B&O ICEpower : Pioneer SC-LX receiver + Rotel RB-1572 god match?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&O ICEpower : Pioneer SC-LX receiver + Rotel RB-1572 god match?

Hei

Noen her som har prøvd å kombinere Pioneer SC-LX receiver og Rotel RB-1572 effektforsterker? Begge disse er jo bygget på B&O ICEpower, og lurte derfor på om disse kunne være en god match? Høyttalerne som skal drives er enten B&W CM-serie eller Monitor Audio RX/GS serie.
    Er egentlig ikke bekymret for at Rotel effekten skal bli for svak, har lest at den kan klippe, men det skjer først på volum som er så høyt at jeg føler det ikke er relevant for meg. Også har jeg forstått det slik at dette ofte har skjedd på B&W DM683, denne har vell også en litt vanskligere impedansekurve enn de høyttalerne jeg har tenkt å bruke uansett?
    Takker for tilbakemeldinger og svar!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever du at SC-LX 83 går tom for strøm på disse? Skal være minimal forskjell på normale lydnivå. Prøv uten først. Forskjellen på 150W og 250W (om de ellers måler rimelig likt, noe de antakeligvis gjør siden begg er ICE) er vell knappe 2db.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Opplever du at SC-LX 83 går tom for strøm på disse? Skal være minimal forskjell på normale lydnivå. Prøv uten først. Forskjellen på 150W og 250W (om de ellers måler rimelig likt, noe de antakeligvis gjør siden begg er ICE) er vell knappe 2db.
    Hei

Nei, opplever ikke at Pioneer går "tom" på noen måte.
    Synes Pioneer driver høyttalerne helt upåklagelig!
    Er vell egentlig mest nyskjerrig på om det er så mye mer å "hente" med en effektforsterker og om Pioneer og Rotel vil være en god match?
    Synes det er litt sånn her på forumet at man må ha ekstern DAC og effektforsterker!, så blir jo litt nyskjerrig.
    Lurer avogtil på hvor høyt enkelte må spille, he he
    Min egen oppfatning er at receivere i 15-25000,- klassen er god nok til å drive nevnte høyttalere på normalt--->ganske høyt volum, samt at innebygget DAC egentlig er mer enn god nok. Ekstern DAC er overflødig. Men, jeg kan jo ta feil...

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Nei, opplever ikke at Pioneer går "tom" på noen måte.
    Synes Pioneer driver høyttalerne helt upåklagelig!
    Er vell egentlig mest nyskjerrig på om det er så mye mer å "hente" med en effektforsterker og om Pioneer og Rotel vil være en god match?
    Synes det er litt sånn her på forumet at man må ha ekstern DAC og effektforsterker!, så blir jo litt nyskjerrig.
    Lurer avogtil på hvor høyt enkelte må spille, he he
    Min egen oppfatning er at receivere i 15-25000,- klassen er god nok til å drive nevnte høyttalere på normalt--->ganske høyt volum, samt at innebygget DAC egentlig er mer enn god nok. Ekstern DAC er overflødig. Men, jeg kan jo ta feil...
    Det er mye som man "må" ha i følge folk på dette og andre forum. Det eneste som betyr noe er hva en selv syntes. Vil anbefale deg å få låne dette før du eventuelt kjøper noe og test deg selv blindt! La noen andre bytte mellom komponentene du tester uten at du vet hva du hører på, det kan spare deg for mye penger.
    I teorien er mange av forskjellene som audiofile beskriver ikke eksisterende eller ihvertfall ikke hørbare under normale omstendigheter.

Jeg har personlig stort sett alltid foretrukket å ha effektforsterker utenom recieveren. Men jeg ville tro at ICE modulene som er så små og effektive vil oppheve mye av ulempen med å klemme alt i en boks. Jeg tror det vil gi lite for pengene å kjøpe en Rotel RB-1572. ICE modulene er meg bekjent relativt kostbare og må betraktes som et viktig salgsargument for denne recieveren. Skal man ikke benytte seg av disse kunne man vel fort kjøpt noe annet.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Noen her som har prøvd å kombinere Pioneer SC-LX receiver og Rotel RB-1572 effektforsterker? Begge disse er jo bygget på B&O ICEpower, og lurte derfor på om disse kunne være en god match? Høyttalerne som skal drives er enten B&W CM-serie eller Monitor Audio RX/GS serie.
    Er egentlig ikke bekymret for at Rotel effekten skal bli for svak, har lest at den kan klippe, men det skjer først på volum som er så høyt at jeg føler det ikke er relevant for meg. Også har jeg forstått det slik at dette ofte har skjedd på B&W DM683, denne har vell også en litt vanskligere impedansekurve enn de høyttalerne jeg har tenkt å bruke uansett?
    Takker for tilbakemeldinger og svar!
    Har ikke prøvd 1572,men hadde 1562 2x 100w (Ice-power) mellom Pio LX 51,og Monitor Audio RS 6! Men den ble solgt etterhvert,fordi Pio'n rett og slett spilte bedre alene! Nå er jo selvsagt 1572 mye kraftigere enn 1562,men så er jo også LX 83 mye kraftigere enn LX 51,så jeg tror forskjellen på "normalt greie" høytalere blir ganske marginal!

Når det gjelder ekstern Dac,så mener jeg at det er totalt bortkastet HVIS man pleier å kjøre med RK (MCACC) innkoblet!
    For da må signalet gjennom en ekstra analog/digital konvertering for å gå gjennom RK!
    Kjører man "pure direct",så kan det vel ha noe for seg,men det er ikke sikkert - dac'en i LX 83 er da rimelig bra den!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Pioneer LX82 mot Rotel RB1092/91 og dette har fungert meget bra! Har ikke hørdt på 15 serien. Fikk enda mere overskudd med RB1092 på frontene mine på høye volum. På vanlig volum gir roteln litt mere drag i bassen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •