Nytt stereooppsett til VA Mozart Grand

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt stereooppsett til VA Mozart Grand

Nad c370`en har vært en trofast tjener de siste 8 årene, men merker at den ikke strekker helt til lengre: den mangler grep på bassen, og er ikke særlig oppløst i diskanten.
    Tidene forandrer seg jo også, så cd-spilleren blir ikke brukt lenger. Nå går det meste via datamaskinen(spotify), og en sjelden gang film via blu-ray spilleren.

Musikken som spilles har som oftest et bra bassfundament og dybde(pink floyd, dire straits osv), så det legges det vekt på. Godt driv er et must!

Jeg har vært inne på tanken om å gå for en effektforsterker + DAC med volumkontroll. Hva tror dere om det? For da kan jeg vel koble til både pc, blu-ray spiller og tv-dekoder?

Alternativet er jo å gå for Integrert forsterker + dac, eller pre+effekt+dac. Integrert forsterker med innebygt dac er jo også en mulighet, men er få som tilbyr det.

Her er noen mulige oppsett jeg har sett ut:

- Primare A33.2 + Hegel HD20

- Primare A33.2 + Electrocompaniet Prelude PD1 DAC

- Primare I32(med dac modul)

- Primare A32 ( må da bruke nad c370`en som pre en stund) + dac av ett slag

- Hegel H200 + HD10

- Nad M3 + cambridge dacmagic

Hadde sett for meg å maks bruke rundt 30k for oppsettet.

Nå er det kun HFK og Soundgarden som er aktuelt pga dem er nærmest.

Gode råd trengs

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo meget gode høyttalere og med riktig kilde og forsterker vil du få et meget bra oppsett. Av kombinasjonene du skisserer vil sikkert flere fungere godt, men jeg ville nok prøvd å få lånt med utstyret hjem og testet. Stol på egne ører. Både soundgarden og hifiklubben bruker å være greie med utlån av utstyr.

I prisklassen ellers har både naim(supernait) og bladelius(thor mkIII) integrerte forsterkere med dac. I butikk i gøteborg fikk jeg høre bladelius-elektronikk på vienna høyttalere og det låt meget overbevisende.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Blafdelius Thor mk III har mulighet for innebygd DAC. Jeg har mk II på Mozart selv, og er meget fornøyd. Syns den var bedre enn Krell KAV 400i.

Hvis du absolutt må ha fra Soundgarden eller HFK, ville jeg vurdert Primare. Syns ikke H200 var all verden på mine Mozart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til musikken du nevner synes jeg Parasound er helt fantastisk.
    Bruker selv en Dire Straits-cd som referanse når jeg skal høre på nytt aktuelt utstyr.

Dog har jeg aldri hørt dette på Vienna.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •