeg hadde....har små høyttalere og går inn manuelt og deler de etter set up på 120 og subben på 130...volum bakpå subben litt under 0 db, det gir mnus 5 etter set up, det øker jeg til minus 2....har ikke stort rom eller stor sub, men det funker greit....men spiller jo mye høyere ved film...ca minus 13, mens ved TV og musikk alt fra 40 til 25....
    Ellers er alt flatt....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ting som dette høres litt skummelt ut med tanke på at jeg vurderer 2067 eller 3067

Håper du klarer fikse det

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det er det at 2067 har bedre kontroll på bassen en det 663 har/hadde...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Tipper det er det at 2067 har bedre kontroll på bassen en det 663 har/hadde...
    Nå sitter jeg og spiller en "gammel" konsertfilm med the Band fra 1978, the Last Waltz...bassen låter helt utrolig flott...akkurat som en bassgitar skal låte
    lyden er LPCM Multi 48 k...volumet på -15 db....:-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt både front, flat og natural uten at det utgjore den store forskjellen. Jeg har også forsøkt både small og large i høyttalestørrelse. Det er akkurat som det mangler punchen i bassen. Jeg koblet tilbake for moro skyld min gamle 663 og det ble vesentlig kraftigere bass..
    Noe galt må jeg ha gjort i forhold til innstillinger..

1. Opptimal plassering av høytalere. Spessielt frontene som spiller det meste av punsh bassen.
    2. Kalibrering av subwoofer er viktig om en har plass og vil ha best mulig bass.
    3. Natural gir best bass om ikke frontene er av god kvalitet og har fin frekvensrespons i bassen spssielt som ikke trengs og korrigeres for mye brukes Front. Da vil center og surround bli justert så godt som mulig for og matche lyden fra froneten.
    4. Eksprimentere litt med x-over og finn ut hva som høres best ut i romet.
    5. Forhåndsstille x-over før ypao kjøres om du merker ypao setter størrelse og delefilter ulogisk i henold til størrelse på høytalere.

663 har en mye enklere justering som gjør at det eksmpelvis kan forbli en peek i bassresponsen som gjør at bassen virker kraftig og fyldig, mens 2067 har kapassitet (flere bånd eq osv) til og fjerne en slik peek som gjøre lyden mere korrekt med flatere frekvensrespons (som et eksempel).

Pure Direct kjøres utenom all korrigeriner og påvirking av lyden, mulig den også kutter ut bilde delen av forstekeren.

Så bare og leke og prøve ut 2067... morro med lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Ja det er vel bare å sette i gang å teste ulike innstillinger. Enig i at det skal være "riktig" bass, men den skal være stram og ha kraft. 2067 har fått veldig gode tester og receivere i denne prisklassen skal det være "trøkk" i..
    Jeg bruker Eagles "hells freezes over" som "referanse-dvd og det er mye mere punch i bassen ved bruk av 663 enn 2067. Hadde det vært en blindtest hadde jeg garantert trodd at lyden av 663 var 2067. Jeg er kresen på lyd og vet hva som er riktig og hva som er overdreven bass..
    Blir ikke dette bedre så er jeg ferdig med Yamaha. Har hatt 3 Yamaha-receivere tidligere og alltid vært veldig fornøyd..

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er vel bare å sette i gang å teste ulike innstillinger. Enig i at det skal være "riktig" bass, men den skal være stram og ha kraft. 2067 har fått veldig gode tester og receivere i denne prisklassen skal det være "trøkk" i..
    Jeg bruker Eagles "hells freezes over" som "referanse-dvd og det er mye mere punch i bassen ved bruk av 663 enn 2067. Hadde det vært en blindtest hadde jeg garantert trodd at lyden av 663 var 2067. Jeg er kresen på lyd og vet hva som er riktig og hva som er overdreven bass..
    Blir ikke dette bedre så er jeg ferdig med Yamaha. Har hatt 3 Yamaha-receivere tidligere og alltid vært veldig fornøyd..
    Si ifra om du ender opp med å selge den

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også denne Eagles DVD konserten som referanse og har lagt merke til at mye av lyden går i senter på denne platen. (Forrige senter måtte pensjoneres pga denne DVDèn :-) Så jeg har et par tips ang lydproblemene dine:

1. Sub må koples med LFE inngang (receiver styrer delefrekvens osv..)
    2. Kjør automatisk Yapo, da sørger receiver for at sub og senter overlapper.
    3. Hvis du har små fronter, kjør gjerne disse med delefrekvens på 40-80 Hz da vil du få enda fyldigere lyd i bunn.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Onkyo 708, så kjøpte jeg Yamaha RX-V2067 og har prøvd den i en
    uke nå,og jeg er også ikke fornøyd med dypbassen i den i forhold til Onkyoen,
    så jeg har brukt angrefristen og venter nå på Onkyo 808:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Komfort

Hvor går jeg inn i innstillingene og justerer Sub med LFE inngang?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor går jeg inn i innstillingene og justerer Sub med LFE inngang?
    SETUP-SPEAKER-MANUAL

Her kan du sette delefrekvens, nivå, PEQ osv...

Men kjør auto først !

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite bass

Hmm stusser veldig over dette problemet dere sier jeg har en 3067 og den gjør jobben såå det holder... men et tips kunne rvøre og gå på setup-spekers-manuel-og sette frontene på smal og both på bassen der såå begyner ting og bli bra :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •