Spørsmål om ohm og brokobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om ohm og brokobling

Er det slik at en to kanals effektforsterker som brokobles registrerer halvparten av normal impedans i en høytaler?

Det er snakk om å brokoble 2 stykk Abrahamsen V4. Disse skal vel da yte 200 watt i 8 ohm. Høytalerene de kobles mot er standard 6 ohm.

Vil da Abrahamsen registrere disse som 3 ohm? Blir det da riktig å si at disse V4 blokkene da kjører ut ca 500 watt pr høytaler?

Takker for svar her folkens

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Er det slik at en to kanals effektforsterker som brokobles registrerer halvparten av normal impedans i en høytaler?

Det er snakk om å brokoble 2 stykk Abrahamsen V4. Disse skal vel da yte 200 watt i 8 ohm. Høytalerene de kobles mot er standard 6 ohm.

Vil da Abrahamsen registrere disse som 3 ohm? Blir det da riktig å si at disse V4 blokkene da kjører ut ca 500 watt pr høytaler?

Takker for svar her folkens
    Stemmer det at forsterkeren da "ser" halve impedansen ja!

Hvorvidt den da yter 500 w tør jeg ikke helt å uttale meg om,men V4 burde takle dette bra så vidt jeg har skjønt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket greit.

Tingen er at høytalerene er "to komponent". En kasse med diskant og mellomtone og en egen boks til bass.

Det er en Cav høytaler jeg ikke husker spec på.

Vi koblet Ec aw 180 på bassene og v4 på diskant og mellomtone.

Det var langt mindre liv i bassen så vi byttet om og da ble det meget bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •