7.1 forsterker i 10 000 klassen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med det oppsettet hadde jeg klart gått for HK! 3805 er i det svakeste laget for disse høytalerene, , og ikke kjøp NAD til disse. Har prøvd det nylig, og det låt ikke bra!

Dette er store effektslukende 4 ohms høytalere som krever store strømreserver for å spille med stålkontroll. HK gjør denne jobben meget bra!

Hva Marantz anngår så har jeg aldri hørt de på disse høytalerene, men Yamaha burde funke greit med sin relativt gode pondus og snert i bånn, og generelt meget gode lyd.

Men som sagt, disse høytalerene spiller desidert best hjemmekino på en HK...

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv strømkrevende 4ohms høyttalere (Dali Blue) og vurderte også Harman/Kardon i titusenkronersklassen da jeg skulle ha ny receiver. Jeg endte forresten opp med Denon AVR-3805 selv og jeg synes det er en god receiver som gir mye for pengene, angrer ikke et sekund på kjøpet - likevel anbefaler jeg trådstarter om å se på flere, gjerne de kommende receivere jeg allerede har nevnt!
    Da jeg skulle velge receiver selv leste jeg masse rundt på nettet om de fleste receiverene som var mulig å få lett tak på og jeg fant desverre en del negative ting om Harman/Kardon sine receivere. Jeg husker ikke i detalj hva det gikk i men jeg skal spa det fram til deg når jeg har anledning, men det gikk i hovedsak ut på problemer der volumet gikk opp til maks ved bytte av kilder/lydformat på kilder. Mange har fått ødelagt opp til flere diskant-elementer ved at dette har skjedd, og selv var jeg på HiFi-centerkjeden for å se på receiveren og fikk ikke høre den siden høyttalerne i lytterommet var ødelagt: "de hadde hatt en uhell hvor noen klarte å sprenge 3 diskantelementer". MM, dette lover godt tenkte jeg.

Kan selvfølgelig være at de har klart å fikset dette med software(firmware)-update men jeg tviler siden jeg har fått inntrykk av at Harman er treige med slike ting. JA jeg har lest masse om dem, bl.a på AVSforum. Selvfølgelig mange der ute med Harman-receivere som fungerer utmerket, men jeg ville ikke ta sjangsen, pluss at det er flere ting ved Harman jeg ikke likte.

Forresten så kan jeg si at Denon driver høyttalere i 4ohm uten problemer, det også med passe bra kraft (hvertfall for film og når du har sub) men såklart kan det være fint med et effekttrinn til frontene, da disse burde ha MASSE kraft (og kontroll) særlig ved spilling av musikk. (Og film om du ikke har sub da)

Jeg har vel egentlig ikke fått med alt jeg kanskje kan bidra med i saken, men om det er noe du lurer på kan du sende med en PM. Jeg valgte forresten Denon (til tross for at noen mener den har lite kraft) fordi den har en hel masse fantastiske finesser og muligheter samt en god forforsterkerdel jeg nok kan ha leenge og bare hive på et effekttrinn eller flere når jeg kjøper større høyttalere. Og fordi selv om den kanskje har mindre kraft enn de andre så er ikke det en så ille side ved den som det alternativene hadde - for ingen receivere i denne prisklassen er perfekte og fri for kompromisser later det til. Du må bare finne en du kan leve med og det kan såklart være at du finner en DU synes er perfekt. Vi har jo alle forskjellig smak og referanser.

På tide å avslutte innlegget og komme meg i seng, veldig trøtt nå. Får håpe ikke inlegget er alt for farget av nettopp det, særlig mtp ordlegging og skrivefeil.
    Får sikkert tilbakemeldinger på masse av det jeg har skrevet her i tråden regner jeg med. -Slik det skal være i forum

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    ..., men Yamaha burde funke greit med sin relativt gode pondus og snert i bånn, og generelt meget gode lyd...
    Nå vet jeg desverre ikke hvordan Yamaha sine receivere i titusenkronersklassen (RX-V2400 blir det vel) er med høyttalere i 4ohm men de litt billigere receiverene fra Yamaha er ikke noe satse på sammen med høyttalere ved denne impedans. Jeg er ikke totalt forelska i Denon eller har tatt på meg skylapper for å glemme de andre men jeg må få trekke de fram igjen her: Jeg har sammenliknet en litt billigere Yamaha (RX-V750) med en noe billigere Denon (AVR-2805) og receiveren fra Denon hadde mye mere kraft og punch i bassen.
    Det at Yamaha er meget oppløst og fin i lyden stemmer, men at de er strømsterke tror jeg ikke så mye på. Yamaha sine receivere har forresten en latterlig "impedance selector" bakpå seg der en velger mellom 6ohm og >8ohm som ikke tyder på en så godt konstruert strømforsyning. Jeg har lest om flere som ikke tok sjangsen på å krysse høyttalere i 4ohm med receivere fra Yamaha grunnet dette og jeg tror selv med en del leting at jeg ikke har funnet særlig mange som har gjort dette.

Nå har jeg jo ikke testet annet enn den RX-V750'en så hvordan det er med 2400'en kan jeg ikke si for sikkert. Likevel håper jeg at RX-V2500 er bra på dette området når den kommer og at du får testet den selv om du har muligheten - ikke stol FOR mye på meg, jeg har som alle andre egen smak og egne meninger.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrur volumet til maks? :shock: Synes det er irriterende nok med receiver som ikke muter inngangene når man bytter til DD (nå gjør jeg det stort sett selv - liker ikke den lyden), men volumet til maks? Jeg hadde blitt sprø.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol:
    var en kar på hifisentralen som hadde byttet 4 par infinity diskanter pga bruk av sin avr7000. heldig for han har infinity ganske tøyelig garantier så det kostet han ingenting.
    receiveren ble kastrert og han lovet aldri å bruke noe fra det merket mer. det samme sverger jeg, etter en liten dvd...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke hørt om noen som har fått ødelagt en Yamaha på grunn av Impedance-selector, men den låter forskjellig ved de to innstillingene. At de virker slankere i bassen enn Denon har mer med selve forsterkertrinnet enn akkurat strømforsyningen å gjøre. De er nok rimelig like kraftige ved samme prisklasse, men det er definitivt slik at ingen av dem kan kalle seg kraftige.

Marantz følger sikkert opp sin 8500 ved å prisen den til rundt 20k, mens 7500 nok havner på rundt 10k.

Har du mulighet til å strekke grensene litt så er vel valget lett: http://www.avforum.no/pp-classifieds...=13&page=1

eller:

http://www.avforum.no/pp-classifieds...=13&page=1

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ønsker ikke å starte en diskusjon her, men vil bare nevne at problemet med volum var på enkelte recivere i den forrige serien deres, ikke den nye...

Hva hk anngår er de etter min mening de beste hjemmekino reciverene der ute i prisklassen, dog de er mangelfulle på stereo fronten.

Med disse høytalerene får han uten tvil best kino med en hk reciver. Jeg hadde selv disse høytalerene før, og har prøvd dem på litt av hvert av recivere.

Og hva denon 3805 anngår så er ikke denne kraftig nok til å drive disse bra. De fleste som bruker disse bruker effekt trinn eller avr 8500! Først da låter de bra.

I forrhold til store Dali blue 4 ohms høytalere (8008 eller?) har disse proson høytalerene 2x10" bassere og 2x6,5" mellomtone basser! De lager lyd også på mindre forsterkere, men mye kraft er å annbefale!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle svar

Elemental Studios overbeviser meg litt på at jeg vil ha en h/k
    Det er vel h/k avr-630 og h/k dpr-2005 som er aktuell?
    h/k'en kommer også til og stå i stil med min h/k dvd 30
    Ellers ville jeg kanskje kjøpt en acram avr300
    så litt på den på avtorget til 14k..
    Er kanskje en stund til jeg kjøper ny forsterker. Siden jeg ikke trenger den så mye før hjemmekino rommet er ferdig.
    Om en mnd tenker jeg meg.. Acram avr-300 er vel ikke så lenge på avtorget heller. ny pris var vel 19k...

Noen som vet om det kommer noem nye modeller fra h/k?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK-en er nok en rimelig heftig krutt-tønne. Den har akkurat kommet på markedet og til den prisen (den skal visstnok være ny og uåpnet) må den være noe av et kupp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    HK-en er nok en rimelig heftig krutt-tønne. Den har akkurat kommet på markedet og til den prisen (den skal visstnok være ny og uåpnet) må den være noe av et kupp.
    du mener H/K DPR 2005 på avtorget nå ja?

http://www.avforum.no/pp-classifieds...=13&page=1

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. Den er målt med alle kanaler i drift.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk kommer også snart med avr 730 (tror det var det den heter) som er oppfølgeren til det gamle beistet avr 8500. Denne blir nok heftig, men med en prislapp på 22 000 kr kan man jo heller kjøpe denon 3805 og 2 kraftige monoblokker

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk kommer også snart med avr 730 (tror det var det den heter) som er oppfølgeren til det gamle beistet avr 8500. Denne blir nok heftig, men med en prislapp på 22 000 kr kan man jo heller kjøpe denon 3805 og 2 kraftige monoblokker
    å? er denon sine preamper så gode?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... kanskje jeg vurderer H/K DPR 2005 fra roger.
    Er denne forsterkern over mye masse bedre enn avr 630?

Den ser også Veldig liten ut fysisk. hvordan innganger/utganger har den?

Får vel neppe noen bedre forsterker enn det for 14k?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    å? er denon sine preamper så gode?
    Forforsterkerdelen i 3805 har jo fått det rykte på seg så.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ønsker ikke å starte en diskusjon her, men vil bare nevne at problemet med volum var på enkelte recivere i den forrige serien deres, ikke den nye...
    Nei jeg ønsker heller ikke å kverulere når jeg sier det, men det jeg leste på AVSforum var faktisk om noen receivere i den nye serien, AVR530 og 630 hvertfall. Dessuten har mener jeg med stor sikkerhet at HiFicenteret her i byen ikke har hatt inne noen gamlere modeller på laaange tider dermed må det uhellet som ødela flere diskanter ha vært med en i den nye serien. Så det så! Beklager

Men den nye digitalforsterkeren fra Harman/Kardon, som selger her på avtorget nå, kan jo være fri for slike sykdommer siden den bygger på litt annen teknologi. Får hvertfall håpe det.
    Lykke til med valget uansett!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Ikke) Bare for å forvirre deg kan jeg jo introdusere enda et alternativ: :shock:

Tror ikke at Rotel RSX-1056 burde være så langt unna budsjettet ditt.
    Den har bare 5 forsterkere, men den har pre-out for 7.1. Da kan du jo bruke monoblokkene du nå har på (hele, ikke bare bassen) frontene, og re-assigne de andre 5 forsterkerne i receiveren til center + de 4 bakhøyttalerne, for du var jo ute etter 7 kanaler. Hvertfall har denne forsterkeren fått gode omtaler, og jeg sikla selv litt etter den. Rotel er stilig og god på hjemmekino hvertfall. Drømmer ofte om Rotel :roll: Hehe

Men veil pris vet jeg desverre ikke og kommer ikke på hvor dem selger den, men det vet helt sikkert noen av de andre, meget oppegående og kompetansefulle, forumbrukerne her. Det er da hvis du er interressert i den, noe du sikkert blir av å lese en test. DENNE for eksempel.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i tilfellet med dpr er han vel garantert å ikke få problemet, siden forsterkeren allerede har blitt testet av roger (regner jeg med, i hverfall) Har selv hatt både avr 5500 og 8500 uten noen problemer.

Kjøper han rotel må han vel nesten skaffe seg nye høytalere! Bruke rotel på proson er litt slemt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt sykt lyst på Rotel RSX-1056! fant den til 20k.
    Rotel er noe jeg også ligger og drømmer om ja. Er så sykt misunneli på Electra og Klipsch eks.
    men skal jeg ha RSX-1056 må jeg vel kjøpe nye høytalre etterhvert også ja.

Så det er ingenting galt med H/K DPR 2005? Det er ett godt valg?
    Skal bruke den mest til filmtitting.
    Har lite peiling på digitale forsterkere... har ikke lest noen tester om den heller..
    dvd&hjemmekino skal hvist teste denne.. stund til neste blad kommer ut da :?

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå!
    Det er jeg som selger H/K DPR 2005. Denne har en bråte med inn og utganger!, du finner de sikkert på H/K's hjemmeside.. Det er ingenting feil med denne receiver.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •