Erfaringer med Yamaha RX-V767 og et par spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Yamaha RX-V767 og et par spørsmål

Har gjort meg noen erfaringer med Yamaha RX-V767 og har dessuten et par spørsmål angående denne og Yamahas nye receiverserie (RX-V *67) generelt. Og ja, jeg har lest bruksanvisningen nøye.

1) Jeg er utrolig forvirret når det gjelder justering av tonekontrollene, dvs bass og diskant. Det jeg lurer på er om noen av dere som eier en ny Yamaha-receiver får til å velge ulike innstillinger for hver inputkilde? F.eks. mer bass på film og mindre på CD.

På side 50–51 ("Configuring settings specific to an individual input source") i manualen til RX-V767 står det eksplisitt at "Tone Control" kan spesifiseres for hver input. I en fotnote står det likevel at
    "When Tone Control […] is adjusted for an input source, the same value is applied to other input sources and 'ALL' is displayed on the front panel display. When settings specific to a certain input source are selected, the input source name is displayed on the front panel display."

Hæ?!? Les setningen nøye og fortell meg om dere forstår den!

På min receiver (altså 767) er det ingen "global" toneinnstilling og det kommer uansett aldri "ALL" i displayet når jeg gjør/lagrer endringer for tonekontrollene. Innstillinger jeg gjør for en inputkilde gjelder dessverre for absolutt alle andre. En veldig lite kul overraskelse

Så, kan noen av dere andre ha forskjellige bass/diskant-verdier for hver input? I så fall, fortell gjerne hvordan dere får det til.

2) Skulle gjerne ha sluppet det store svarte feltet på TVen hver gang man justerer volumet på receiveren. Men det ser ikke ut til å kunne endres.

3) Jeg hører en liten ulyd, et lite knepp, i høyttalere hver gang receiveren slås av. Dette høres i alle tilkoblede høyttalere og er uavhengig av om man nettopp har hørt på musikk i to kanaler eller sett film med alle høyttalerne aktivert. Har sjekket strøm og høyttalerledningene, men ikke funnet noe som skulle forårsake dette. Heldigvis er ikke kneppet kraftig og det varierer heller ikke med volumet, så det burde vært ufarlig for høyttalerne.

4) Hvis man har en bluray-spiller av god kvalitet vil man gjerne sende videosignalet ubehandlet gjennom receiveren til TVen. Da kan man sette "Processing" i menyen til "Through" (No upscaling). Men hvis man kobler til et lavoppløst, analogt videosignal (f.eks. fra en gammel PlayStation 2), så vil man kanskje at receiveren skal oppskalere signalet (veldig aktuelt om man har f.eks. en eldre 720p-skjerm som ikke er kanon på oppskalering).

Det ser ikke ut til å gå an å spesifisere oppskalering PÅ eller AV avhengig av hvilken videoinngang man velger. Hvis noen mener noe annet, hyl ut!

5) Den samme problematikken som over med "Lipsync": Denne ser ikke ut til å kunne settes for hver input …

6) Får snart Gets HDi-boks, så da blir det vel lydproblemer (jf. denne posten), men det får jeg komme tilbake til :?

Ellers synes jeg receiveren har fin finish og byggekvalitet. Gode knapper og volumhjul. Bra "on screen"-menyer. Ikke verdens kraftigste, skuffende bassgjengivelse i stereo. En 5 år gammel Denon AVR1907-receiver til under 4000 kr (i 2006) har definitivt mer saft i stereo. Usikker på om jeg beholder den eller returnerer den og jakter på noe bedre, om det overhodet finnes i denne prisklassen da ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KarlOveman
    Har gjort meg noen erfaringer med Yamaha RX-V767 og har dessuten et par spørsmål angående denne og Yamahas nye receiverserie (RX-V *67) generelt. Og ja, jeg har lest bruksanvisningen nøye.
    Har nettopp kjøpt samme greia sjøl og har nesten nøyaktig de samme spørsmålene Men uten å ha gidda å lese bruksen. Host. Uansett virker den litt mer vrien å sette opp en min forrige Onkyo. Har dog ingen klager på lyden.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal jeg si. Sitter igjen med akkurat samme erfaringer!

1. Satt og leste det samme i gårkveld, og forstod ikke hva de mente, men jeg prøvde aldri å teste ut dette.

2. Irriterer vettet av meg også! Jeg har faktisk spurt om dette i en annen tråd, men fikk ikke noe svar. Etter hva jeg fant på et utenlands forum, så er ikke dette mulig

3. Dette har iallefall ikke jeg lagt merke til. Det er jo vanlig med slike klikkelyder i releer osv i receiveren men ikke i høyttalerne?

4. Lurer på det samme selv.

5. Hva er lipsync godt for?

6. Har CD dekoder, og har ikke disse problemene.

Ellers er jeg 110% enig i det du sier om bassgjengivelse i stereo. Helt fraværende. Prøvde med en Rotel effektforsterker, men det ble ikke noe bedre. Lurer på om dette er pga lydsignaturen til Yamaha å gjøre, slik at det ikke har noen innvirkning i hvor kraftig forsterker en bruker. Lurer på å returnere jeg også, men vet ikke hvilken forsterker det skulle bli istedenfor, som leverer mye mer, i samme prisklasse...

Men må dog presisere at det er en ypperlig surround/FILM-receiver. Et betydelig løft iforhold til min Pioneer vsx-1015. Men den skuffer mtp bassgjengivelse.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av larsRRRR
    Har nettopp kjøpt samme greia sjøl og har nesten nøyaktig de samme spørsmålene Men uten å ha gidda å lese bruksen. Host. Uansett virker den litt mer vrien å sette opp en min forrige Onkyo. Har dog ingen klager på lyden.
    Såvidt jeg vet så er brukermanualen til 467,667 og 767 den "samme" som leveres på en CD....kan nok være at man må være nøye på den man kikker på...
    Hadde en 667 før jrg byttet til 1067....3 uker og en uke siden...så har ikke all verdens erfaring...
    Der har jeg div valg med hensyn til kilde...
    Bass og diskant????? Hva er det????? :-) Brukes aldri
    Klikking i høyttalere har med jording/det elektriske anlegget i huset/ leiligheten der du bor å gjøre.....
    Bass i STEREO er overhodet ikke det samme som bass i surround osv...
    Svært få plater/cd'er har noe særlig DYP bass...bortsett fra enkelte test plater...men alt avnhenger også av høyttalere, plasering osv, og hva man forventer....og er vant til...
    men synes Yamaha er mer som en japansk bil kontra de to Harman Kardon jeg hadde før....som helt klart hørtes ut som en Chevrolet Tahoe...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hadde en 667 før jrg byttet til 1067....3 uker og en uke siden...så har ikke all verdens erfaring...
    Hvorfor byttet du fra 667 til 1067? Er det store forskjeller bortsett fra mer krefter?

Bass og diskant????? Hva er det????? :-) Brukes aldri
    Forsåvidt enig, liker ikke å justere dette, blir aldri bra.

Bass i STEREO er overhodet ikke det samme som bass i surround osv...
    Svært få plater/cd'er har noe særlig DYP bass...bortsett fra enkelte test plater...men alt avnhenger også av høyttalere, plasering osv, og hva man forventer....og er vant til...
    Nei, men på min Cav receiver får jeg bass/dypbass og punch ved lytting til musikk. Alt dette er totalt fraværende med Yamahaen. Håper det blir bedre med en Emotiva effektforsterker, men frykter det værste hvis Yamahaen sin signatur blir sendt videre til Emotivaen, altså, at det ikke blir noe bedre..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Hvorfor byttet du fra 667 til 1067? Er det store forskjeller bortsett fra mer krefter?

Forsåvidt enig, liker ikke å justere dette, blir aldri bra.

Nei, men på min Cav receiver får jeg bass/dypbass og punch ved lytting til musikk. Alt dette er totalt fraværende med Yamahaen. Håper det blir bedre med en Emotiva effektforsterker, men frykter det værste hvis Yamahaen sin signatur blir sendt videre til Emotivaen, altså, at det ikke blir noe bedre..
    667 til 1067...det var planen, men kjøpte 667 for å sjekke ut....det er ikke bare mer krefter...men helt klart etter lang erfaring i denne verdenen med HI FI / surround osv.....i en større forsterker, bedre kompomenter all over, som gir et "løft" på mange områder....mer ro, mer styring osv...
    Nå har jeg små, veldig små høytt. så all bass hos meg MÅ gå gjennom sub'en som ikke er verdens største....men synes balansen er bra, men jeg er blant de som liker musikk med bass, og ikke bass med musikk=DISCO og BILSTEREO...

Ellers så virker det som om volumkontrollen er atskillig "videre" enn Harman Kardon sin...det ble klart høyere fortere med HK....men liker veldig godt at det tar litt tid på Yamaha.....hvor høyt ? vet jeg ennå ikke...har bare hatt den i 10 dager...
    Når det gjelder punch som så mange her er glad i, så har det mye med høytt og midbass....men man kan jo skru ganske mye på alle høytt. på oppsettet til Yamaha mens du spiller....
    Men bassen er klart mer tilbaketrukket på Yamaha enn på HK...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint med tilbakemeldinger

Ang. 1: Kan dere som har gjeldende forsterkere sjekke om dere kan ha ulike toneinnstilligner (bass/diskant) på de forskjellige inngangene? Sett forskjellige verdier på to innganger (f.eks. Radio og CD) og se om de er forskjellige etterpå eller om den siste innstillingen "overskrev" den andre. Tar maks 30 sekunder

Hvis dette funker hos dere, er det noe galt med min og det er kjekt å vite. (Hvis ikke, er det bare bruksanvisningen og funksjonaliteten som er dårlig.) På forhånd takk for hjelpen.

Er enig i at man ideelt sett ikke burde herje med bass og diskant, men når bassen er mye svakere enn før, er det enkelte av oss som vil prøve å kompensere litt.

Ang. 3: Kneppet i høyttalerne er som sagt kun idet receiveren slås av. Kan godt hende det har noe med jordingen å gjøre. Har bare ikke hatt det på mine tidligere tre forsterkere tilkoblet samme kontakt.

@Focalom: Rart det ikke ble noe bedre med Rotel-effektforsterkeren. Men prøv å gå inn i Setup-menyen og se på Parametric EQ (PEQ) innstillingene. Velg "Manual" og se på kurven. Kalibreringen hos meg hadde justert ned bassen litt. For moro skyld lagde jeg en heving (+2 dB) i dypbassområdet, og bassfundamentet ble betydelig bedre. Lyden er neppe 100 % nøytral, Hi-Fi-messig sett, men so be it! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått 667 i hus etter å hatt LX82 før. Jeg kan ikke svare på de 5 spørsmålene utenom bass! SYnes ikke jeg mangler noe bass jeg iforhold til LX82 når jeg bruker den samme RB1092 på frontene.

Hører at Yamaha har litt mattere lydbilde enn PIO i stereo men er imponert hvor bra den egentlig spiller! Å har nok trykk i stereo UTEN og røre bass/diskant. Har så langt kun kjørt Pure direct. Skal prøve YAPO ikveld å se hva jeg får.
    Så får vi se hvor bra den gjør det på film o.l. Har ikke ikke hørdt knepp på min når jeg slår den på.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint med tilbakemeldinger

Ang. 1: Kan dere som har gjeldende forsterkere sjekke om dere kan ha ulike toneinnstilligner (bass/diskant) på de forskjellige inngangene? Sett forskjellige verdier på to innganger (f.eks. Radio og CD) og se om de er forskjellige etterpå eller om den siste innstillingen "overskrev" den andre. Tar maks 30 sekunder

Hvis dette funker hos dere, er det noe galt med min og det er kjekt å vite. (Hvis ikke, er det bare bruksanvisningen og funksjonaliteten som er dårlig.) På forhånd takk for hjelpen.
    Nei, det går ikke hos meg heller. Elendig beskrivelse i manualen. Dette er jo kun et software-problem, så rart det ikke fikses med en firmwareoppdatering. Samme med voluminfoen som spretter opp på tv'en hver gang en bruker denne. Ser mange i utelandske forum som sliter med det samme, så rart Yamaha ikke gidder å fikse dette

@Focalom: Rart det ikke ble noe bedre med Rotel-effektforsterkeren. Men prøv å gå inn i Setup-menyen og se på Parametric EQ (PEQ) innstillingene. Velg "Manual" og se på kurven. Kalibreringen hos meg hadde justert ned bassen litt. For moro skyld lagde jeg en heving (+2 dB) i dypbassområdet, og bassfundamentet ble betydelig bedre. Lyden er neppe 100 % nøytral, Hi-Fi-messig sett, men so be it! 8)
    Jeg hadde samme problem før jeg kjørte YAPO, samt samme resultat når jeg kjører pure direct. Nå er vel ikke Rotel kjent for å smøre på i den nedre delen av frekvensspekteret, så håper det bedrer seg med Emotivaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Focalom:
    Ok, da virker ikke tonekontrollene (samt flere av de andre innstillingene) slik bruksanvisningen sier. Greit å vite at det ikke er noe feil med mitt eksemplar. Takk.

Vel, det er kun de dyreste modellene (1067 og oppover) som har USB- og nettverksinngang, så det er ikke noe håp for oss med 767 (og lavere) om at funksjonalitet eller evt. bugs kan bedres i en firmwareoppdatering :?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2) Skulle gjerne ha sluppet det store svarte feltet på TVen hver gang man justerer volumet på receiveren. Men det ser ikke ut til å kunne endres.
    Er problemet at du får en volumindikasjon (fra receiver) på skjermen når du ser film?

Hva når du ser vanlig TV uten å kjøre lyden ut via receiver? Har ikke alle TV'er en volumindikasjon på skjermen som ikke lar seg fjerne?

Har man GET/CD/Viasat, kommer det også der en volumindikasjon på skjermen når man justerer lyden med GET/CD/Viasat fjernkontroll. Denne kan vel heller ikke deaktiveres?

Tonekontroll:
    aner ikke, men jeg har hatt Yamaha i flere år og har aldri forstått det slik at man kan justere dette pr kilde.
    Men man kan kanskje justere eq pr kilde ??

Lisync:
    Dette har du vel også mulighet for å stille i BD/DVD spilleren om det ikke fungerer på 767'eren.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problem før jeg kjørte YAPO, samt samme resultat når jeg kjører pure direct. Nå er vel ikke Rotel kjent for å smøre på i den nedre delen av frekvensspekteret, så håper det bedrer seg med Emotivaen.
    Er det LFE med i pure direct ?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Focalom:
    Vel, det er kun de dyreste modellene (1067 og oppover) som har USB- og nettverksinngang, så det er ikke noe håp for oss med 767 (og lavere) om at funksjonalitet eller evt. bugs kan bedres i en firmwareoppdatering :?
    Joda, dette er mulig. Firmwareoppdateringen er en wav-fil (lydfil) som man brenner ut på en cd, kjører cd'en i en cd-spilleren, koble cd-spiller til receiver med spdif (optisk/coax), og vips så kan man oppdatere firmware'n. :-)

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Er det LFE med i pure direct ?
    Tja, hvis kildematerialet inneholder LFE, så blir denne med i pure direct. Men nå er det ikke det som er problemet. Jeg synes det er for lite punch, bass & dypbass i frontene ved avspilling av stereo-materiale.

Og det med volumindikatoren som spretter opp på tv'en, så forhindret jeg dette tidligere ved å kjøre bildet direkte til tv'en, og lyden separat til receiver. Men den gang hadde jeg en receiver uten hdmi.
    Men jeg synes faktisk at dette er så irritabelt at jeg vurderer å kjøre på samme viset nå også, selv om det blir noen knappetrykk ekstra når en skifter kilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LFE fungerer ikke på min 667 ved Stereo i Pure Direct med høytalere som Large og ekstra bass ON.

Synes lyden er fyldig og fin på mine høytalere med Rotel på effekt.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, LFE sporet fungerer ikke ved bruk av et stereo signal, det er jo fordi stereo kun er stereo, 2.0, ikke 2.1..

Men med kilder der det finnes LFE spor, så funker jo subwooferen også i pure direct.

Men sånn overall, så er jeg fremdeles ikke helt fornøyd med forsterkeren:
    -Skal jeg kjøre musikk i stereo, med subwoofer, så må samplingsraten fra pc'en settes ned! dette funker ikke i 24bits modus og 192khz samplingsfrekvens. Må settes ned til 16 eller 24 bit og 48 eller 96 samplingsrate.
    -Går ikke an å skru av volumindikatoren som pretter opp på tv'en.
    -Går heller ikke an å justere subnivået meget raskt. Man må inn i menyen, som også her spretter opp på tv'en, og trykke seg langt inn i menyene for å senke/heve dette. Er helt avhengig av å kunne justere dette kjapt og enkelt, da jeg bor i en gammel bygård med mange beboere, og under filmer samt sosiale sammenkomster så må jeg kunne justere dette kjapt. På min gamle Pioneer hadde jeg 3 egne knapper på fjernkontrollen for å heve/senke nivået på de ulike høyttalerne. :-?

Så jeg må nok lese litt i manualene til Pioneer og Onkyo..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Går heller ikke an å justere subnivået meget raskt. Man må inn i menyen, som også her spretter opp på tv'en, og trykke seg langt inn i menyene for å senke/heve dette.
    Det var foruroligende!
    Min Yamaha 659 har denne muligheten og det brukte jeg flittig.

Mine nye 667 (enda u-utpakket) virker å ha samme mangel på dette som 767....

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det var foruroligende!
    Min Yamaha 659 har denne muligheten og det brukte jeg flittig.

Mine nye 667 (enda u-utpakket) virker å ha samme mangel på dette som 767....

Ja, jeg vet, brukte den flittig selv på min gamle Pioneer. Men nå har jeg bare hatt min 767 noen dager, så skal ikke garantere dette, men kanskje noen andre med Yamaha 667 eller 767 kan svare på dette?

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke svare for dette med sub, for det har jeg ikke , men jeg stusset litt over at det nevnes at den ikke er futt i lydbildet ved stereo. Jeg har 667 med rotel RB 980 til frontene, og det trykker i stua mi, både i pure d modus og vanlig straight med bass satt til null.Har Dali 710 som fronter, og også i film må jeg si at denne receiveren til skarve 2500 kroner har høy partyfaktor.
    Knuser min gml marantz receiver(den var kanskje noe bedre i steroe lyd, og hadde bedere finish) på lydtrykk.
    Ellers kan jeg si meg enig i at volum info på skjermen er noe skjemmende, håper den blir borte ved oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, dette er mulig. Firmwareoppdateringen er en wav-fil (lydfil) som man brenner ut på en cd, kjører cd'en i en cd-spilleren, koble cd-spiller til receiver med spdif (optisk/coax), og vips så kan man oppdatere firmware'n. :-)
    Aha, da lærte jeg noe nytt Takk.

Ellers ser jeg ikke hvordan det skal være mulig å raskt justere subnivået, for de som er avhengig av det (gjelder for tiden ikke meg).

Jeg kan også presisere at den "svake" bassen jeg og enkelte andre opplever, gjelder i 2.0 (altså kun med frontene). Med aktiv sub kan man jo peise på med bass så mye man vil.

Synd ikke Yamaha lanserer sine 2011-modeller for mye senere (sikkert utpå høsten, som i fjor). Onkyo kommer visst i feb-mars med sine funksjonsspekkede "lavprismodeller" (dog uten preout).

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

667 til 1067...det var planen, men kjøpte 667 for å sjekke ut....det er ikke bare mer krefter...men helt klart etter lang erfaring i denne verdenen med HI FI / surround osv.....i en større forsterker, bedre kompomenter all over, som gir et "løft" på mange områder....mer ro, mer styring osv...
    Nå har jeg små, veldig små høytt. så all bass hos meg MÅ gå gjennom sub'en som ikke er verdens største....men synes balansen er bra, men jeg er blant de som liker musikk med bass, og ikke bass med musikk=DISCO og BILSTEREO...

Ellers så virker det som om volumkontrollen er atskillig "videre" enn Harman Kardon sin...det ble klart høyere fortere med HK....men liker veldig godt at det tar litt tid på Yamaha.....hvor høyt ? vet jeg ennå ikke...har bare hatt den i 10 dager...
    Når det gjelder punch som så mange her er glad i, så har det mye med høytt og midbass....men man kan jo skru ganske mye på alle høytt. på oppsettet til Yamaha mens du spiller....
    Men bassen er klart mer tilbaketrukket på Yamaha enn på HK...
    Nå har jeg oppgradert til 2067 pga av et super tilbud om varte en uke på nett
    hos Elkjøp...da gikk 2067 for 8990...nå er den oppe på 10995 igjen....
    Og 2067 var noe HELT annet enn 1067...WOW :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •