Stereo Forsterker : Cambridge 840A vs Lyngdorf TDA2200 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Du er klar over at Lyngdorf også er kl.D? Den er vel til og med "heldigital".

Eller var det bare Rotel du siktet mot?

Geir Arne
    Hei

Ja er klar over at Lyngdorf er klasse D, her siktet jeg mot Rotel ja.
    Er det den nye klasse D forsterkeren til Primare du har?

Primare I32 Integrert forsterker - Sort - Sort

Har sett litt på den selv, ser så utrolig fet ut, lurer veldig på hvordan den låter, hvis den bare låter halvparten så bra så den ser ut, må jo det låte meget godt. Kunne vært meget artig å testet den Primare forsterkeren opp mot Lyngdorf forsterkeren siden begge er klasse D. Hva med Primare og B&W? Primare I32 og B&W CM8 i sort høyglans, meget høy WAF om ikke annet, he he......

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke I32 på meg, ennå i allefall.

Bruker SP32 surroundprosessor og A30.7 7-kanals effekt på JBL.

Den nye I32 er jo griselekker. Kan godt hende den fungerer greit med CM8. Burde ikke ha problem med å trekke de i allefall. I30 går jo også billig. Litt mørk i klangen, men garantert kanonmatch til SA, og sikkert også Ikon/Mentor.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Dali Mentor + Lyngdorf = NEI!

Funker kun hvis du liker skrikete diskant.
    Byttet ut mine Lyngdorf med Parasound, og Mentor 6 spilte i en helt annen liga.
    Har ikke testet Lyngdorf på Dali, men det hadde vært flott om du kunne utdypet litt. Noe en person liker kan være meget feil for nestemann.

Parasound har vel en kjent "partykul" og det gjør jo at alt blir morsomt. Syntes derimot Lyngdorfen er silkemyk, men absolutt ikke avrundet, i toppen. Så ville tippe at den utnyttet hybrid-diskanten til Dali, men har som sagt ikke testet dette. Det kommer også veldig ann på hva man hører på, dritt inn = dritt ut med Dali-Lyngdorf komboen. Men det er uansett veldig lett å teste selv, samt sammenligne direkte med CM9 som trådstarter har god kjennskap til.

EC kan fungere til Dali, samt de store fra Denon. Men det er litt smak og behag. Føler begge "demper" diskanten noe om det er ønskelig.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke I32 på meg, ennå i allefall.

Bruker SP32 surroundprosessor og A30.7 7-kanals effekt på JBL.

Den nye I32 er jo griselekker. Kan godt hende den fungerer greit med CM8. Burde ikke ha problem med å trekke de i allefall. I30 går jo også billig. Litt mørk i klangen, men garantert kanonmatch til SA, og sikkert også Ikon/Mentor.

Geir Arne
    Hei

Akkurat i det jeg var ferdig med å sende deg en PM, så jeg du hadde svart her. Primare I32 skal ihverfall testes og prøves. Ja, den er regelrett griselekker! Å få noe sånt i hus, og hvis den låter bra gjør det alltid mulig å strekke tenkt budskjett litt. Primare I32 og System Audio Mantra 60 / B&W CM8 er meget interessant ihvertfall.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Akkurat i det jeg var ferdig med å sende deg en PM, så jeg du hadde svart her. Primare I32 skal ihverfall testes og prøves. Ja, den er regelrett griselekker! Å få noe sånt i hus, og hvis den låter bra gjør det alltid mulig å strekke tenkt budskjett litt. Primare I32 og System Audio Mantra 60 / B&W CM8 er meget interessant ihvertfall.
    Mantra 60 har noen morsomme egenskaper, og jeg syntes denne er ganske fyldig i bunn. Det skal også nevnes at SA bruker Primare når de utvikler høyttalere.

Geir Arne

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet Lyngdorf på Dali, men det hadde vært flott om du kunne utdypet litt. Noe en person liker kan være meget feil for nestemann.

Parasound har vel en kjent "partykul" og det gjør jo at alt blir morsomt. Syntes derimot Lyngdorfen er silkemyk, men absolutt ikke avrundet, i toppen. Så ville tippe at den utnyttet hybrid-diskanten til Dali, men har som sagt ikke testet dette. Det kommer også veldig ann på hva man hører på, dritt inn = dritt ut med Dali-Lyngdorf komboen. Men det er uansett veldig lett å teste selv, samt sammenligne direkte med CM9 som trådstarter har god kjennskap til.

EC kan fungere til Dali, samt de store fra Denon. Men det er litt smak og behag. Føler begge "demper" diskanten noe om det er ønskelig.Geir Arne
    Hybrid-diskanten til Dali er veldig følsom for forsterkere som er lyse i klangen.
    Lyngdorf er absolutt i den kategorien, og diskanten blir fryktelig plagsom når du vrir opp volumet uansett musikksjanger.
    Jeg hadde 3 stk SDA 2175 effektforsterkere bi-ampet på frontrekka mi, og det viste seg å være en dårlig match.
    Byttet til Parasound Halo serien, og diskanten roet seg betraktelig og ble tørr og silkemyk. Ble faktisk sjokkert over at en effektforsterker kunne ha så mye å si.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hybrid-diskanten til Dali er veldig følsom for forsterkere som er lyse i klangen.
    Lyngdorf er absolutt i den kategorien, og diskanten blir fryktelig plagsom når du vrir opp volumet uansett musikksjanger.
    Jeg hadde 3 stk SDA 2175 effektforsterkere bi-ampet på frontrekka mi, og det viste seg å være en dårlig match.
    Byttet til Parasound Halo serien, og diskanten roet seg betraktelig og ble tørr og silkemyk. Ble faktisk sjokkert over at en effektforsterker kunne ha så mye å si.
    Antok at du pratet om effektforsterkerne, og som jeg sa tidligere, de sender videre det de får inn. Her er det derimot snakk om en integrert, og jeg hadde ingen ankepunkter fra mellomtone og opp på denne. Kunne kanskje hatt noe mer attack, men det savnet var størst i bunnen ved direkte sammenligning med Hegel H200. I tilegg har man voiceing på TDAI2200. Det gjør at man kan forandre frekvenskurven ganske radikalt.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Voiceing på TDAI2200?

Hei igjenn!

Det med voiceing?, tenker du da på det software programmet man kunne innstalere på PC og forandre kurvene på?
    Lekte meg litt med dette da jeg kjøpte den, men kort tid etter gikk jeg over til MAC og brukte det aldri noe mer. Husker man kunne forandre på rubbel og bit nærmest. Og er det verdt å oppgradere til RP utgave?
    Jeg kjøpte utgaven med analoge innganger også.
    Har også fått med meg at det er mulig å laste ned ny firmware som gjør at analog inngang 1 kan brukes som HomeTheater inngang, som effektforsterker i surround. Ikke dumt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjenn!

Det med voiceing?, tenker du da på det software programmet man kunne innstalere på PC og forandre kurvene på?
    Lekte meg litt med dette da jeg kjøpte den, men kort tid etter gikk jeg over til MAC og brukte det aldri noe mer. Husker man kunne forandre på rubbel og bit nærmest. Og er det verdt å oppgradere til RP utgave?
    Jeg kjøpte utgaven med analoge innganger også.
    Har også fått med meg at det er mulig å laste ned ny firmware som gjør at analog inngang 1 kan brukes som HomeTheater inngang, som effektforsterker i surround. Ikke dumt.
    Voiceing ligger vel inne i utgangspunktet. Så kan du bytte de ut såvidt jeg har forstått det. Det som er kjedelig er at det virker som om du kun kan bruke voiceinger Lyngdorf har laget og maks 6 om gangen.

Min mening er at TDAI2200 ikke har noen store fordeler uten RP. RP er rosinen i pølsa her. Harde ord, men min oppriktige mening.

Stemmer også det at med en av de siste firmware kan du bruke den som ren effekt på en av inngangene.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SDAI og TDAI kan ikke tas under samme kam syns jeg . TDAI er i egen liga, og ikke så pågående som SDAI. Men er enig med deg på SDAI'ene... det er fyfy på høyttalere med høyenergiske diskanter :P.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voiceing ligger vel inne i utgangspunktet. Så kan du bytte de ut såvidt jeg har forstått det. Det som er kjedelig er at det virker som om du kun kan bruke voiceinger Lyngdorf har laget og maks 6 om gangen.

Min mening er at TDAI2200 ikke har noen store fordeler uten RP. RP er rosinen i pølsa her. Harde ord, men min oppriktige mening.

Stemmer også det at med en av de siste firmware kan du bruke den som ren effekt på en av inngangene.

Geir Arne
    Hei

Harde ord tåler man. Stemmer det med 6 stk voiceinger om gangen, ligger 6 stk inne som PreSet på min ihvertfall. Fikk nesten litt lyst å oppgradere min med RoomPerfect. Men da betinger det selvfølgelig at jeg kjører på videre med denne. Skal ta den med på lytterunde til uka, så får man se hvor dette ender opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du fortsatt vurderer Cambridge 840A har du uansett veldig, veldig god tid.

Da jeg kontaktet Hifi Klubben for et par uker siden sa de A) "helt utsolgt", og B) vi venter ikke inn ny forsendelse før "april/mai" ...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    Hvis du fortsatt vurderer Cambridge 840A har du uansett veldig, veldig god tid.

Da jeg kontaktet Hifi Klubben for et par uker siden sa de A) "helt utsolgt", og B) vi venter ikke inn ny forsendelse før "april/mai" ...
    Hei

Er klar over dette, men jeg hørte månedskifte mars/april.
    Uansett så har jeg god tid til å teste Lyngdorf forsterkeren med aktuelle høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått prøvd litt forskjellig høyttalere nå? Er spent på resultatet.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått prøvd litt forskjellig høyttalere nå? Er spent på resultatet.

Geir Arne
    Hei

Har tatt kontakt med min lokale Soundgarden nå og forsikret meg om at de har både System Audio Mantra 60 og JBL LS40 inne, så skal prøve å få tatt meg en tur en av dagene nå. Primare i32 hadde dem ikke inne, heller ikke på hovedlageret. Det var jo litt skuffendes det da, da jeg godt kunne tenkt meg å høre den og sammenlignet den med Lyngdorfen.
    Skal ihvertfall gi en tilbakemelding når jeg har fått noen lytteinntrykk.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ihvertfall gi en tilbakemelding når jeg har fått noen lytteinntrykk.
    Flott.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten oppdatering ! B&W CM8 og Lyngdorf TDAI2200

Hei

Kommer her med en liten oppdatering, ble ikke slik jeg hadde tenkt dette men... Etter å ha blitt "tvunget" til oppussing av soverom og sykt barn hjemme fra barnehage på dager jeg hadde tenkt å ta med Lyngdorgen på lytterunde falt lytterunden og alt litt i grus. Ble faktisk til at jeg rett og slett bestillte meg noen B&W CM8 og kjører dem sammen med Lyngdorf TDAI2200 nå i første omgang, så får jeg se om jeg blir fornøyd. Høyttalerne er satt på innspilling og jeg venter i spenning. Blir endel prøving og feiling framover nå når høyttalerne er innspillt, får ta og teste ut de forskjellige mulighetene med voicening PreSet mulighetene med Lyngdorf forsterkeren. Høyttalerne er forresten rålekre og utrolig "små" live. Eneste jeg frykter er at dette kan spille for "pent", da får jeg heller teste med en annen forsterker eller bruke B&W CM8 som bakhøyttaler i stue-kino'en, det er mange muligheter

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kommer her med en liten oppdatering, ble ikke slik jeg hadde tenkt dette men... Etter å ha blitt "tvunget" til oppussing av soverom og sykt barn hjemme fra barnehage på dager jeg hadde tenkt å ta med Lyngdorgen på lytterunde falt lytterunden og alt litt i grus. Ble faktisk til at jeg rett og slett bestillte meg noen B&W CM8 og kjører dem sammen med Lyngdorf TDAI2200 nå i første omgang, så får jeg se om jeg blir fornøyd. Høyttalerne er satt på innspilling og jeg venter i spenning. Blir endel prøving og feiling framover nå når høyttalerne er innspillt, får ta og teste ut de forskjellige mulighetene med voicening PreSet mulighetene med Lyngdorf forsterkeren. Høyttalerne er forresten rålekre og utrolig "små" live. Eneste jeg frykter er at dette kan spille for "pent", da får jeg heller teste med en annen forsterker eller bruke B&W CM8 som bakhøyttaler i stue-kino'en, det er mange muligheter
    Blir et vannvittig pent oppsett dette . TDAI2200 er vannvittig bra! CM8 er i mine ører litt tam . Men uansett, du har jo B&W ifra før, så tror dette blir stor kos .

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke trådstarter Camridge 840 A v2 i bestilling også, eller har du annulert denne ?8) Men gratiss med nye høytalere, BW er noe jeg selv vurderer sterkt når jeg forhåpentligvis i sommer får råd til nye høytalere selv også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg frykter er at dette kan spille for "pent", da får jeg heller teste med en annen forsterker eller bruke B&W CM8 som bakhøyttaler i stue-kino'en, det er mange muligheter
    Hvis dette låter for pent, så er det hvertfall ikke høyttalerne sin skyld!
    :-)
    Jeg har selv hatt Parasound Halo A23 på 683, og når jeg nå kjøpte nye høyttalere tok jeg med min NC2250 (med M15 som pre) og vurderte på Mentor 6, CM8 og CM9.
    CM8 med Halo P3 og A23 tror jeg kan være en gullkombo til CM8. Mer enn nok krefter i A23 hvertfall. (Tror NC2100 og NC2125 gjør jobben også. Ganske fine i sølv, men ikke Halo-klasse på design.)

PS: Dessuten er du jo oppe på 840E+840W når vi snakker prisklassen til TDA2200.. Aldri hørt dette selv, men her snakker vi visst en fantastisk forsterker.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •