Primare Spa 20/Hegel H4A på Xtz Divine.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare Spa 20/Hegel H4A på Xtz Divine.

Har kommet fram til at Hegel H4A skal benyttes som effektforsterker, men forforsterker/surround-prosessorvalget er jeg litt usikker på.

Oppsettet skal hovedsaklig brukes til musikkavspilling, og det beste ville vært en ren stereoforforsterker, men vil også ha muligheten til å spille av format som dts, dd o.l til film.

Lydkilde vil være htpc via optisk/toslink. Her ville også det beste musikkmessig sett hvert å kjøre signalet gjennom en dac, men da vil jo igjen ikke digitale lydformater kunne spilles av.

Målet er så nøytral og realistisk lyd som mulig.

Noen synspunkt og alternativer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Har kommet fram til at Hegel H4A skal benyttes som effektforsterker, men forforsterker/surround-prosessorvalget er jeg litt usikker på.

Oppsettet skal hovedsaklig brukes til musikkavspilling, og det beste ville vært en ren stereoforforsterker, men vil også ha muligheten til å spille av format som dts, dd o.l til film.

Lydkilde vil være htpc via optisk/toslink. Her ville også det beste musikkmessig sett hvert å kjøre signalet gjennom en dac, men da vil jo igjen ikke digitale lydformater kunne spilles av.

Målet er så nøytral og realistisk lyd som mulig.

Noen synspunkt og alternativer?
    Jeg bruker en Primare P30 som forforsterker i tilsvarende oppsett som du beskriver; stereo, men med ønske om dekoding av dts og dd for film og tv. DAC-en i P30 er imidlertid ikke spesiellt god så jeg har supplert med en ekstern DAC for ren musikkavspilling. Usikker på hvordan DAC-en i SPA20 er i forhold.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •