Klipsch RF-82 II + Harman/Kardon AVR660 = bra match ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-82 II + Harman/Kardon AVR660 = bra match ?

Heisann.

Per dags dato har jeg en Harman/Kardon 255 og Fenceaudio Duo 40, men nå syntes jeg det var på tide med en "aldri så liten oppgradering" :-D

Jeg har et budsjett på ca 20-25k som skal brukes til fronthøytalere/receiver/effect-forsterker.

Har sittet og lest en god del tester og meninger om Klipsch RF-82 både her på avforum og andre plasser, syns disse høres ut som noe som hadde passet bra for meg.

Problemet mitt er egentlig hvordan receiver jeg skal velge. Egentlig er jeg godt fornøyd med min avr 255, men jeg frykter den ville blitt for liten til og drive RF-82 sikkelig.

Så det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe en effect-forsterker og koble den til avr 255, eller kjøpe en ny receiver ?

Har lest endel om Harman/Kardon AVR660 og planla kjøpe den om dere ikke har noen bedre anbefalinger. Iogmed at jeg er fornøyed med avr 255.

Så ville dette vært en bra match, med tanke på lyd/styrke ?

Den andre tingen jeg lurer på er om jeg virkelig trenger en forsterker i denne prisklassen/watt for og få mest mulig utav RF-82, og senere når jeg får råd til en matchene center?

Kjøpe brukt er ikke aktuelt for meg.

Hilsen Erlend

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan lydkarakter er du ute etter ?

Størrelse på rom ?

Har du butikker i nærheten og kunne lytte i ?
    Evenuelt så finnes det sikkert en avforumer innen rimelighetes reiseavstand for en lyttesanse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hvordan lydkarakter er du ute etter ?

Størrelse på rom ?

Har du butikker i nærheten og kunne lytte i ?
    Evenuelt så finnes det sikkert en avforumer innen rimelighetes reiseavstand for en lyttesanse.

Rommet dette skal stå i er ganske smalt, er på 6x3m.

Angående lyd så er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal svare på det. Kort sagt ønsker jeg noe med trykk i. Hører med på pop/rock/trance/dance.

Jeg bruker en stasjonær pc som media-senter, koblet med hdmi kabel ifra skjermkortet(ATI Radeon HD 5770) til avr for lyd/bilde. Lydkvaliteten er sikkert ikke helt på top iogmed at jeg spiller mest musikk ifra Winamp og Spotify.

Glemte og nevne i første posten min at jeg også har 15" + 12" fenceaudio aktive subber, som jeg planlegger og bruke til jeg har kjøpt meg sikkelig(e) Klipsch subber.

Hilsen Erlend

*edit*

Jeg bor i Tromsø, og eneste hifi butikkene her er Soundgarden og HiFi Klubben, og ingen av dem selger Klipsch ;(

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enkel velg avr 660,har hatt den avr 255 reciveren selv og trur nok du skule greid og drive rf serien med den og,må husk harman kardon oppgir ikke sin fulle watt på sine recivere,det var noen testet dette på avr 255,før di skulle virkelig finne ut hvor mye effekt den egentlig hadde og da kom di fram til 7gange 120 watt,er jo utrolig strøm sterk avr 255 med 35 amper og greier vist du skal skifte så har jeg valgt avr 660 uten problemer da har du reciver som drar alt av høytalere og det er 60 eller 65 amper i den trur jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •