Noen som har erfaring med disse..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaring med disse..

Har kjøpt meg en Marantz sr5005, men lurer på om Pioneer vsx-920k eller yamaha RX-V767 er like gode som Marantz'n. Skal drive Dali concept 2 fronthøyttalere og en Concept senter og et par dali concept 1 bakhøyttalere pluss en aktiv subb.

Har søkt igjennom av forum etter Marantz men fant bare noe om Marantz 5004.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ganske gammel marantz det da?
    Tror pioneer er hakke lysere i diskantområdet en det marantzen er, marantz har veldig varm og god fylidg klangsignatur, mange som elsker det her inne.

Yamaha er mer mine favoritter, litt varm og fyldig men likevel mye med dynamikk og gode detaljer i lydbildet, på film syns jeg yamaha er veldig bra. Marantz er nok kanskje litt bedre på musikk, og pioneeren enda litt bedre igjen, tror nok alle de nevnte recieverene går bra sammen med HT du har, litt smak og behag på hva man liker. Men yamahan og piooneren er vel årets modeller om jeg ikke tar feil?
    Om valget står mellom de tre, hadde jeg personlig valgt yamaha 767

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hmm, ganske gammel marantz det da?
    Tror pioneer er hakke lysere i diskantområdet en det marantzen er, marantz har veldig varm og god fylidg klangsignatur, mange som elsker det her inne.

Yamaha er mer mine favoritter, litt varm og fyldig men likevel mye med dynamikk og gode detaljer i lydbildet, på film syns jeg yamaha er veldig bra. Marantz er nok kanskje litt bedre på musikk, og pioneeren enda litt bedre igjen, tror nok alle de nevnte recieverene går bra sammen med HT du har, litt smak og behag på hva man liker. Men yamahan og piooneren er vel årets modeller om jeg ikke tar feil?
    Om valget står mellom de tre, hadde jeg personlig valgt yamaha 767

Takk for bra svar!! Jeg er jo fornøyd med min Marantz sr 5005 men lurte bare litt på om de andre er like bra, de er jo et par laken billigere enn Marantze'n min. Leste akkurat på forumet at noen hadde litt problemer med å stille inn mengde bass og diskant og lagre disse innstillingene for hver HDMI input på Yamaha 767 serien. var ihvertfall 2 som hadde dette problemet på sine 767 receivere.

Vet du forresten hvordan man kan få sjekket hvem som trekker mest strøm..mer strømsterk receiver = bedre(ikke sant)?
    Leste tekniske data om Marantz og pioneer og da brukte min Marantz ca. 650w mens Pioneer'n brukte ca. 240w. Det er vel helt sikkert flere måter å beskrive hvor mye en receiver trekker i watt virker det som, så er det noen som vet hvordan man kan finne ut hvem som er mest strømsterk ved å lese tekniske spec. ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •