Noen som har kjøpt en ny Pioneer LX-53? Tror jeg har fått tilsendt brukt vare.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har kjøpt en ny Pioneer LX-53? Tror jeg har fått tilsendt brukt vare.

Noen som nettopp har kjøpt en ny Pioneer LX-53?

Har en stygg følelse av at Elkjøp har sendt meg et brukt produkt.
    Pakken er åpnet og tapet om, er ingen tvil om det.

Så kommer spørsmålet til dere som har en ny LX-53. Var det et klistremerke ca 7x7 cm i øvre høyre hjørne på aluminiumsfronten? (med info/reklame om specs'a på forsterkeren)?

Grunnen til at jeg spør er at det ikke er noe slikt klistremerke på denne. Kjøpte en vsx-2020 forrige uke, som er akkurat samme forsterkeren bare med plastikkfront, hadde et slikt merke...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konfronter dem! Jeg leste om en som kjøpte et par M.L summit. Og han konfronterte dem og han fikk alt. 1: Behold dem og få avslag i prisen.
    Eller få et nytt par og få litt avslag i prisen for stort og svie.
    Men dette var i USA og servicen til Martin Logan er upåklagelig!
    Men lignende dette tviler jeg på at du vil få..
    Du kan jo levere den tilbake og kjøpe samme produkt hos annet Elkjøp.
    Litt tungvint, men da slipper du å irritere deg. Det ville det i alle fall gjort med meg.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Men får nok ikke slik service her i Norge.

Den ble kjøpt på elkjop.no, og ingen av landets butikker har denne på lager pr dags dato. Ringte kundeservice, og de beklaget og sa at dette ikke skulle skje. Hvis det brydde meg, måtte jeg sende den i retur og vente på ny forsterker. Alt dette tar jo raskt 1-2 uker. Samt en ekstra kostnad. Evt returnere i lokal elkjøp, og få de til å bestille ny. Noe som også tar 1 uke. Alt dette er uaktuelt, iallefall før jeg får bekreftet at den faktisk er brukt.

Tilbehøret, ser ikke ut som det er rørt. Taper osv ser helt uåpnet ut.

Men det klistremerket irriterer meg Samt at bruksanvisningen lå løst i esken, den lå ikke i posen sammen med fjernkontrollen og det andre. Og glemsomme meg husker ikke om bruksanvisningen lå løst eller i posen på vsx-2020 modellen.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "alt" elkjøp får inn som 30dagers retur blir bare lagt ut i butikken igjen så dette er langt fra umulig/unormalt

kjenner en som jobber der

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den, men det er jo ulovlig. Kjøper skal være informert om at produktet er brukt, i form a b-vare ol. Men den var kjøpt på nett og ikke i butikk, men det forandrer vel ikke det faktum at de kan sende ut varer som nytt. :evil:

Den ser som sagt helt ubrukt ut, og tilbehøret ser også ubrukt ut. Ser ikke ut til at posen er åpnet, men den kan jo selvagt være det uansett. Men dette klistremerket, og at manualen lå utenfor plastposen irriterer meg litt.

Men hadde uansett vært flott om noen med en slik forsterker husker om det var et slikt klistremerke i hjørnet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Noen som nettopp har kjøpt en ny Pioneer LX-53?

Har en stygg følelse av at Elkjøp har sendt meg et brukt produkt.
    Pakken er åpnet og tapet om, er ingen tvil om det.

Så kommer spørsmålet til dere som har en ny LX-53. Var det et klistremerke ca 7x7 cm i øvre høyre hjørne på aluminiumsfronten? (med info/reklame om specs'a på forsterkeren)?

Grunnen til at jeg spør er at det ikke er noe slikt klistremerke på denne. Kjøpte en vsx-2020 forrige uke, som er akkurat samme forsterkeren bare med plastikkfront, hadde et slikt merke...
    Lite klistermerke på min LX73 også... men hvordan ser den ut? om den har stått utstilt vil den altids ha bruksmerker!!! en anna ting, om den har luke for fronten, så skal den oftest være teipet igjen med en blå teip ifra Pioneer.. slik at den ikke åpner seg tilfeldig ved frakta!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Samt at bruksanvisningen lå løst i esken, den lå ikke i posen sammen med fjernkontrollen og det andre. Og glemsomme meg husker ikke om bruksanvisningen lå løst eller i posen på vsx-2020 modellen.
    Bruksanvisninger pleier jo ligge i egen lukket pose.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt strøm på receiveren? Var noen av instillingene slik at du mistenker at det ikke er fabrikinstilling?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Lite klistermerke på min LX73 også... men hvordan ser den ut? om den har stått utstilt vil den altids ha bruksmerker!!! en anna ting, om den har luke for fronten, så skal den oftest være teipet igjen med en blå teip ifra Pioneer.. slik at den ikke åpner seg tilfeldig ved frakta!
    Du mener at det var et sort klistremerke på ca 6x6 cm? Lite med bruksmerker, og den blå teipen var på plass, men denne kunne jo vært festet i etterkant igjen?

Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Bruksanvisninger pleier jo ligge i egen lukket pose.
    Det er sant, men denne bruksanvisningen er litt tykk, og kanskje derfor lå utenfor "hovedposen"? Men synes dette er rart jeg også. Husker ikke om den lå i eller utenfor posen på vsx-2020 som jeg fikk forrige uke heller. Men bruksanvisningen så ubrukt/ubladd ut.

Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Har du satt strøm på receiveren? Var noen av instillingene slik at du mistenker at det ikke er fabrikinstilling?
    Har sett litt rundt, men fant ingenting som tyder på det. Men det er jo raskt å resette forsterkeren uansett.

Den er forhåpentligvis ikke brukt. Er den brukt noen timer, så er jo egentlig ikke det skadelig. Bare et irritasjonsmoment.

Jeg får bare følge med om det er noen nye lx-53 eiere her fremover, slika at jeg kan få bekreftet/avkreftet min teori.

Problemet er at jeg ikke gidder å være uten forsterker og vente på ny i 14-dager. Men jeg kan vel gå til en lokal elkjøpbutikk, få de til å bestille en ny lx-53 til butikken, og bytte med den jeg fikk idag? Altså, da slipper jeg å være uten forsterker i 2 uker..

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Livets store problemer? :?:

Du klarer ikke en gang å SE om forsterkeren faktisk er brukt. Kos deg med den, ikke irriter deg over ting du ikke en gang vet om faktisk stemmer (og som jo ikke spiller noen som helst rolle når den er strøken?) :!:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Livets store problemer? :?:

Du klarer ikke en gang å SE om forsterkeren faktisk er brukt. Kos deg med den, ikke irriter deg over ting du ikke en gang vet om faktisk stemmer (og som jo ikke spiller noen som helst rolle når den er strøken?) :!:

Prinsipper?

Har jeg lyst på en brukt forsterker så handler jeg på brukten. Når jeg kjøper en ny, så forventer jeg en ny. Og det som kanskje er viktigst, er irritasjonen over at elkjøp kanskje selger et brukt produkt som nytt, som også er ulovlig.

Et produkt kan være brukt i uker/måneder/år uten at dette er synlig.

Det er ikke verre enn at jeg får bekreftet mine mistanker ved at jeg hører med en annen som nettopp har kjøpt en slik. Har jo 30 dager på å finne ut dette uansett

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo full returrett om det er veldig viktig for hjertet ditt å vite at din var helt ubrukt. Elkjøp har vel åpent kjøp i 30 dager (eller noe sånn).

For hjernen din vil jeg tro at du har glemt hele greia om 2-3 måneder ......

Power on > volume opp > rock the night!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det plastpropper i ALLE høyttalerutgangene på baksiden?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var Mic i plast pose pent lagt ihop?? Hvis dette stemmer så tyder det på at reciver ikke er brukt. Har aldri vært klister merker på de Pioneer reciverne jeg har kjøpt igjennom årene på fronten.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Du har jo full returrett om det er veldig viktig for hjertet ditt å vite at din var helt ubrukt. Elkjøp har vel åpent kjøp i 30 dager (eller noe sånn).

For hjernen din vil jeg tro at du har glemt hele greia om 2-3 måneder ......
    Power on > volume opp > rock the night!
    Ja, jeg vet, er betydelig mer avslappet nå, enn det jeg var tidligere idag. Men var rimelig irritert en stund.

Men som sagt, det handler om prinsipper, og at jeg føler elkjøp "vinner". Det er jo nettopp slike som meg de satser på, når de selger brukte produkter på nytt. Nelig at folk ikke gidder å bry seg.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er det plastpropper i ALLE høyttalerutgangene på baksiden?
    Jepp, det var det. Så også her er det ting som tyder på at den er ubrukt. Men man må jo ikke bruke bananplugger. Samt at disse er det jo bare å sette inn igjen. Det gjorde jeg iallefall på vsx-2020 før jeg returnerte.

Men uansett, ingen tvil om at esken er åpnet:

Samt indisiene om at bruksanvisningen lå løst i esken, samt at klistremerket som kanskje mangler på fronten vitner om at denne kanskje har vært i bruk allikevel. Men som sagt, jeg får bare høre med noen som skal/har kjøpt denne.
    8-)

edit:
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Var Mic i plast pose pent lagt ihop?? Hvis dette stemmer så tyder det på at reciver ikke er brukt. Har aldri vært klister merker på de Pioneer reciverne jeg har kjøpt igjennom årene på fronten.
    Jepp, mic'en ligger pent i pose. Men hvis forsterkeren har vært brukt, og tilbehøret har vært åpnet osv, så er det ikke verre enn at Ekjøp bare har byttet den store posen med alt tilbehøret? slik at i praksis så er det forsterkeren som i verste fall er brukt.. Det er tydeligvis et klistremerke på dagens modeller. Både på Skorob sin LX-73, og min vsx-2020 hadde dette.

Jaja, tror jeg bare lar det ligge. Så får Elkjøp vinne denne gang. Jeg skal jo uansett returnere en Yamaha på angreretten hos de også. Ble spurt av det lokale elkjøpvarehuset om jeg kunne sende den tilbake i posten hos nettvarehuset, slik at det lokale varehuset slapp kostnaden, men det kan de bare glemme ;-)

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem bytter ikke innholdet..er jo ikke sånn at dem har poser med mic og alt liggende.. Du ser evt fingermerker osv.. Men om du må ha microskop og ei uke på å undersøke så ville jeg nok slått meg til ro med at denne er ubrukt.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ytterligere avslag i prisen?

Hei

Esken har helt klart vært åpen, og produktet du har kjøpt brukt!
    Utrolig kjedelig, hadde jeg vært deg hadde jeg forlangt avslag i prisen.
    Er enig med deg, det handler om prinsipper, har man kjøpt en ny vare må man kunne forvente at produktet ikke er brukt/vært ute av esken!
    Er greit hvis man blir gjort oppmerksom på at varen er brukt når man handler, for da kan man ta et valg om man synes det er greit. Ellers ser jeg jo den at når man handler hos Elkjøp som har 30.dagers returrett, at det kommer endel varer tilbake som dem må få solgt. På Elkjøp er det ihvertfall mulig å "prute/diskutere pris" og gjøre en meget god handel, da kan det til tider være levelig med et "brukt produkt" så lenge prisen er rett. Da er det værre med andre forhandlere som også selger brukte varer som nytt, uten at det er så mye som en krone å spare! Gå tilbake og vis til bildene du har tatt, og be om å få avslag på prisen, hvis ikke lever det tilbake dagen returretten går ut!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var jo for godt til å være sant.

Koblet endelig subbene til idag, og uansett hva jeg gjør, så smeller det kraftig i subbene.

Skifter jeg kanal på dekoderen, trykker mute, eller bare spoler i en film fra htpc'en, etc, så smeller det kraftig (!)

Blir så forbannet, for nå må jeg sikkert være uten receiver i 2-3-4 uker
    Er det mulig å gå til et lokalt elkjøp-varehus å få de til å bestille en ny forsterker uten å måtte betale før den kommer? Slik at jeg kan unngå å levere inn receiveren nå, så jeg har receiveren til ny en kommer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •