Stereo Forsterker : Cambridge 840A vs Lyngdorf TDA2200 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Blir et vannvittig pent oppsett dette . TDAI2200 er vannvittig bra! CM8 er i mine ører litt tam . Men uansett, du har jo B&W ifra før, så tror dette blir stor kos .
    Hei

Utseendemessig ser det helt fortreffelig ut, håper bare at jeg kommer i mål lydmessig også, som sagt frykter jeg at dette kan spille for "pent", men vi har jo noe som heter Cambridge og Hegel da, he he
    Kunne godt tenkt meg å kjørt B&W CM8 på 840A v2 og 840C, kunne vært kjekt å kunne snurret noen cd'er igjenn, er egentlig tragisk at cd-samlingen min er stuet bort og pakket ned. Også selvfølgelig muligheten til å bruke Cambridge cd-spilleren som DAC til SONOS. Jaja, Lyngdorfen må ihvertfall få en sjanse her. :grin:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Har ikke trådstarter Camridge 840 A v2 i bestilling også, eller har du annulert denne ?8) Men gratiss med nye høytalere, BW er noe jeg selv vurderer sterkt når jeg forhåpentligvis i sommer får råd til nye høytalere selv også.
    Hei

Joda, har en 840A v2 i bestilling! Er bare spørsmål om når denne kan bli levert av HFK. Blir kombinasjonen Lyngdorf TDAI2200 og B&W CM8 for"pent spillende" er det Cambridge som står øverst på listen. Det fine med både Lyngdorf og Cambridge forsterkerne her er jo at dem begge kan brukes som effektforsterker/stereo i stue-kino'en, så trenger nødvendigvis ikke å selge.
    Konge når dem kan ha flere bruksområder!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Hvis dette låter for pent, så er det hvertfall ikke høyttalerne sin skyld!
    :-)

PS: Dessuten er du jo oppe på 840E+840W når vi snakker prisklassen til TDA2200.. Aldri hørt dette selv, men her snakker vi visst en fantastisk forsterker.
    Hei

Problemet her er jo at HFK har store problemer med å levere Cambridge 840-serie. Slik jeg har forstått det, leveres 840A v2 kun på bestilling, og 840W er ikke å oppdrive. Tenker det er noe nytt påvei fra Cambridge jeg....., spennende!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også bestille Parasound gjennom HFK (kunne det hvertfall...)... :-)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Problemet her er jo at HFK har store problemer med å levere Cambridge 840-serie. Slik jeg har forstått det, leveres 840A v2 kun på bestilling, og 840W er ikke å oppdrive. Tenker det er noe nytt påvei fra Cambridge jeg....., spennende!

Det stemmer, og det irriterer meg også at HFK har store problemer med å levere da jeg selv har en sort 840A v2 i bestilling hos de. Var som nevnt i en annen tråd innom HFK i Oslo på fredag og da var selger bombesikker på at denne forsterkeren kommer inn i midten av April,- altså bare knappe 2 uker til. Hvis ikke de greier levere til denne tiden annulerer jeg bestillingen på sort og går til sølv istedet som jo er lagervare. Greier ikke vente lenger nå på oppgradering:-D

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter Cambridge egentlig? Sett i forhold til Lyngdorf som jeg har hørt endel.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvordan låter Cambridge egentlig? Sett i forhold til Lyngdorf som jeg har hørt endel.

Geir Arne
    Hei

Personlig synes jeg det låter nøytralt og korrekt, litt i samme gate som både Lyngdorf og Hegel. Som en annen nevnte i en annen tråd, musikaliteten til Marantz og kreftene til NAD i en og samme pakke. Absolutt verdt en test Geir.
    Cambridge blir en Lyngdorf i en A/B klasse forsterker utgave, dog ikke like klinisk og steril.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Personlig synes jeg det låter nøytralt og korrekt, litt i samme gate som både Lyngdorf og Hegel. Som en annen nevnte i en annen tråd, musikaliteten til Marantz og kreftene til NAD i en og samme pakke. Absolutt verdt en test Geir.
    Cambridge blir en Lyngdorf i en A/B klasse forsterker utgave, dog ikke like klinisk og steril.

Hehehe, var jeg som kom med den kommentaren om Marantz/Nad Purolatino 8) Måtte bare ha litt av æren for den:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hehehe, var jeg som kom med den kommentaren om Marantz/Nad Purolatino 8) Måtte bare ha litt av æren for den:-D
    Hei

Synes det var en fin beskrivelse! Skrev jo at det var en annen som nevnte/skrev det, he he

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Synes det var en fin beskrivelse! Skrev jo at det var en annen som nevnte/skrev det, he he

Hyggelig at du likte den, hehe:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om det er noe jeg må legge ørene til da. Hvis det spiller som en Lyngdorf med mer driv kan det bli morsomt.

Har av en eller annen grunn sett på det som Naim/Arcam wannabe, så har egentlig aldri tatt meg tid til å lytte på produktene. Jobbsituasjon nå har derimot gjort at Cambridge er meget aktuelt.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken kabel/adapter fra Lyngdorf TDAI2200 til PC?

Hei

Har funnet fram Lyngdorfen og en gammel PC, og tenkte jeg skulle teste litt forskjellige voiceninger. Men kabelen som fulgte med Lyngdorfen passer ikke til PC'en, noen som kan hjelpe meg her. På kabelen til Lyngdorfen er det en 9-pins hunn (huller, ikke pinner)?, og på PC'en en 15-pins hunn? (15 huller).
    Det er også USB innganger på PC'en. Kan jeg her bruke en USB adapter av noe slag? USB ---> 9-pins hann (9 pinner)? Er sikker på at jeg skal ha en kabel liggendes en plass, har jo brukt dette før, men det er lenge siden, enklere å kjøpe en ny kabel, men hvilken? Setter meget stor pris på litt hjelp her slik at jeg for testet og lekt meg litt. Synd at dette programmet ikke er laget for MAC. Da det er det jeg bruker til dagelig, et styr uten like å hente fram en gammel PC å finne ut at kabelen ikke passet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanlig type A på data'n regner jeg med.
    Hvilken er det på Lyngdorf'n ? (Fant ikke noe bilde av usb-inngangen på Lyngdorf sine sider.)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Det er vanlig type A på data'n regner jeg med.
    Hvilken er det på Lyngdorf'n ? (Fant ikke noe bilde av usb-inngangen på Lyngdorf sine sider.)

Hei

På Lyngdorf kabelen er det en nettverkskontakt på den ene siden og en liten boks med en 9-pins på andre siden, 9 huller. Er på PC'en det er USB inn/utganger.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En slik kabel?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du / "kan du finne" noe bilde av det ??

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en usb til seriell kabel. Står i manualen. Den 15-pins du prøvde på er skjemkort utgangen. Clas Ohlson har slike. Sikkert Biltema også.

Slik ser den ut. Happy hunting.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tror jeg fant ut av det ja, se lengre opp i tråden.
    Uansett, takk for hjelp!
    Begynner å bli "gammel" for slikt datagreier

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken vei videre? RoomPerfect eller Cambridge 840A v2 og 840C til mine B&W CM8?

Hei

Vekker denne til live igjenn, hvilket valg tar man her?
    Har som sagt nå en Lyngdorf TDAI2200 sammen med mine CM8, dog uten RoomPerfect. Låter foreløpig bedre enn fryktet, ikke for pent, men høyttalerne trenger nok mange timer med innspilling enda før man kan komme til en fast konklusjon. Har alltid hatt lyst til å kjøre fullt Cambridge oppsett, da jeg synes det låter veldig bra sammen med CM-serie, tenker da på 840A v2 og 840C.
    Men etter å ha hentet fram Lyngdorfen igjenn blir jeg også veldig nyskjerrig på hva jeg "kan ha gått glipp av" da min er uten RoomPerfect.
    Er det noe å hente på RoomPerfect?, koster jo flesk å etterinnstalere dette, er det verdt det? Det viste seg at disse Voicing setUp'ene var forbeholdt de med RoomPerfect slik jeg har forstått det, skuffendes. Kan jo selvfølgelig "tweeke" på egen hånd, men det tar masse tid og mye å sette seg inn i, føler rett og slett at tiden egentlig ikke strekker til til det med jobb og unger.
    Cambridge oppsett eller RoomPerfect?, noen innspill? Etterinnstalere RoomPerfect koster jo omtrent det samme som 840A v2 og 840C, blodpris, men er det vedt det?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes roomperfect hadde noe for seg. Så helt klart verdt pengene. Faktisk den eneste grunnen til at jeg kjøpte min TDAI2200 den gang. Men den er ikke snill mot høyttalerne. Der den trenger mer power øker den på til den er fornøyd.

Man har jo også en, relativt kostbar, gylden middelvei. Cambridge oppsett med Lyngdorf RP-1.

Geir Arne

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •