Forsterker/effektforster til VA Mozart Grande høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker/effektforster til VA Mozart Grande høytalere

Jeg har et par Vienna Acoustics Mozart Grande fronter i et 5.1 oppsett (med VA Grande Waltz bakhøytalere). Har videre en Onkyo 807 AV-receiver og en Rotel 1552 effektforsterker som frontene er koblet til for bedre 2 kanals lyd. Synes i utgangspuntet at det låter meget bra men er usikker på hvor mye mer jeg kan hente av frontene med en enten god 2 kanals forsterker eller effektforsterker. 2 kanals lyd blir viktigere og viktigere, derfor har jeg lyst til å finne en 2 kanals forsterker som matcher mine VA Mozart Grande. Så spørsmålet mitt er - hva er den beste forsterker (som jeg kan koble til pre-out fra min Onkyo 807) for å utnytte potensialet i mine fronter. Prisklasse 20-30K..

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasev
    Jeg har et par Vienna Acoustics Mozart Grande fronter i et 5.1 oppsett (med VA Grande Waltz bakhøytalere). Har videre en Onkyo 807 AV-receiver og en Rotel 1050 effektforsterker som frontene er koblet til for bedre 2 kanals lyd. Synes i utgangspuntet at det låter meget bra men er usikker på hvor mye mer jeg kan hente av frontene med en enten god 2 kanals forsterker eller effektforsterker. 2 kanals lyd blir viktigere og viktigere, derfor har jeg lyst til å finne en 2 kanals forsterker som matcher mine VA Mozart Grande. Så spørsmålet mitt er - hva er den beste forsterker (som jeg kan koble til pre-out fra min Onkyo 807) for å utnytte potensialet i mine fronter. Prisklasse 20-30K..
    Hegel, en som er stor nok 8)
    Min funker bra. Spiller med godt trøkk.
    Spiller f.eks mye bedre en på disse danske høyttalerne soundgarden bruker til demo, syns eg då.
    Verdt å låne hjem på prøve. Min er på 2x200w i 8 ohm
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hegel, en som er stor nok 8)
    Min funker bra. Spiller med godt trøkk.
    Spiller f.eks mye bedre en på disse danske høyttalerne soundgarden bruker til demo, syns eg då.
    Verdt å låne hjem på prøve. Min er på 2x200w i 8 ohm
    Har lest både om Hegel og Electrocompaniet, begger to er kandidater som jeg skal forsøke å låne hjem og lytte på ...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasev
    Har lest både om Hegel og Electrocompaniet, begger to er kandidater som jeg skal forsøke å låne hjem og lytte på ...
    EC har jeg ikke prøvd.. blir nok kos å teste det.
    Erfaringer med Hegel er at gje den 1 time oppvarming før du lytter mer kritisk..den trenger det. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H200
    Primare A33.2
    Primare A32 overkill? Muligens, men da har du hvertfall nok strøm om du vil ha større VA høyttalere senere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •