Trenger hjelp, nad375+nad275

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger hjelp, nad375+nad275

Ein kompis av meg har kjøpt seg ett par CV xls 215, nad375 og nad275 effekt forsterker. Dette er det hi-fi klubben som har valgt ut for han! Med dette bør jo det beste alternativet være å bi-ampe, eller? Noen som kan forklare hvordan jeg skal bi-ampe dette? Jeg snakket med Hi-fi klubben på tlf å di sa bare sette kabelen i pre out 2 og skru fullt på nivå reguleringen der, men når jeg gjør det sånn blir det bare lyd i subbene(har koblet alle subbene på effekt forsterkeren). Trengs det mer kabler eller hva er problemet?
    Noen med erfaring som vet om det er best me 1høytaler på hver forsterker eller ta subbene på en og diskant på 1?
    Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bridge

Jeg ville valgt bridge/brokobling funksjonen i disse ampene. Dvs at hver forsterker driver sin høyttaler. Da må du ta vekk den ene broen bak på 375'en og legge en phono kabel fra den og til 275'en. Og du må skifte bak på forsterkerne så de står i bridge. Det står og forklart i bruksanvisningen hvis du leser der.

Du vil da enda ha et sett preout ledig på 375'en som du kan bruke til subber.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente me subbene i forrige innlegg va 15" elementene i høytalerene. Jeg har gjort som du sa, phono kabel fra pre out rett i 275en men da blir d bare lyd i det som er koblet til 275en?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les bruksanvisningen En høyttaler kobles til den ene ampen og den andre til den andre ampen. Det står illustrert bak på ampene hvor du skal koble til høyttalerledningene i bridgemode. Og ikke ta av "bridgene" på høyttalerene terminalene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •