mulig og bruke Nad C316BEE som forforsterker til CV cxa 10 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mulig og bruke Nad C316BEE som forforsterker til CV cxa 10 ?

heisann, er ny her på forumet, og er fortsatt litt fersk i dette med forsterkere, høytalere osv...

så mitt spørsmål er om det går an og bruke NAD C316BEE som forforsterker til Cerwin Vega Cxa-10 effektforsterker ? skall komfe meg om 3 måneder, og skall da kjøpe Cxa-10 og CV Xls 215 høytalere. har NAD C316BEE ifra før av, og er nettop derfor jeg spør!

Takker for alle svar!
    Mvh Martin.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, å velkommen til forumet!

Nei, du kan ikke bruke denne som forforsterker. Det er ikke pre-out på den. Ville satset på NAD C165BEE som er ren-forforsterker. Eller NAD C326BEE, den har pre-out.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hei, å velkommen til forumet!

Nei, du kan ikke bruke denne som forforsterker. Det er ikke pre-out på den. Ville satset på NAD C165BEE som er ren-forforsterker. Eller NAD C326BEE, den har pre-out.
    jaok. men hva er da forskjelden på Pre-Out, og out ? jeg kan jo bruke den til og styre andre forsterkere...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alloutbass!
    jaok. men hva er da forskjelden på Pre-Out, og out ? jeg kan jo bruke den til og styre andre forsterkere...
    PRE-out styres ifra volumkontrollern. OUT som du henviser til er for opptak til kassetter o.l. (dvs, selv om du har volum på laveste, så blir det spilt inn med nomralt volum uansett (ikke volumregulert med andre ord).

Mitt tips: Dropp XLS215, og gå for XLS12! Det vil garantert spiller best i rommet ditt (med mindre du har 40-50 kvadrat da). XLS12 på den ampen du henviser til (CV) er helt fantastisk kombo! Er som å ha en Golf (bil) med 350gamp V8'er eller noe . Det må bare oppleves! XLS215 er god, men faktisk kommer du litt for kort med "bare" en stykk CV amp på dem.

Mitt tips. Selg 316 (1500kr eller noe..), kjøp XLS 12 , CV ampen og NAD C165 PREAMP!!!

NAD C165BEE Forforsterker | Hi-Fi Klubben
    CERWIN-VEGA XLS-12 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med skorob. er mye lettere å få ett par cerwin 12" til å spille bra enn de med 2x15"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for utfyldene svar. men så er jeg heller ikkje ute etter fult så mye lyd kvalitet, heller høy lyd med brutal bass. helst noe som får ting til og falle ned fra hyllene

men "hvorfor" går det ikkje an og bruke Out til og drive en effektforsterker, når jeg kan bruke den til og styre andre forsterkere ?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken "out" har du tenkt å bruke da? legg gjerne med bilde med avmerking av hvor du vil koble.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men "hvorfor" går det ikkje an og bruke Out til og drive en effektforsterker, når jeg kan bruke den til og styre andre forsterkere ?
    Signalet du får fra OUT er FAST og du vil spille på MAX volum hele tiden, og du må justere volumet i front på effekttrinnet. Volumet på NAD C316BEE vil ikke påvirke volumet du får ut av effekttrinnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    hvilken "out" har du tenkt å bruke da? legg gjerne med bilde med avmerking av hvor du vil koble.
    dårlig bilde, men det står Tape Out. heller ikkje mulig og bruke KEF subwooferen min min som har "high pas output" ?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "high pass output" er det frekvensområdet som subben ikke spiller. du kan sende dette videre til en forsterker som driver fronthøyttalere.

Uansett har du ikke løst problemet med at du ikke får et variabelt lavnivåsignal(pre) ut fra NAD-forsterkeren.

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

takker for utfyldene svar. men så er jeg heller ikkje ute etter fult så mye lyd kvalitet, heller høy lyd med brutal bass. helst noe som får ting til og falle ned fra hyllene

Hei.
    Husk at høyttalere skal spille på lag med rommet de står i.
    Dersom rommet er lite vil mindre høyttalere spille best og gi best bass.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde CLS-12 på 12-14 kvadrat. Den spilte bedre enn XLS15 i samme rom. XLS15 trykte mer, men CLS-12 ga bedre bass. Å den spilte sammen med rommet mye bedre. Så anbefaler som de andre, gå for XLS-12.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hadde CLS-12 på 12-14 kvadrat. Den spilte bedre enn XLS15 i samme rom. XLS15 trykte mer, men CLS-12 ga bedre bass. Å den spilte sammen med rommet mye bedre. Så anbefaler som de andre, gå for XLS-12.
    +200! XLS215 er faktisk veldig lite brutal i mindre rom! Der er det XLS12 som hersker. XLS12 har jeg også fått til å spille veldig tøfft i svære lokaler! .

316 skal ikke kobles til noe effektforsterker! den out utgangen er ment for opptak!! Sånn er det bare!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    +200! XLS215 er faktisk veldig lite brutal i mindre rom! Der er det XLS12 som hersker. XLS12 har jeg også fått til å spille veldig tøfft i svære lokaler! .

316 skal ikke kobles til noe effektforsterker! den out utgangen er ment for opptak!! Sånn er det bare!
    +1. Dersom det er for lite bass. Så supplerer du med noen billige hfa18. De ligger på 6k på brukten.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enklere kan det ikke sies. For å holde oss til hifiklubben, så er denon PMA-710 en kandidat, NAD 326 en annen. Alltid smart å finne ut FØR man kjøper om ting kan kobles sammen.

ARGON HA2 kan være noe for deg, rør-forforsterker med usbinngang for pc!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    +1. Dersom det er for lite bass. Så supplerer du med noen billige hfa18. De ligger på 6k på brukten.
    frister med hfa18 ja, men vet du om den bruker Phono tilkobling eller noe PA greier ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

for og si det slikt, så skall de både kunne dekke svære betong rom på 1000kvadratmeter, og rom på 50-60kvadratmeter.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for og si det slikt, så skall de både kunne dekke svære betong rom på 1000kvadratmeter, og rom på 50-60kvadratmeter.
    1000 kvadrat hehe, Oslo Spektrum?
    Det er veldig gode råd og tips du har fått, dersom rommet ditt er lite bør du ikkje kjøpe 15"

Du gjør som du selv vil, men, lytt til gode råd. :-)

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bah.. du er umulig og useriøs.. kjøp deg XLS215 og bruk dem alene på 316!!! Neste gang du vil ha tips, kontakt en selger av produktet du vil kjøpe... OF COURSE IT WORKS!!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •