Forsterker til Dali Concept 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Dali Concept 6

Hei,

Jeg er på jakt etter en stereoforsterker (ca 5000kr) som er en god match til et par Dali Concept 6 gulvhøyttalere.

Vi har en (meget) liten stue (kanskje 10-12m2). Anlegget skal brukes til både film og musikk. Vi hører en del på konsertopptak og liker litt stor og varm lyd (uten at vi skal være altfor kresne i denne prisklassen...).

De viste meg NAD C356 på Hi Fi-klubben som jeg syntes låt bra, men jeg vil svært gjerne ha minst en digital inngang (ønsker ikke å bruke ekstern DAC pga penger og plass).

Den eneste jeg har funnet med de tekniske spesifikasjonene jeg ønsker er Onkyo A-5VL, men jeg ser at flere anmeldere beskriver lyden som "kald" og "klinisk". Vil denne forsterkeren ta varmen bort fra Dali-høyttalerne? Er det noen som har noen andre anbefalinger?

På forhånd takk!

Andreas

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel eller parasound er bra match. ER du låst til å kjøpte nytt? Det ligger mange gode bruktkjøp innen den prisrammen du har foreslått. En brukt cambridge dac er også enormt mye for pengene! En dac tar jo ikke så enormt med plass?!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en brukt denon pma-1500 anbefaler jeg, varm deilig lyd. hadde en sånn sammen med ikon 7. funket utmerket!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte til slutt å bestille Onkyo-forsterkeren på nett, så får jeg heller sende den tilbake hvis det blir helt krise. Jeg kommer sannsynligvis til å oppgradere på lengre sikt når lommeboken tillater det, så tusen takk for gode råd (Denon PMA-1500 med en god DAC hadde ikke vært å forakte...).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •