Onkyo TX-SR 608

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR 608

Hei......

Har ett stort problem med min Onkyo TX-SR 608
    viss jeg spiller på volum 55-60 så klikker den, den slår seg av og bare står å blinker:cry:

kjøpte denne pakken fra surround.no Onkyo TX-SR608B m/ Dynavoice Definition DF-6 5.0 + XTZ 99 W12.16 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

hva kan være galt ??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50-60 er jo veldig lavt er det ikke det?
    Den går vel ned til -10 eller noe?
    Betyr dette at det ikke fungerer under 50-60 eller er det bare rundt der det ikke virker?
    Virker for meg som om noe er galt med forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50-60 er ikke så veldig lavt.. tror den går opp til 80 eller noe..er ikke sikker
    det er akkurat som om det blir for mye å drive for forsterkeren. syns det var veldig rart at den skal klikke.

spillte ista å da smalt sikkringen så nå virker den ikke.

kan det være at sikkringene er for små eller?? er ganske grønn på sanner ting:P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,
    Mente at volum på Onkyo gikk fra et høyt tall (lavt volum) og nedover mot null og under null (høyt volum) jeg?
    Hvis det er sånn at du spiller ganske høyt på 50-60 så kan det sikkert være noe med forholdet mellom receiver og høyttalerne. Kanskje reciveren din ikke kan gi høyttalerne dine nok strøm og spille høyt nok og derfor har en overbelastningssperre som slår inn.
    En reciver i budsjett eller mellomklasse kan sjelden drive store høyttalere til de volum en gjerne ønsker.
    Sikringen skal jo heller ikke gå uten videre, men det er noen år siden jeg hadde en forsterker med sikring hehe.

Du får håpe på noen flere innspill. Hvilke høyttalere har du forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opp til 70x eller 80x er det volum fra 0 til 70-80 hvor 0 er lavest, i de høyere modellene er det -xx volum der lavere er nærmere referansevolum.

Hvis den slår seg av ved 50-60 er det noe galt, hos meg tilsvarer det rundt 85-90 db som er midsels til høyt i mitt rom. Hvor mye rom har du over forsterkeren, får den nok luft?

Hvilke høyttalere kjører du på den, er de for krevende kan sikkerhetsvern slå inn så du ikke overbelaster recieveren.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Opp til 70x eller 80x er det volum fra 0 til 70-80 hvor 0 er lavest, i de høyere modellene er det -xx volum der lavere er nærmere referansevolum.
    På 608 kan man velge hvilken volumskala man vil ha, enten absolutt eller i dB. Det er altså ikke begrenset til de dyrere modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    På 608 kan man velge hvilken volumskala man vil ha, enten absolutt eller i dB. Det er altså ikke begrenset til de dyrere modellene.
    Hmm, det var jeg ikke klar over, på min 607 er det ikke mulig, trodde de hadde holdt fast ved det:???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •