Pioneer Lx73 eller LX83?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Lx73 eller LX83?

Heisan

Hvilke forskjeller er det mellom disse to? Hvorfor skal jeg velge LX83 fremfor LX73?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellene på LX73 og LX83 er at LX83 har følgende ekstra over LX73: RF fjernkontoll(kan kjøpes til LX73 til 3495,-) Full fase kontroll på MCACC(fase kontroll på LX73 og nedover), DLNA 1.5 på LAN(LX 73 og ned har kun internett radio), 10Watt mere watt på paipiret-men jeg tror ikke at det er det i praksis...

Kanskje den viktigste forskjellen: 32 BIT DAC på LX83 og 24BIT på LX73 og nedover.

Full PQLS(lavere jitter=bedre lyd) på LX83 både med PCM og True HD så lenge du har PIoneer BD med Full PQLS som kilde. LX73 støtter PCM over PQLS.

Dette er det jeg har funnet ut er forskjellen på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det verdt prisforskjellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at pris forskjellen er over 5k så tja... hvis en ser bort fra RF fjernkontrollen og ikke trenger den for styring fra annet rom m.m. LX81/82/83 har alle kommet bedre ut av det i tester særlig i stereo enn LX71-LX73.
    Prøvde selv å kjøpe LX82 etter å ha hatt LX71.

Må innrømmet jeg slet med å høre den store forskjellen på disse når begge var i hus samtidig-uteom betydlig bedre rom korreksjon på LX82 da Full Fase korreksjonen virkelig har noe for seg!

LX82 er ellers bitte litt mere oppløst og litt høyere gain på volum kontrollen.

Siden mellom legget ifjor ble 8k kan jeg si at jeg IKKE synes at lyden var så mye bedre fra LX71 til LX82! Har ikke hørdt LX83 med 32Bit dac.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo se dæ litt rundt om og se om du finn Lx83 til rundt 15k både Soundgarden og Dynabel kjørte et tilbud på denne når æ slo til på den pluss at LX83 har en kraftigere forsterker som kan være en viktig før fræmtidige oppgraderinger på høytaler siden

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo nevnes at bladet hjemmekino kjørte test på den og de mente at prisen ikke var værdt det forhold til 73, med mindre man absolutt måtte ha de ekstra funksjonene som er nevnt over.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus77
    Heisan

Hvilke forskjeller er det mellom disse to? Hvorfor skal jeg velge LX83 fremfor LX73?
    som sagt over er det endel forskjeller mellom LX73 og LX83, man velger LX83 hvis man trenger disse forskjellene og man synes det er verdt det, LX83 er en "litt kraftigere" og har en bedre DAC, og er en bedre receiver enn LX73.

Sitat Opprinnelig postet av Pondus77
    Er det verdt prisforskjellen?
    Dette er det kun du som kan avgjøre. Selv betalte jeg egentlig 18000,- for min og syntes det var en grei pris. Nå har det som sagt vært mulig å få den til rundt 15-16000,- enkelte plasser, og det mener jeg er et røverkjøp.
    Hvis prisforskjellen er mye over 3-4000,- ville jeg nok heller vurdert LX73.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd:-)