Yamaha RX-V767 during i sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V767 during i sub

hei

Jeg har nettopp kjøpt ny receiver, Yamaha RX-V767, og da jeg satt og bladde litt menyer oppdaget jeg noe merkelig/irriterende.
    Fant en mey der man kunne bytte bakgrunnsbilde( wallpaper ) prøvde å bytte og da jeg fikk opp det nye startet subbeb å dure gabske hørbart.
    Byttet tilbake til det som var, duringen borte, prøvde en annen wallpaper, duringen tilbake, jaja ikke så forferdelig, bare å bruke det første da, men ....
    da jeg slo på BD spiller og fikk opp startmeny på film så var duringen tilbake igjen-
    Har ennå ikke fått sjekket om duringen er der når jeg ser film også, men deter uansett svært irriterende.
    Noen andre som har opplevd det samme ?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    hei

Jeg har nettopp kjøpt ny receiver, Yamaha RX-V767, og da jeg satt og bladde litt menyer oppdaget jeg noe merkelig/irriterende.
    Fant en mey der man kunne bytte bakgrunnsbilde( wallpaper ) prøvde å bytte og da jeg fikk opp det nye startet subbeb å dure gabske hørbart.
    Byttet tilbake til det som var, duringen borte, prøvde en annen wallpaper, duringen tilbake, jaja ikke så forferdelig, bare å bruke det første da, men ....
    da jeg slo på BD spiller og fikk opp startmeny på film så var duringen tilbake igjen-
    Har ennå ikke fått sjekket om duringen er der når jeg ser film også, men deter uansett svært irriterende.
    Noen andre som har opplevd det samme ?
    Det du opplever tror jeg kalles en jordsløyfe. Dette er svært vanlig hos folk som har jordede stikkontakter og jordet tvantenne.
    Ofte høres dette som summing, knepping eller during fra sub eller høytalere.

Du KAN løse dette ved å investere i feks galvanisk skille til antennen eller feks et Monster strømfilter. Det finnes også andre strømfilter...

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det du opplever kalles en jordsløyfe. Dette er svært vanlig hos folk som har jordede stikkontakter og jordet tvantenne.

Du KAN løse dette ved å invistere i feks galvanisk skille til antennen eller feks et Monster strømfilter. Det finnes også andre strømfilter...
    Takker for svar, men nå har ikke jeg jordete kontakter, og heller ingen TV antenne, har en parabolantenne, (som såvidt jeg vet ikke er jordet) men denne er ikke tilkoblet noe av utstyret som er koblet til receiveren med unntak av sat tuner som er koblet til TV med scart, og receiver er koblet til samme TV med HDMI kabel.
    Det er jo også merkelig at during kommer/forsvinner avhengig av hvilket bilde receiver viser....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •