"farger" effektforsterkeren lyden..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer _Biax_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"farger" effektforsterkeren lyden..?

Heisann.. Jeg holder på å sette sammen en liten hjemmekino på loftstuen og lurer da litt på dette med lydsignatur og sånn i forhold til effekt forst. Jeg hadde først en H/K-340 stående så kjøpte jeg meg et par klipsch rf82 som jeg koblet opp på de.. i og for seg grei lyd på lave volum men litt skarpt når jeg drar på merker jeg.. har dog kun brukt streaming fra pc som kilde da så ikke all verdens kvalitet der da.. nok om det, kjøpte en vincent 331 og heiv på og det hevet jo lyden betraktelig.. siste inn nå var ny blueray spiller og da mange hakk bedre og renere lyd enn fra pcen.. Neste oppgradering blir da ny receiver og har hørt/lest her at onkyo el yamaha er fin match til klipsch..
    Kommer nok til å satse på yamaha (2067) tenker jeg..liker designen på den fremfor onkyoen.. Så kommer spørsmålet mitt til dere litt mer erfarne.. Når jeg har den vincenten påkoblet vil jeg da få samme lyden med hkèn som med yamaha ell onkyo f.eks..? lyden går jo ferdig dekodet og analogt til effektforsterker..?eller vil den sette sin egen klang til lyden..? største grunnen til oppgradering er jo hdmi da(og noe skarp lyd) så om det ikke blir store forskjellen så kjøper jeg kansje en mindre receiver.. takker for alle svar 8)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alle komponenter tilføyer sin egen klang, forforsterkeren i surrerundt radioer er spesielt viktige i stereo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •