Marantz SR8200 , deres mening om denne mot andre merker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz SR8200 , deres mening om denne mot andre merker

Jeg vurderer å kjøpe en ny Marantz SR8200 , 6x120w hjemmekino receiver. Vet at denne ikke er den nyeste til Marentz. Det jeg lurer på er hvordan denne er i forhold til f.eks H/K 8500, Arcam 300 osv. Ser at prisen på Marantz lå på mellom 25000,- og 30000,- da den kom. I forhold til de nye receiverene har ikke denne PL2x og ikke 7 kanaler. Dette er ting jeg ikke bryr meg så mye om. Marantzen skal kobbles på Audio Pro Bravo FX10. Noen som har erfaring med denne receiver?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo an på prisen du skal gi for den nå, da. Marantz har etter min mening en rar produktportefølge hvis man ser på prissettingen. To-tre produkter under 10000, og så kommer resten av produktene med 10-15000 kroners intervaller :shock:

Lurer på om det egentlig er verdt det...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo an på prisen du skal gi for den nå, da
    Prisen blir ca 11500,-. Nå må du tenke deg at du f.eks har H/K AVR8500 (eller en annen type) og denne. Begge er nye. Hvem hadde du tatt?
    Prispolitikken til Marentz er kanskje rar men uansett, de har da bra produkter (receivere) når prisen kommer opp i 25.000 +++?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Prispolitikken til Marentz er kanskje rar men uansett, de har da bra produkter (receivere) når prisen kommer opp i 25.000 +++?
    Ja, men i den prisklassen er det svært mye som er like bra. Da er vi oppe i high end-skiktet, og da er det mye smak og matching som gjelder. Subjektive synspunkter blir på en måte mer gjeldende, mens de objektive forskjellene i ytelse ofte blir mindre.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 11 000 tror jeg det er et bra kjøp, bedre enn HK vil jeg tro.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a, men i den prisklassen er det svært mye som er like bra. Da er vi oppe i high end-skiktet, og da er det mye smak og matching som gjelder
    Enig at det er mye bra i 25.000 klassen. Men har du noen andre til den prisen som kan vurderes? Hvis Marantz er oppe i high end sjiktet (8200) må det vel være et bra kjøp når man kan få den for 11.000,-. Eller? (Husk at den er ny fra forhandler). Utviklingen har vel ikke vært så dramatisk at f.eks Denon, H/K, Arcam, Yamaha, Sony, Pioneer og for den saks skyld nyere Marantz osv slår marantzen kvalitetsmessig? Vet at de nye er bedre utstyrt med PL2x og syv kanaler. Marantzen har forresten muligheten til oppgradering (uten at jeg vet hvordan man gjør det)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Menge som har mulighet for oppgradering uten noensinne å bli oppgradert.

Marantz har god lydkvalitet i fokus, ingen tvil om det. Men de er ofte ikke blant de første til å ta i bruk den siste, nye teknologien...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 11K vil jeg tro Marantzen er et bra kjøp, uten tvil. DPLII og 7 kanaler har vel de færreste bruk for. Her i dette tilfellet hadde jeg hvertfall ikke brydd meg om det m.t.p. pris.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel bare å drite i om dette ikke er nyeste modell, mye unødvendig shit i de nye allikavel og det har søren ikke skjedd så mye på 3-4år.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva med denne da ?

"Last but certainly not least we get to the SR8500 (£999, December), which boasts 110W per channel, and introduces a copper-plated chassis, double bottom plate, toroidal transformer, and the not so small matter of DVI switching (two in, one out)…"

http://www.homecinemachoice.com/cgi-...ws.php?id=6668

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo lenger opp uttrykt en masse skepsis, noe som er begrunnet med at Marantz har en merkelig produktprofil (har i dag 5 receivere til under 10000 kroner, mens neste trinn på stigen (som er SR8300) ligger på veil. pris på 23000.). Er SR-8300 virkelig så mye bedre enn SR-7400 at det forsvarer en prisforskjell på over 13000 kroner? Jeg mistenker at prisingspolitikken på de dyrere modellene er gjort mye ut fra markedssegmentering og branding (blant annet med THX-logoen).

Men jeg er enig med einis: Har man 6 høyttalere å drive, så trenger man strengt tatt ikke mer enn skikkelige effektforsterkertrinn og en god dekoder/prosessor. Og i de viktige analoge kretsløpene er Marantz SR-8200 sikkert helt på høyden med dagens konstruksjoner opp mot 20000-kroners merket.

Så det vurderingen bør gå på er om funksjonaliteten i prosesseringsdelen holder for ditt behov... Marantz SR-8200 har altså gode analoge kretser og kan sikkert forsvare en bruktpris på rundt 11000 kr meget bra.

Når det gjelder den kommende SR8500, så er vel prisene i opphavslandet ikke så fryktelig interessant. Hvis man skal legge pundprisen (på £999) til grunn, så blir jo det omtrent 12500 Nkr, noe som ville være bortimot en sensasjon siden SR8300 koster 23000 kr i Norge i dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •