Nytt HD-ljudkort till NAD T775

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nytt HD-ljudkort till NAD T775

Hej!
    Har en NAD T775 som inte har det sk AM200 kortet,vilket tar de nya ljudformaten. Har byggt upp en liten trevlig stuekino som min familj har glädje av,speciellt min son på 2 1/2 som älskar se på Ratatouille och Wall-E på blu ray med sin pappa!
    Faktum är att han blivit "bortskämd" med bra filmljud att han konstaterade att farfars Pioneer Kuro var "ödelagt" då ljudet inte var speciellt upplyftande...:-D
    Man Kan ju,för dryga fyra tusen,lämna in sin reciever till HIfi klubben och så byter de kort. Kan jag förvänta mig en förbättring av filmljudet?
    Har 5.2 system ifrån B&W:683,htm 61,685 som surrar och två stycken 10CM(med två AntiModes)Blu Ray spelare är en NAD M56 och effekttrinn är en Parasound NC2250. Signal/högtalarkablar ifrån VDH och HDMI är Monster HD1000.
    Plasma är en Panna TXP42 GA11 där allt står i Cube möbler ifrån HIFi klubben.
    Vore väldigt tacksam om ni kom med era meningar och erfarenheter.
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om din Nad har multikanal analoge utgange kan du jo tilslutte disse til multikanal analoge inngange på forsterkeren, da velger du HD lydspor på BD spilleren.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    Hej!
    Har en NAD T775 som inte har det sk AM200 kortet,vilket tar de nya ljudformaten. Har byggt upp en liten trevlig stuekino som min familj har glädje av,speciellt min son på 2 1/2 som älskar se på Ratatouille och Wall-E på blu ray med sin pappa!
    Faktum är att han blivit "bortskämd" med bra filmljud att han konstaterade att farfars Pioneer Kuro var "ödelagt" då ljudet inte var speciellt upplyftande...:-D
    Man Kan ju,för dryga fyra tusen,lämna in sin reciever till HIfi klubben och så byter de kort. Kan jag förvänta mig en förbättring av filmljudet?
    Har 5.2 system ifrån B&W:683,htm 61,685 som surrar och två stycken 10CM(med två AntiModes)Blu Ray spelare är en NAD M56 och effekttrinn är en Parasound NC2250. Signal/högtalarkablar ifrån VDH och HDMI är Monster HD1000.
    Plasma är en Panna TXP42 GA11 där allt står i Cube möbler ifrån HIFi klubben.
    Vore väldigt tacksam om ni kom med era meningar och erfarenheter.
    NAD T775 støtter MPCM og din blu-ray kan konvertere hd-lyd selv. Du kan derfor få HD lyd ved å sende lyden fra M56 som MPCM til T775.

Se på audio-innstillingene på M56.

PS: Det kan også stå LPCM i innstillingene, det er det samme.

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    NAD T775 støtter MPCM og din blu-ray kan konvertere hd-lyd selv. Du kan derfor få HD lyd ved å sende lyden fra M56 som MPCM til T775.

Se på audio-innstillingene på M56.

PS: Det kan også stå LPCM i innstillingene, det er det samme.

Har inställt på "PCM-MULTIKANAL" i M56ans menysystem och under film står det "Direct" på 775ans display. Menar du att ett HD ljudkort inte behövs?
    Det är ju rart att inte HIfiklubben gått ut med denna information i så fall.
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    Har inställt på "PCM-MULTIKANAL" i M56ans menysystem och under film står det "Direct" på 775ans display. Menar du att ett HD ljudkort inte behövs?
    Det är ju rart att inte HIfiklubben gått ut med denna information i så fall.
    Har ikke testet dette selv på NAD, men tenkte kasnkje det skulle stå "LPCM IN" på displayet.

Men ja, det skal funke. Nei som sagt, et HD lydkort trenger ikke å være nødvendig når receiveren støtter LPCM inn via HDMI og BD-spilleren din kan dekode selv.

Har du dobbeltsjekket lydspor under spilling av film? Hvis det er et HD-lydspor som spilles av og du får lyd i høyttalerene dine så funker det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •