RX-V767 ø. tips om tilkobling, oppsett mm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-V767 ø. tips om tilkobling, oppsett mm

Hei

Var innom Lefdal og rasket med meg en Yamaha RX-V767 i går, nå står utpakking og tilkobling for tur og siden jeg ikke har den store peilingen på dette har jeg en del spørsmål i den forbindelse.
    Kan vel starte med hva jeg ønsker å koble til, og hvilke muligheter det er på de forskjellige komponentene.
    TV: LG 50PK550K - her er det 2 HDMI kontakter, en merket bare HDMI, den andre merket HDMI/DVI, antatr at jeg kobler receiveren til den som er merket kun HDMI.

Blueray: Sony S360, her er det også HDMI så antar at den blir koblet rett på receiver derfra.

DVD: Yamaha S550, her er det ikke HDMI utg. derimot er det scart, video, S video, component (Y-PR/CR-PB/CB, digital optisk og digital coax. Her tror jeg at det beste er component tilkobling og optisk for lyd, men er ikke sikker og tar gjerne tilbakemelding

Sat tuner: Digitality VC-CI 304, denne har kun scart og SPDIF ( optisk?) i tillegg til valig coax antenne utg, og audio L/R. jeg aner ikke hva den SPDIF gjør, får man ut bildesignal derfra kanskje ?

Ellers lurer jeg på om receiver slipper gjennom signal når den står i standby ( avslått) da det ikke er alltid alle som skal se TV ønsker å ha surround på.

Da får jeg gå i gang, og så kommer det sikkert en masse spørsmål om innstillinger når de problemene dukker opp, ta gjerne med noen tips om det også om du tar deg bryet med å svare her, ingen tips blir for dumme for meg

På forhånd takk for alle svar og tips

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Hei

Var innom Lefdal og rasket med meg en Yamaha RX-V767 i går, nå står utpakking og tilkobling for tur og siden jeg ikke har den store peilingen på dette har jeg en del spørsmål i den forbindelse.
    Kan vel starte med hva jeg ønsker å koble til, og hvilke muligheter det er på de forskjellige komponentene.
    TV: LG 50PK550K - her er det 2 HDMI kontakter, en merket bare HDMI, den andre merket HDMI/DVI, antatr at jeg kobler receiveren til den som er merket kun HDMI.

Blueray: Sony S360, her er det også HDMI så antar at den blir koblet rett på receiver derfra.

DVD: Yamaha S550, her er det ikke HDMI utg. derimot er det scart, video, S video, component (Y-PR/CR-PB/CB, digital optisk og digital coax. Her tror jeg at det beste er component tilkobling og optisk for lyd, men er ikke sikker og tar gjerne tilbakemelding

Sat tuner: Digitality VC-CI 304, denne har kun scart og SPDIF ( optisk?) i tillegg til valig coax antenne utg, og audio L/R. jeg aner ikke hva den SPDIF gjør, får man ut bildesignal derfra kanskje ?

Ellers lurer jeg på om receiver slipper gjennom signal når den står i standby ( avslått) da det ikke er alltid alle som skal se TV ønsker å ha surround på.

Da får jeg gå i gang, og så kommer det sikkert en masse spørsmål om innstillinger når de problemene dukker opp, ta gjerne med noen tips om det også om du tar deg bryet med å svare her, ingen tips blir for dumme for meg

På forhånd takk for alle svar og tips
    Ser ut som du har tenkt riktig her stort sett! Spdif er en digital kobling for lyd - enten optisk el coax! Dette er selvsagt å foretrekke inn til receiver!
    Så får du vel enten kjøre scart rett til TV,eller så må du ha en sånn overgang fra scart til gul video (rca) om du vil koble via receiver!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ser ut som du har tenkt riktig her stort sett! Spdif er en digital kobling for lyd - enten optisk el coax! Dette er selvsagt å foretrekke inn til receiver!
    Så får du vel enten kjøre scart rett til TV,eller så må du ha en sånn overgang fra scart til gul video (rca) om du vil koble via receiver!

ser ut til at det blir scart til TV fra sat tuner inntil videre ( inntil det kommer HD tuner i hus ), sjefen ser endel tv programmer, og klarer seg lenge med lyd kun i TVen, fikk ikke til lyd med optisk fra sat til receiver, sikkert en innstilling et eller annet sted, men gidder ikke stresse med det nå så det blir vanlig L/R lyd den veien enn så lenge.
    Har frontene på egen eff forsterker, men fant liksom ingen innstilling i menyene for det oppsettet, så jeg kjørte standard og lot boksen selv finne ut at jeg bare har 5.1 oppsett for tiden.
    Videre nå så tenkte jeg at jeg skulle lese litt bruksanvisning, men hater å sitte å bla frem og tilbake på PC, føler at jeg ikke får rette oversikten, så den må skrives ut, hadde jo også vært greit om den kom på norsk ....

Ellers så oppdaget jeg noe merkelig, kjørte auto oppsett med mic, det fungerte fint, men satt og kikket litt i menyer etterpå og oppdaget at man kunne bytte wallpaper på onscreen menyen, gjorde dette og fikk en ganske hørbar during i subben, skiftet tilbake og duringen forsvant, prøvde en annen wallpaper, duringen var tilbake, koblet over til HDMI fikk en startmeny fra en BD og duringen startet igjen, bør kanskje spørre om dette i egen tråd, men om noen som leser denne har vært ute for lignende, vet hva det kan være, så er jeg glad for tips her og, virker å være en feil om du spør meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var tråden jeg var på jakt etter, har akkurat kjøpt meg en 767 i dag. Jeg skulle prøve musikk fra pc med HDMI kabel til AUX koblingen i fronten, men fikk ikke no lyd?
    Jeg har ikke no særlig snøring på dette, så jeg sniker gjerne til meg litt tips på denne tråden...:-D

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kveldulv38
    Dette var tråden jeg var på jakt etter, har akkurat kjøpt meg en 767 i dag. Jeg skulle prøve musikk fra pc med HDMI kabel til AUX koblingen i fronten, men fikk ikke no lyd?
    Jeg har ikke no særlig snøring på dette, så jeg sniker gjerne til meg litt tips på denne tråden...:-D
    AUX Video i fronten på reciever du mener ja?
    Da må du inn i kontrollpanel - Maskinvare og Lyd - Lyd - Klikk på ruten med en svart boks i venstre side og heter SPDIF Interface og trykk Bruk Standard og til slutt Bruk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja i fronten på reciever`n. Når du sier kontrollpanel, så mener du på pc`n? Skal prøve det i kveld
    Takk så lenge...

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kveldulv38
    ja i fronten på reciever`n. Når du sier kontrollpanel, så mener du på pc`n? Skal prøve det i kveld
    Takk så lenge...
    Det er på pcen ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •