Effektforsterker til B&W CM serien

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til B&W CM serien

Hei.

Lurer litt på dette med å gå til anskaffelse av effektforsterker til mitt surround oppsett.

Har i dag Pioneer LX-71 som driver B&W CM9 front + CMC Centre 2 senter + Dali R1000 som bakhøytalere.
    Kommer til å kjøpe B&W DS3 som bakhøytalere.

Har veldig lyst på noe fra Parasound Halo serien.
    Hadde jeg hatt mye penger hadde jeg kjøpt Parasound Halo A51, men prisen er for høy for min lommebok.
    Hva med Parasound Halo A52, eller eventuelt bare kjøpe Parasound Halo A21 til å drive fronthøytalerene B&W Cm9?

Har søkt her på forummet om noen har prøvd parasound og B&W, men de fleste har klipsch og parasound.

Noen som har prøvd Parasound og B&W CM serien

Sonic76

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også litt nyskjerrig på Parasound/B&W komboen, men e litt redd før at det kan bli litt mørk/varm i klangen da B&W også e litt på den varme sia lydmessig.
    Vet at det en hær på forumet som kjøre A21/CM9 og han e vess vældig fornøyd med komboen. Huske bare ikkje ka han het, e han som har den "Rockefoten ble borte" Tråden

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og lyttet til høytalerne så er parasound et bra valg.

Effekter med godt bassfundament, klar og god mellomtone og en krisp oppløst mellomtone (kansje en snill diskant).

Lurer på hva Adcom kunne gjøre med lyden på B&W.
    Og Doxa burde jo være et merke som får frem sikkelig godlyd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 2.stk NAD 275 effektforsterkere på mine cm9. Synes det låter veldig bra, med god fylde og klang. Akkurat nå kjører jeg disse to brokoblet, men skal etterhvert bi-wire disse og får forhåpentligvis en enda bedre lyd da...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nabokompisen har CM9 med Rotel 2x200 og Rotel pre.
    Synes det settet har en utrolig behagelig klang.Siden du har CM9 så mener jeg ikke å være frekk,men jeg synes han har en ganske slapp og udefinert bass.
    Hadde Hegel H200 før og synes den var glimrende på mange områder.Veldig stram bass,åpen og detaljert i toppen.Litt for mye av det gode på Monitor Audio.
    Parasound er fyldigere i bassen (høyttalerene høres større ut enn de er i bassområdet),men ikke like stram som Hegel.Toppen er mye mer dempa og behagelig på Parasound.
    Sånn som jeg kjenner CM9 så tipper jeg at man kunne frisket opp toppen og strammet opp bassen med en Hegel H200.Denne kan du som du sikkert vet bruke som ren effektforsterker til film.

Evt en slik,denne får du får 5-7.500 kr.Kostet 24.000.
    Meridian 557 Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for respons Harman/Kardon, savne litt mere bassfundament så kansje Parasound eller Hegel e neste steg på trinnet Mellomtone/Diskant e æ vældig fornøyd med Da æ ønske mæ en strammer bass med Mellomtone/Diskant til Rotel ka ende man opp med da? Doxa? Sven1978: er også det inntrykket æ også sitter med av Rotel/CM9 komboen. Hmmm...klø mæ i hodet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Hei takk for respons Harman/Kardon, savne litt mere bassfundament så kansje Parasound eller Hegel e neste steg på trinnet Mellomtone/Diskant e æ vældig fornøyd med Da æ ønske mæ en strammer bass med Mellomtone/Diskant til Rotel ka ende man opp med da? Doxa? Sven1978: er også det inntrykket æ også sitter med av Rotel/CM9 komboen. Hmmm...klø mæ i hodet
    Angående bassfundament så får (i følge meg) ikke noe drahjelp i bassen med Hegel.Men du får en vanvittig kontrollert,stram og punchy bass.Med Parasound snakker vi om drahjelp i bassen..heftig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det æ søke på neste effekt er en strammere og mer punchy bass, samtidig som den klare å spelle dypt, Hmmm...kansje æ må dra innom Soundgarden og låne med mæ hjæmm en H20 eller H200 muligens denne passe litt bedre til Pioneer Reciveren min også lydmessig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxa M73 låter veldig bra på DM683.