Nad C372 vs HK980

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad C372 vs HK980

Enkelt og greit, hva trykker mest? Har hatt forferdelig dårlig erfaring med alt av harman kardon egentlig. Føler at di ikke har noe bass å gi. Må liksom opp mot -10 på volum for å i det hele tatt få noe trykk. Hørte på en hk 970 av en kompis og det fanst ikke noe form for trykk. Veldig skuffende.
    Men har altså likevel tenkt på enten en C372 eller 980 som effekt forsterker i hjemmekino oppsettet mitt siden min hk avr 245 egentlig bare er til å le av når det gjelder effekt. Hadde en billigere denon før som var mer å skryte av.
    Har litt truen på Nad sin. Noen som har prøvd noen av delene som kanskje kan komme med noen innspill?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med HK, men jeg har en C372 som jeg har hatt i flere år og er svært godt fornøyd med. Bruker den nå som effektforsterker sammen med en RX-V767 receiver. Den gir trykk i bøtter og spann, har testet den på store høyttalere og den har stålkontroll uansett. Det jeg vet er at både HK og NAD er svært ærlige i effekt-opplysningene som er spesifisert. I så måte burde de faktisk være rimelig sammenlignbare, og da er det bare å ta en rask kikk på papiret for å konstatere at NAD'en har betydelig mer kraft:

HK980: 2x80W 20Hz-20Khz i 8 Ohm kontinuerlig effekt, 2x115W dynamisk.
    C372: 2x150W 20Hz-20Khz i 8 Ohm kontinuerlig effekt, 2X220W dynamisk.

Nå skal jeg ikke påstå at styrkeforholdet er like forskjellig som disse tallene skulle tilsi, men jeg holder likevel en klar knapp på at NAD'en bør ha betydelig mer kraft og trykk enn HK'en.

Den nye modellen av C372 heter nå C375BEE, men den er litt dyrere. Den oppgitte effekten er lik, som om du finner en 372 på bruktmarkedet bør ikke den stå mye tilbake for 375. Så jeg vil helt klart anbefale NAD, massevis av krutt for pengene

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K 980 : dynamic power 2 ohm: 300 W
    NAD 372 BEE : dynamic power 2 ohm: 400 W
    NAD 375 BEE : dynamic power 2 ohm: 600 W

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt, hvis du kun skal bruke den som effekforsterker kan du jo heller kjøpe den rene effektforsterkeren C275BEE, og dermed spare tre lapper

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hva Lyd og Bilde skriver om C375 kontra HK990 (som er mye kraftigere enn HK980...): NAD C375BEE - Lyd og Bilde

C375 kommer klart best ut av den sammenligningen, selv om den koster under 2/3 av HK'en. Dermed burde det ikke være spørsmål engang om hvem som har mest krefter og låter best av 372 og 980... Som sagt, go NAD!

Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da kjøpt meg en brukt 275 bee og venter spent på hva denne skal prestere!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thor89
    Har da kjøpt meg en brukt 275 bee og venter spent på hva denne skal prestere!
    Gratulerer meg en god amp! .

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmmm...

Noe spesielt å ha en hel tråd om hvilken forsterker som funker best for trådstarter uten at noen spør hva slags høyttalere han har, eller?
    På mine JBL LS80 ville jeg heller hattt H/K enn NAD, fordi NAD låter ukontrollert og ullent....
    Ikke på alle høyttalere, men på disse gjør de det...
    Når det gjelder forsterkere i noenlunde samme klasse er det ikke sånn at den ene er bedre enn den andre uansett, det kommer helt an på matching med resten av anlegget....
    Håper du blir fornøyd med NAD'en, den spiller bra den hvis du har høyttalere som passer til den

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Noe spesielt å ha en hel tråd om hvilken forsterker som funker best for trådstarter uten at noen spør hva slags høyttalere han har, eller?
    På mine JBL LS80 ville jeg heller hattt H/K enn NAD, fordi NAD låter ukontrollert og ullent....
    Ikke på alle høyttalere, men på disse gjør de det...
    Når det gjelder forsterkere i noenlunde samme klasse er det ikke sånn at den ene er bedre enn den andre uansett, det kommer helt an på matching med resten av anlegget....
    Håper du blir fornøyd med NAD'en, den spiller bra den hvis du har høyttalere som passer til den
    Står da klart og tydelig i alle innleggene hans!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thor89
    Veldig skuffende.
    Men har altså likevel tenkt på enten en C372 eller 980 som effekt forsterker i hjemmekino oppsettet mitt siden min hk avr 245 egentlig bare er til å le av når det gjelder effekt.
    Det er ingen tvil om at C375BEE/C275BEE er mye kraft for penga. Dog vil det fortsatt kunne oppleves litt døvt når du bruker en relativt billig Reciever som pre.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Står da klart og tydelig i alle innleggene hans!
    Ah, signaturen....
    Jepp, selvfølgelig, my bad

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •