Trenger en sorround reciever til mine Dali concept 10 høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger en sorround reciever til mine Dali concept 10 høytalere

Disse høytalerne har jeg kjøpt meg
    DALI Concept 10 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Disse er meget bra, eller dvs, jeg tror de er bra. De var meget bra i butikken. Den surround recieveren jeg har , er noe liten til disse høytalerne tror jeg: En NAD t754.
    Pluss jeg har hatt noen problemer med denne recieveren. Den vil spille alle filmer i stereo lyd av en eller annen grunn, så dette må jeg ordne manuelt.. Subwoofer inngangen fungerer ikke lenger, så subben står mer som et bord med duk over seg.. Støy fra center høytaler, så denne har jeg koblet ut (ja testet flere centere bare for å sjekke at det ikke er høytaleren det er noe i veien med. Ganske triste greier. Så på tide med en utbytting.

Så her er de jeg har sett meg ut.

hjemmekino recievere:

NAD T175HD Hjemmekinoforforsterker | Hi-Fi Klubben
    - Eh, ja, NAD har jo masse kraft å kanskje det er mindre feil med denne?

DENON AVR-4311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    - En anbefalning jeg fikk fra Hifi Klubben i Grimstad. Virker meget bra, å lyden er upåklagelig, selv om jeg testet lyden på ikon II høytalerne fra DALI.

Pioneer SC-LX73 - Lyd og Bilde
    - Pioneeren jeg har nede (på gutterommet) har ikke sviktet enda, så hvorfor
    ikke? Eller, er det sant som de sier: Det at pioneer ikke klarer å hamle opp med hifi klubben sine merker? For denne får jeg på Elkøp

Komplett.no - Onkyo TX-NR808B hjemmekinoreceiver
    - Billig varianten... Skeptisk, men den har da fått 2 positive kommentarer på komplett.

Så der har vi det. Jeg er ny bruker på av forum, men er sånn kvasi hifi enthusiast som ønsker bedre lyd enn det jeg har nå i hvertfall. Men om noen har noen erfaringer med noen av disse, evt. andre forsterkere rundt i samme prisklasse, setter jeg meget pris på hjelpen da jeg vil at min neste sorround reciever skal gi meg trøkk i stua.

8)

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Nad-en du har listet der er kun en forforsterker. Du vil altså ikke få noe lyd i høyttalerne dine om du ikke kobler den til en effektforsterker.

Et alternativ fra Nad er denne modellen: NAD T765HD2 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    Dette er en integrert surroundreceiver, så her slipper du koble til en effektforsterker. Den vil passe fint til høyttalerne dine, men du kan også velge å gå for de dyrere modellene T775HD eller T785HD som har enda mer effekt.

Denon-receiveren du lister er et godt alternativ, dessuten har den støtte for features som Apple airplay.

Pioneer-en har jeg ingen erfaring med, men effektmessig ser den ut til å være god nok til å drive høyttalerne dine.

Onkyo-en har jeg heller ikke vært borte i, men med mindre den gir mye mer effekt for pengene enn de tre andre merkene vil gi deg merkbart mindre trøkk i høyttalerne dine enn de andre modellene.

Det er sikkert noen andre her inne som kjenner de to sistnevnte modellene bedre, og kan gi deg noen flere tips.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daliene trenger godt med krefter for å yte, så ville kjøpt en effektforsterker til dem. Heller en rimelig reciver med preout og en Emotiva xpa-3.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Daliene trenger godt med krefter for å yte, så ville kjøpt en effektforsterker til dem. Heller en rimelig reciver med preout og en Emotiva xpa-3.
    Rimelig receiver med preout: Yamaha RX-V667

Utenom Emotiva (som er sykt billig nytt) så er det konstant massevis av billige effektforsterkere på finn.no fra NAD, Rotel, og masse annet snadder.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xanitra
    Disse høytalerne har jeg kjøpt meg
    DALI Concept 10 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Pioneer SC-LX73 - Lyd og Bilde
    - Pioneeren jeg har nede (på gutterommet) har ikke sviktet enda, så hvorfor
    ikke? Eller, er det sant som de sier: Det at pioneer ikke klarer å hamle opp med hifi klubben sine merker? For denne får jeg på Elkøp
    Hei

At Pioneer ikke klarer å halme opp med Hi-Fi Klubben sine merker/receivere er reinspikka sprøyt! Har selv hatt NAD, Denon og nå Pioneer receiver.
    Kraftmessig har Pioneer ingen problemer med å halme opp med verken NAD eller Denon. Dette blir vell mer et spørsmål om "matching", ettersom jeg ikke har hørt DALI Concept 10 høyttalerne du har kjøpt deg er det vansklig å gi deg råd om hva du skal kjøpe, men du bør kjøpe en receiver så har godt med krefter til å drive de 10" elementene til høyttalerne.
    Du burde jo kunne ordne deg en demo med de aktuelle receiverne på HFK, NAD og Denon, ellers kan du jo også høre med forhandlere av Pioneer og Onkyo om muligheter for hjemlån slik du får testet hjemme.
    Alternativt er det som andre nevner, gå for en mindre og billigere receiver og effektforsterker. Lykke til med valget !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange flotte og gjennomtenkte svar. Er litt fristet til å velge den utradisjonelle løsningen som Purolatino anbefalte. Altså Pioneer.

Jeg drar alltid på hifi klubben.. Å de er jo vel og bra de, men jeg har hatt den Pioneer forsterkeren nede på gutterommet i 10 år nå, å den er like bra enda! (altså uten feil eller noenting).

Jeg kunne gjort som noen andre sier å bare kjøpe en effekt forsterker å beholde den jeg har nå (NAD), men jeg er så lei av den at jeg har lyst på en helt ny løsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •