Er 3D receiver nødvendig for 3D?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er 3D receiver nødvendig for 3D?

Har en kollega med Samsung 8-serie 3D LED-TV fra 2010 som kjører en Yamaha receiver fra 2009 som bare har HDMI1.3 og null "3D-støtte" og han kan fint kjøre 3D fra PC-en, igjennom receiver (via HDMI1.3 kabel) og får likevel ypperlig 3D-kvalitet på TV-en?

Sammenligner han denne metoden opp imot det å kjøre Samsung 3D Blu-Ray spiller direkte på TV via HDMI1.4 så klarer ikke han å merke forskjell.

Hva er da egentlig vitsen med 3D-støtte i receiver? Tenkte selv at om jeg går for en Samsung 3D Plasma i år så må også min RX-V3900 byttes med noe som har 3D-støtte, men det er kanskje ikke nødvendig likevel?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Trenger ikke bytte Reciver. Jeg sitter med samme greia selv. Kjøpt ny63" plasma med 3D å har en Onkyo 5007. Finnes Panasinic DMPBDT300EG med 2 hdmi, så man kan kjøre lyden på en å bildet på en.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med forbehold om at dette kun gjelder 3D fra PS3:

Jeg har en ny 63" 3DTV, 'gammel' 1.3 reciever og PS3.
    Skal jeg se 3D må jeg koble direkte fra PS3 til TV, og kjøre lyden via optisk/coax til reciever. Hvis jeg kjører gjennom reciever så klarer ikke PS3/SamsungTV'n å handshake så jeg får bilde på 3D filmen i det hele tatt.

Endte med at jeg kjøpte en HDMI splitter, en til TV og en til reciever. Da slipper jeg å kable om når jeg ser 2D film. Da vil jeg nemlig ha HD-lyd også, hvilket man ikke får over coax. Der er 5.1 Core lydsporet max.

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd om de får 3d signal gjennom pioneer lx52? Har jeg en godkjent unnskyldning for å bytte reciver en gang i fremtiden eller vil det funke med 3d signal gjennom den?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Har en kollega med Samsung 8-serie 3D LED-TV fra 2010 som kjører en Yamaha receiver fra 2009 som bare har HDMI1.3 og null "3D-støtte" og han kan fint kjøre 3D fra PC-en, igjennom receiver (via HDMI1.3 kabel) og får likevel ypperlig 3D-kvalitet på TV-en?

Sammenligner han denne metoden opp imot det å kjøre Samsung 3D Blu-Ray spiller direkte på TV via HDMI1.4 så klarer ikke han å merke forskjell.

Hva er da egentlig vitsen med 3D-støtte i receiver? Tenkte selv at om jeg går for en Samsung 3D Plasma i år så må også min RX-V3900 byttes med noe som har 3D-støtte, men det er kanskje ikke nødvendig likevel?
    Som din kollega har funnet ut kan også HDMI 1.3 støtte 3D fullt ut. Det er ikke selve HDMI versjonen som er avgjørende, men om receiveren/AV-amp'en takler den høyere båndbredden. Enkelte apparater med HDMI 1.3 vil klare dette, enkelte vil ikke klare dette. Om din RX-V3900 klarer 3D via HDMI må du bare teste ut. Med HDMI 1.4 er den høyere båmdbredden en del av spesifikasjonen og du er garantert 3D støtte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •