Kjøpt H/K avr 460. sub og pre out front fungerer ikke :S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt H/K avr 460. sub og pre out front fungerer ikke :S

Har kjøpt meg en H/K avr 460 og har fåt et par problemer.

Har koblet til en effekforsterker til basselementene på fronthøytarlene og bruker h/k forsterkeren på diskant/mellomtone, men her får jeg ikke lyd ut fra pre out, hva er feilen? går det ikke å brokoble på h/k forsterkeren?

Før hadde jeg koblet pc'en direkte til tv'en med hdmi, men nå kjører jeg alt gjennom forsterkeren. Men nå blir bilde sykt uklart, og fargene er like dårlig som på et gammelt nintendo spill. hva kan dette være?

Får heller ikke subwooferen til å fungere, har satt den på sub i menyen men ingen ting skjer. kommer ikke testtone ut fra den heller.

Håper dere kan hjelpe meg .
    takker på forhånd for svar
    mvh Jonas

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noe å komme med? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk at hdmi bypass er i ON det skall hjelpe for da slår du av den innebygde bilde behandlinga .for da kan ikke jeg se noen forskjell på bilde .sub har jeg ikke koblet til .

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    sjekk at hdmi bypass er i ON det skall hjelpe for da slår du av den innebygde bilde behandlinga .for da kan ikke jeg se noen forskjell på bilde .sub har jeg ikke koblet til .
    ble ikke noe bedre med den på on, kan hende jeg føkka til instillingene på pc'en, men får jeg lyd gjennom hdmi når jeg kjører bypass på on?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ingen som har peil?
    dette er veldig frustrerende :P
    nå vurderer jeg å levere den tilbake. har blad menyen opp og ned i mente men klarer ikke å finne ut av dette :S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    ble ikke noe bedre med den på on, kan hende jeg føkka til instillingene på pc'en, men får jeg lyd gjennom hdmi når jeg kjører bypass på on?

ja du får lyd . bypass on betyr at video/bilde går rett gjennom forsterker ubehandlet. jeg har alt gjennom avr 460 med hdmi og bilde blir ikke dårligere av det

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    ja du får lyd . bypass on betyr at video/bilde går rett gjennom forsterker ubehandlet. jeg har alt gjennom avr 460 med hdmi og bilde blir ikke dårligere av det
    okey, tror jeg har funne ut av bildet nå. datan min lever sitt eget liv, så nå må jeg koble på en vanlig skjerm med vga kabel for å få den til å funke på hdmi igjen

men sliter fortsatt med å få suben med og pre out. jeg blir sykt skuffet hvis ikke man kan kjøre front kanalene samtidlig som pre out front.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvordan man får subwoofer til å funke?
    den står på on i menyen og suben er riktig tilkoblet. fungerte feilfritt med samme kabler på min gammle yamaha rx-v750.

begynner å bli veldig skuffet over H/K. virker ikke som menyen er så enkel som de skal ha det til.

har heller ikke fått pre out front til å funnke.
    er det så ille at jeg har fått en mandagsvare der pre out panelt ikke funker?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dumt sprsm men har du fjernet broene mellom ht-terminalene på høytalerene?
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    dumt sprsm men har du fjernet broene mellom ht-terminalene på høytalerene?
    jepp, det hadde jeg.
    prøvde uten effektforsterker nå bare for å få brukt den. og nå ble jeg rett og slett ganske iritert! når jeg satt på musikk i stereo, så får jeg lyd på tv høytalerne også, selv om hdmi ikke er brukt som lydkilde, har også sykt dårlig lydkvalitet.
    nei dette tror jeg at jeg ikke gidder å bruke mer tid på. denne leveres tilbake til netshop på mandag!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tidligere en AVR 460 (har nå en Yamaha RXV2067), og oppfattet menyene som særdeles enkle. Personlig synes jeg at H/K har enklere menyer enn Yamaha som jeg har nå....
    Jeg hadde ikke koblet til noen ekstern effektforsterker, så jeg har ikke noe erfaring mht det, men jeg har brukt den med sub og jeg har også hatt pc tilkoblet, begge deler uten problemer.
    Hva du har trykket på for at lyden blir spilt av på tv-ht også, ved avspilling av musikk, aner jeg ikke, men dette må jo være en innstilling du har vært inne og trykket på. Jeg har spilt av musikk, både via cd (blu-ray spiller) og pc, og har aldri erfart at lyden også kommer via tv.
    Har du saumfart bruksanvisningen? Jeg hadde stor nytte av den ved flere anledninger
    Vedr sub, så synes jeg dette høres rart ut, kan selvfølgelig være at sub-utgangen er "røket". Jeg forsøkte med to forskjellige subber, og erfarte ingen problemer. Subben må dog aktiviseres for hvert avspillingsmodus, men dette regner jeg med at du har forsøkt.
    Du kan jo forsøke å sende en mail til Harman, regner med at de har litt mer peil enn oss synsere som sitter og svarer her

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roy-Roger
    Jeg hadde tidligere en AVR 460 (har nå en Yamaha RXV2067), og oppfattet menyene som særdeles enkle. Personlig synes jeg at H/K har enklere menyer enn Yamaha som jeg har nå....
    Jeg hadde ikke koblet til noen ekstern effektforsterker, så jeg har ikke noe erfaring mht det, men jeg har brukt den med sub og jeg har også hatt pc tilkoblet, begge deler uten problemer.
    Hva du har trykket på for at lyden blir spilt av på tv-ht også, ved avspilling av musikk, aner jeg ikke, men dette må jo være en innstilling du har vært inne og trykket på. Jeg har spilt av musikk, både via cd (blu-ray spiller) og pc, og har aldri erfart at lyden også kommer via tv.
    Har du saumfart bruksanvisningen? Jeg hadde stor nytte av den ved flere anledninger
    Vedr sub, så synes jeg dette høres rart ut, kan selvfølgelig være at sub-utgangen er "røket". Jeg forsøkte med to forskjellige subber, og erfarte ingen problemer. Subben må dog aktiviseres for hvert avspillingsmodus, men dette regner jeg med at du har forsøkt.
    Du kan jo forsøke å sende en mail til Harman, regner med at de har litt mer peil enn oss synsere som sitter og svarer her
    takk for svar

har bare hatt yamaha tidligere, så er nok derfor. kan de menyen nessten i hodet. jeg får prøve en siste gang ikveld, får resette hele forsterkeren og begynne fra start :P, hvis det ikke fungerer, så bytter jeg den inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •