Stereo forsterker vs Surround forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Stereo forsterker vs Surround forsterker.

Heisann!

Jeg har kjøpt meg en NAD C356BEE stereoforsterker til 5000 kr.
    I den anledning lurer jeg på om det er lurere og velge en surround forsterker istedenfor, for å kunne legge til bakhøytalere og senterhøytaler i senere anledning.

Har 2 stk høytalere : Cerwin Vega XLS-28 til 4500 kr, som skal spilles i en liten stue.

Surround forsterkerene jeg har sett meg ut er enten:
    Denon AVR-1911 Hjemmekinoreceiver for 2900 kr (før 3400).
    Onkyo TX-SR608 3500 kr (før 5000).

Jeg er skeptisk til at lyden blir den samme når jeg spiller musikk ifra pcen med en surround forsterker. Vil jeg kunne høre forskjell på hvilken forsterker jeg bruker? Onkyo forsterkeren er jeg litt skeptisk til, har helst lyst å bytte til Denon surrounden. Er dette et lurt valg?

Takker for alle svar!

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Skal du ha sorrund så lønner det seg jo og kjøpe en sorrund forsterker selvfølgelig.

Beste oppsettet for dine høytallere ville vært;
    Forsterker; NAD T747 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Effektledd for front høytallere:
    NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Men skal du bare ha Stereo, så kan du jo bare ha den forsterkern du har.

Selvfølgelig er det forskjellig lyd i de forskjellige forsterkerne, men på CV hører du nok ikke så innmari stor forskjell. NAD er et godt alternativ.
    Kjøper du de 2, og setter sorrund forsterkern på STEREO, blir det jo det samme som den du har, pluss litt ekstra med dette effektleddet
    Håper dette hjalp deg litt

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se noe poeng i å kjøpe surroundreceiver nå, og så vente med høyttalere når du har en såpass bra forsterker. Utviklingen på surroundforsterkere går fort fremover, så det er lett å bli litt fristet av de lave prisene. Behold heller NAD'en, og vent på den dagen du heller kan kjøpe hele pakka. Tipper du må langt opp i pris for å få en receiver som er "bedre" enn NAD356BEE.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo 608 har vel ikke pre-out heller tror jeg

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    onkyo 608 har vel ikke pre-out heller tror jeg
    Nei, det blir liksom å gjøre det verste ut av en god situasjon...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dellnorge, det oppsette du satt er nok veldig bra. Men det er mye dyrere enn det jeg hadde sett meg ut å kjøpe alt det ekstra utstyre osv. Men det er nok et bedre alternaltiv. Kommer til å bruke det for de to høytalerene i første rekke, og senere kanskje kjøpe noen ekstra deler for å få surround. Spørsmålet mitt var vell egentlig om det ble noe forandring ved å spille av musikk på surround når jeg ikke har alle høytalere tilkoblet.

AV-Fallet, hvis jeg skal "kjøpe hele pakken senere", får jeg jo ikke bruk for denne stereoforsterkeren lenger. Har jo ikke lyst å kjøpe dobbelt opp Utviklingen på forsterke er vel ikke så mye forandret på noen få år? Så lenge forsterkeren følger høytalerene så kan de nok vare gjerne 20 år. Kan jo bare bytte stereo forsterkeren min tilbake nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pendan
    Heisann!

Jeg har kjøpt meg en NAD C356BEE stereoforsterker til 5000 kr.
    I den anledning lurer jeg på om det er lurere og velge en surround forsterker istedenfor, for å kunne legge til bakhøytalere og senterhøytaler i senere anledning.

Har 2 stk høytalere : Cerwin Vega XLS-28 til 4500 kr, som skal spilles i en liten stue.

Surround forsterkerene jeg har sett meg ut er enten:
    Denon AVR-1911 Hjemmekinoreceiver for 2900 kr (før 3400).
    Onkyo TX-SR608 3500 kr (før 5000).

Jeg er skeptisk til at lyden blir den samme når jeg spiller musikk ifra pcen med en surround forsterker. Vil jeg kunne høre forskjell på hvilken forsterker jeg bruker? Onkyo forsterkeren er jeg litt skeptisk til, har helst lyst å bytte til Denon surrounden. Er dette et lurt valg?

Takker for alle svar!

Komplett.no har en god del Onkyo 608 til 2495.- + frakt.....

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kan vel velge å kjøre en "billig" surroundforsterker der han benytter naden han har nå til effektforsterker. Den har jo main in som er loopet med pre out. OK, det er en litt tullete løsning, men da stilles det ikke store krav til surroundforsterkeren lengre (bare den har pre out)...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en digresjon:

Min tidligere dedikerte stuekino-receiver er nå blitt "omdefinert" av produsenten til å være et HiFi-stereo produkt:

RX-V659 - Stereo Receivers - Hi-Fi Components - Audio & Visual - Products - Yamaha United States

Se på toppen i linken:
    "Home > Products > Audio & Visual > Hi-Fi Components > Stereo Receivers > RX-V659"

Og nå nærmer det seg utpakking og tilkobling og testing av den nye 667 som ble kjøpt inn i fjor en gang......... eehhhh ops:

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pendan
    dellnorge, det oppsette du satt er nok veldig bra. Men det er mye dyrere enn det jeg hadde sett meg ut å kjøpe alt det ekstra utstyre osv. Men det er nok et bedre alternaltiv. Kommer til å bruke det for de to høytalerene i første rekke, og senere kanskje kjøpe noen ekstra deler for å få surround. Spørsmålet mitt var vell egentlig om det ble noe forandring ved å spille av musikk på surround når jeg ikke har alle høytalere tilkoblet.

AV-Fallet, hvis jeg skal "kjøpe hele pakken senere", får jeg jo ikke bruk for denne stereoforsterkeren lenger. Har jo ikke lyst å kjøpe dobbelt opp Utviklingen på forsterke er vel ikke så mye forandret på noen få år? Så lenge forsterkeren følger høytalerene så kan de nok vare gjerne 20 år. Kan jo bare bytte stereo forsterkeren min tilbake nå.
    Til de høytallerne bør du ha en slik effektforsterker, for og få best lyd. Det jeg mener.

På surround forsterker kan du velge stereo modus, og da vill det jo bli veldig tilsvarende lyd. La oss si NAD T747 + C275BEE vill du få utrolig bra lyd. HVis du skal ha et surround anlegg. C356BEE vill jo omtrent samme lyden som dette oppsettet

Men skjønner at det kan bli litt dyrt, men skal du ha surround så er det et bra alternativ for "fremtiden". Med mindre du skal ha 3D på forsterkerern, noe som ikke er nødvendig fordi du kan kjøre 3D blueray spilleren rett på tv og lyd i forsterker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •